Aviseringar
Rensa alla

Android 2.2


Ämnesstartare

Tjena!

Android 2.2 är ju en liten nyhet för de som är intresserade utav android telefoner. En funktion som kommer att finnas är ju Mobile hotspot. Det innebär att du kan göra din telefon till en trådlös router med hjälp utav 3g täckning. Du kan alltså koppla upp din bärbara dator till din mobil och komma åt internet. Den funktionen tycker jag låter helt klockrent! Det enda jag undrar över är om det kommer att kosta något extra för den funktionen utöver det man betalar för 3g trafik?

//MrMetrixa


   
Citera

Eftersom det kommer fungera som en trådlös router så lär det ju inte kosta något. En "vanlig" trådlös router kostar ju inte. Men det lär dra en massa ström...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Eftersom det kommer fungera som en trådlös router så lär det ju inte kosta något. En "vanlig" trådlös router kostar ju inte. Men det lär dra en massa ström...

Det var så jag tänkte också, det enda som får mig att börja fundera är att man har sett samma funktion hos Android telefoner tidigare i USA, fast då har det ju varit operatören som har erbjudit det och man har fått betala en extra summa utöver abonnemanget. Så det borde ju inte kosta extra när det är en inbyggd funktion i Android 2.2.
[bigcheers]


   
SvaraCitera

Myksa:

Men det lär dra en massa ström...

Precis min tanke!


   
SvaraCitera

Nej det kommer inte kosta, faktum med att funktionen är gammal och har funnits sedan 1.6, dock kanske inte officiellt.
Även symbian har haft den här funktionen i många år.

Det jag undrar är om mobilen kommer köra i master-mode eller ad-hoc.


   
SvaraCitera

finns en app för detta på s60, joikuspot, vilket är awesome. fast det äter ju rätt så rejält med batteri. dock mycket praktiskt.


   
SvaraCitera

Är ju najs om man har tillgång till ett eluttag. Då kan man koppla in datorn där, och så kopplar man in en mobilladdare i datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Är ju najs om man har tillgång till ett eluttag. Då kan man koppla in datorn där, och så kopplar man in en mobilladdare i datorn.

Mm, det skulle ju vara det ultimata!! Men sjukt bra funktion, om jag skaffar en Android telefon med 2.2 så kommer jag använda det sjukt mycket känns det som [bigsmile]


   
SvaraCitera

2.2 är bara så 2010 Q2 [tired]. Det är 3.0 man ska kolla på (Gingerbread) [badgrin]


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Gingerbread

lär ju dröja ett tag till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det jag undrar är om mobilen kommer köra i master-mode eller ad-hoc.

På min Samsung Galaxy S finns nämnda funktion trots att mobilen ännu bara har android 2.1 (2.2 är utlovat i en uppgradering). Den kör i master-mode d.v.s. nätet man ansluter till är av samma typ som en vanlig wlan-router.

Visst drar det ström, men ett par timmar kan jag nog i varje fall surfa innan batteriet är slut [smile]


   
SvaraCitera

Husknuten:

Den kör i master-mode d.v.s. nätet man ansluter till är av samma typ som en vanlig wlan-router.

Det är trevligt.

Husknuten:

På min Samsung Galaxy S finns nämnda funktion trots att mobilen ännu bara har android 2.1

Nej det finns nog inte som ett meny-val nej, men funktionaliteten kan man fixa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nej det finns nog inte som ett meny-val nej, men funktionaliteten kan man fixa.

Jo, den finns faktiskt som ett menyval under inställningar från start. Samsung har lagt till den funktionaliteten i Android 2.1


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Det enda jag undrar över är om det kommer att kosta något extra för den funktionen utöver det man betalar för 3g trafik?

gratis


   
SvaraCitera

använder mig utav detta
inte just nu dock, men när jag är hemma [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera