Aviseringar
Rensa alla

Android vs ios


Ämnesstartare

Tja vilket är mest säkert buggar minst o är. Bäst hårdvara är det android eller ios kan ni komma med en diskotion. Fördelar vilket ska man. Skaffa sig?


   
Citera
Ämnesstartare

apple är svindlare som säljer motsvarande kvalitet betydligt dyrare. de har lyckats väldigt bra med sin marknadsföring men produkterna är inte bättre. köper du apple blir du mer lurad än nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag säger Android av flera anledningar!

1. Många säger att man "kan få virus på andriod".... Men jag säger bullshit. Kör du senaste Android versionen så ä risken minst lika liten som på iOS, om inte mindre. 

2. Det finns många telefoner och i alla prisklasser. Det finns garanterat en som passar dig

3. Personligen tycker jag att Android är lättare att använda. Jag gillar hur google tänker när de designar sin mjukvara, särskilt efter de introducerade "Material design".
 Och när man ska föra över bilder och musik från datorn, det är så jävla krångligt på iOS.

4. På vissa telefoner kan man sätta i mineskort

5. Stöd för widgetar, gör mitt liv lite enklare

Finns fler anledningar men jag bajsar på mig snart så orkar inte skriva fler....


   
SvaraCitera

Om man vill ha någonting som "bara fungerar" så skulle iOS kunna vara bättre. Annars är Android överlägset i allt.


   
SvaraCitera

Inte för att min iPhone precis har fungerat felfritt, men men


   
SvaraCitera

iPhone är betydligt mer begränsat. Vill du få ut så mycket som möjligt av din mobil borde du köra på android


   
SvaraCitera

Apple säljer sina Dyra telefoner som smör,inte är det för dom har den bästa hårdvaran eller bäst personlig användarvänlighet sina mobiler!

Det är mer  för det är ett Ikoniskt märke och för att Apple kan lätt stämma andra företag,samt alla miljarder dollar dom lägger på all sin reklam!  

Android är för folket, IOS är för monopolföretag  och människor som tycker Android är lite för avancerat och komplext,lol!
Eller är mer rädda för öppenheten i Android!? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Jag säger Android av flera anledningar!

1. Många säger att man "kan få virus på andriod".... Men jag säger bullshit. Kör du senaste Android versionen så ä risken minst lika liten som på iOS, om inte mindre. 

2. Det finns många telefoner och i alla prisklasser. Det finns garanterat en som passar dig

3. Personligen tycker jag att Android är lättare att använda. Jag gillar hur google tänker när de designar sin mjukvara, särskilt efter de introducerade "Material design".
 Och när man ska föra över bilder och musik från datorn, det är så jävla krångligt på iOS.

4. På vissa telefoner kan man sätta i mineskort

5. Stöd för widgetar, gör mitt liv lite enklare

Finns fler anledningar men jag bajsar på mig snart så orkar inte skriva fler....

Minneskort? En iPhone har MINST 8 gb (oftast 16) och en android har 2 GB och minneskort kostar. 


   
SvaraCitera

Anonym4life:

Minneskort? En iPhone har MINST 8 gb (oftast 16) och en android har 2 GB och minneskort kostar. 

Min Alpha har 16 gig.... Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är Androids mjukvara bra? dem har   Något som heter snapdragon är dem  bra? om man kollar på Sony xperia z mobilerna  dem dyrare är dem snabba o kan tåla mycket appar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobinL1997:
iPhone är betydligt mer begränsat. Vill du få ut så mycket som möjligt av din mobil borde du köra på android

Vad menar du? Asså kan man göra mera på android än vad man kan på IPhone?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Men är Androids mjukvara bra? dem har   Något som heter snapdragon är dem  bra? om man kollar på Sony xperia z mobilerna  dem dyrare är dem snabba o kan tåla mycket appar?

du har fått bra svar, lär dig googla. vi är inte din google.


   
SvaraCitera
lok501

Ur enbart min upplevelse och hårdvara:

Ios: generelt mindre buggar samt lätt att använda, dock mindre "customization", jobbigare kännsla, crashar lätt samt att den Förstör telefonen efter ett år.

Samsung android: jobbig design och allmänt äcklig och omständig.

Sony Android: Skön, anpassningsbar, bra design, open source(finns en mängd program från många källor). Nakdelarna är dock att den blir seg efter 6 månader, lättare att få virus samt att den är lite svår att komma in i ifrån Ios.

HTC android: alla fördelar ifrån åvan. Nakdelar, lite seg samt att den är ganska fast som den är.

Bonus; WINDOWS PHONE:
Only surpassed in Stupidity by Microsofts destination to base two computer os systems and a console os on this piece of shit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym4life:

Minneskort? En iPhone har MINST 8 gb (oftast 16) och en android har 2 GB och minneskort kostar. 

Fel fel fel, du vet nog inte vad du pratar om...

Alla flaggskepps telefoner som kör android har oftast 16gb eller mer inbyggt. De flesta erbjuder mellan 16gb-128gb inbyggt minne precis som apple. Vissa har stöd för upp till 64gb-128gb om man sätter i ett minneskort. Minneskortet är bara en extra grej man kan köpa till. Men minneskortplats börjar bli allt mer ovanlig på android sidan. 

Jag letade lite på elgiganten och lyckades inte hitta en ända android lur som hade mindre än 4gb inbyggt. Du måste vara en apple fanboy med noll koll och du gav dig nyss på fel kille... Jag har rätt å du har fel, dags att skrota dina fördomar för android...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Fel fel fel, du vet nog inte vad du pratar om...

Alla flaggskepps telefoner som kör android har oftast 16gb eller mer inbyggt. De flesta erbjuder mellan 16gb-128gb inbyggt minne precis som apple. Vissa har stöd för upp till 64gb-128gb om man sätter i ett minneskort. Minneskortet är bara en extra grej man kan köpa till. Men minneskortplats börjar bli allt mer ovanlig på android sidan. 

Jag letade lite på elgiganten och lyckades inte hitta en ända android lur som hade mindre än 4gb inbyggt. Du måste vara en apple fanboy med noll koll och du gav dig nyss på fel kille... Jag har rätt å du har fel, dags att skrota dina fördomar för android...?

Nejtack. iPhone är snabbare på alla sätt. iPhone kan nästan aldrig få virus. Jag har alltid haft android (förutom nu) och alla har gått sönder efter 1 år eller nåt, och dem ska alltid vara så sega! Min iPhone nu är jag så jävla nöjd med, jag har INGA problem med den skillnad från mina förra mobiler.


   
SvaraCitera