Aviseringar
Rensa alla

Android vs ios


Ämnesstartare

Danne_cars:
Men är Androids mjukvara bra? dem har   Något som heter snapdragon är dem  bra? om man kollar på Sony xperia z mobilerna  dem dyrare är dem snabba o kan tåla mycket appar?

Snapdragon är märket på processorn som sitter i många android telefoner. Det finns olika snapdragon processorer tillexempel snapdragon 800 (som lanserades 2013 och börjar bli gammal) snapdragon 808 (är hyffsat nu och finns i vissa flaggskepp men presterar inte lika bra som 810), snappdragon 810 (har bra prestanda men har problem med att den blir alldeles för varm, vilket självklart inte är bra. Sony påstår att de lyckats bli av med värmeproblemen i z5:am genom att ge den värmerör och genom mjukvara som ska kunna reglera värmen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym4life:

Nejtack. iPhone är snabbare på alla sätt. iPhone kan nästan aldrig få virus. Jag har alltid haft android (förutom nu) och alla har gått sönder efter 1 år eller nåt, och dem ska alltid vara så sega! Min iPhone nu är jag så jävla nöjd med, jag har INGA problem med den skillnad från mina förra mobiler.

Vad hade du för android telefon och vilket år köpte du den? 

Dina resonemang är jätte dåliga. Visst iphone 6s har en inponerande prestanda. Jag har inget emot apple, tvärt om. Men jag hatar när folk kommer med värdelösa argumen som att "android får virus" eller "androud laggar bara". Visst, kör du android 4.3 år 2015 så kanske du upplever din telefon som laggig. Men jag kör android 6.0, alltså det senaste och jag upplever aldrig några problem... Och så länge du bara laddar ner appar från google play så får du inte virus. Alla appar på google play är testade av just google. Om du laddar ner från andra källar så kan fu ju inte direkt skylla på att det är telefonens fel... Och genom vanlig webbsurfning är risken lika stor att du får virus som på en iOS enhet. Android har inbyggda skydd, och det har även iOS...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Vad hade du för android telefon och vilket år köpte du den? 

Dina resonemang är jätte dåliga. Visst iphone 6s har en inponerande prestanda. Jag har inget emot apple, tvärt om. Men jag hatar när folk kommer med värdelösa argumen som att "android får virus" eller "androud laggar bara". Visst, kör du android 4.3 år 2015 så kanske du upplever din telefon som laggig. Men jag kör android 6.0, alltså det senaste och jag upplever aldrig några problem... Och så länge du bara laddar ner appar från google play så får du inte virus. Alla appar på google play är testade av just google. Om du laddar ner från andra källar så kan fu ju inte direkt skylla på att det är telefonens fel... Och genom vanlig webbsurfning är risken lika stor att du får virus som på en iOS enhet. Android har inbyggda skydd, och det har även iOS...

Vet inte vad jag hade för mobil men jag uppdaterar ALDRIG mobiler eftersom det fuckar bara upp mobilen, t.ex så gör android gamla mobiler sämre genom att uppdatera dem och det gör att man köper en ny mobil. Och ja, android får virus enklare än iOS. Har fått virus på min iPhone en enda gång och det gick bort genom att återställa alla inställningar. En mobil som kör på 4.3 ska inte lagga, oavsett om det ör 2010 eller 2015, iPhone är inte så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym4life:

Vet inte vad jag hade för mobil men jag uppdaterar ALDRIG mobiler eftersom det fuckar bara upp mobilen, t.ex så gör android gamla mobiler sämre genom att uppdatera dem och det gör att man köper en ny mobil. Och ja, android får virus enklare än iOS. Har fått virus på min iPhone en enda gång och det gick bort genom att återställa alla inställningar. En mobil som kör på 4.3 ska inte lagga, oavsett om det ör 2010 eller 2015, iPhone är inte så

Oh herregud, klart att ett urdaterat operativsystem är sämre både säkerhetsmässigt och prestanda mässigt.... iOS 6 är ju inte direkt det säkraste och snabbaste operativsystemet att köra idag.... Jag hade en iPhone 4 och när jag uppdaterade till iOS 7 så börja den lagga sönder... Dels på grund av alla animationer apple la till i operativsystemet och dels för att min iPhone hade alldeles för gammal hårdvara för att köra moderna operativsystem och appar. Men jag skyller inte på apple för det. Det visar bara att min telefon inte läbgre håller måttet och att jag borde köpa en ny... Man kan inte förvänta sig att en 4 år gammal telefon fortfarande ska fungera som den gjorde när den var ny... Appar och operativsystem blur mer krävande, både på iOS och Android. Men att inte uppdatera kan innebära att man får leva med masaa säkerhetsbuggar.

Har aldrig fått virus på varken min iphone eller nexus... Du tittar nog på för mycket porr.... 
Nää, men seriöst. Kom tillbaka när du har någon statistik från i år på det. Kom inte tillbaka med npn gammal statistik från 2009 eller nått sånt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är IPhone bra då de är så många som köper de är de dyra bara för dem betalar för märket o hårdvaran är skit eller är hårdvara också bra?


   
SvaraCitera

Apple iPhone 6s Plus review
Allt man behöver veta om IPhone 6s mellan Iphone 6 och 6s är det ingen skillnad mellan prestanda. 

Ska man köpa en IPhone  så ska det va 5s mkt för den har bättre ljud med mindre brus och störningar är inte värt och lägga 3-3.5k mer för 6s 😛 


   
SvaraCitera

Danne_cars:

Vad menar du? Asså kan man göra mera på android än vad man kan på IPhone?

Ja, det skulle jag absolut säga. Alltså möjligheterna är fler och är man tekniskt lagd så kan man få ut mer av sin mobil om man har en android. Bara för att dra ett exempel, finns vissa android-mobiler (kommer ej ihåg vilken) där man kan koppla ihop flera mobiler så att ljudet från en ljudkälla skickas ut från flera mobiler (vilket skapar ett slags ''surround'' ish) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är nog att förenkla väldigt mycket men: Inget av dom är bättre än det andra. Med ios får du lite mer stabilitet och pålitlighet och med android får du full frihet. Vad som är "bäst" är högst personligt och beror på vad man vill ha.

Hårdvarumässigt ligger iphones och andra märkens flaggskepp på samma nivå.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Detta är nog att förenkla väldigt mycket men: Inget av dom är bättre än det andra. Med ios får du lite mer stabilitet och pålitlighet och med android får du full frihet. Vad som är "bäst" är högst personligt och beror på vad man vill ha.

Hårdvarumässigt ligger iphones och andra märkens flaggskepp på samma nivå.

Hjärta

Så om man köper en iPhone.o sen så köper man en dyr android som har bra prestanda är dem lika bra då iphone är väl reda. Dyra från början?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: Så om man köper en iPhone.o sen så köper man en dyr android som har bra prestanda är dem lika bra då iphone är väl reda. Dyra från början?

Du kan köpa en telefon för 2.5k och få hårdvara som i stort är jämförbar med iphone ja.


   
SvaraCitera

iPhone/iOS -> bättre kvalitet på hårdvara och mjukvara, har aldrig svikit mig. Fungerar precis som det ska och som det har gjort sedan 3-4 år tillbaka.
Android -> Har haft två olika modeller som kört Android, de börjar alltid lagga skitmycket och pga att de är open source så medföljer givetvis många många fler trojaner.

Folk som snackar skit om iPhone har förmodligen inte råd att köpa en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsnack: pga att de är open source så medföljer givetvis många många fler trojaner.

De allra flesta telefoner använder både open souce och proprietära komponenter. Detta gäller även iPhone.

Och nej, open source har inget med trojaner att göra, snarare är det svårare att baka in dold kod om koden är öppen ty det finns potentiellt tusentals som granskar koden.

Svarar mest för att inte andra skall luras till några dumheter, inte för att jag har för avsikt att lära ett troll nånting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: o sen så köper man en dyr android som har bra prestanda är dem lika bra då iphone är väl reda. Dyra från början?

Den måste inte vara dyr som aristoteles skriver:

aristoteles: Du kan köpa en telefon för 2.5k och få hårdvara som i stort är jämförbar med iphone ja.

Nexus 5 har exempelvis fått väldigt mycket positiv kritik för att vara väldigt prisvärd. Är själv väldigt nöjd med min Nexus 6, även om den i sig är en dyr mobil. Har inte satt mig in i recensioner om dom senaste nexus-telefonerna dock (Nexus 5X och 5P). Funderar du på en android-telefon så rekommenderar jag att fundera på en nexus-telefon som ett av alternativen oavsett om det är 5X/P/6.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Nexus 5 har exempelvis fått väldigt mycket positiv kritik för att vara väldigt prisvärd. Är själv väldigt nöjd med min Nexus 6, även om den i sig är en dyr mobil. Har inte satt mig in i recensioner om dom senaste nexus-telefonerna dock (Nexus 5X och 5P). Funderar du på en android-telefon så rekommenderar jag att fundera på en nexus-telefon som ett av alternativen oavsett om det är 5X/P/6.

Hjärta

Håller med! För mig är nexus det självklara valet. Har haft min Nexus 5 i snart 2 år och den snapdragon 800 och de 2gb av ram fungerar fortfarande utmärkt! Värd varenda krona....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkill91 :
Apple iPhone 6s Plus review
Allt man behöver veta om IPhone 6s mellan Iphone 6 och 6s är det ingen skillnad mellan prestanda. 

Ska man köpa en IPhone  så ska det va 5s mkt för den har bättre ljud med mindre brus och störningar är inte värt och lägga 3-3.5k mer för 6s 😛 

Ingen skillnad i prestanda? iPhone 6s har ganska mycket bättre prestanda! iPhone 6s får 2 413 poäng i enkeltrådade prestanda test i geekbench medans iPhone 6 får 1 613. iPhone 6s har ungefär lika hög score som 12-tums macbook. Visst säger inte ett prestanda test allt om hu telefonen presterar i vardagligt användande, men det visar ju ändå att iPhone 6s är snäppet vassare. Men jag tror inte att någon just nu som har en iPhone 6 skulle tjäna något på att uppgradera till iPhone 6s för iPhone 6  är fortfarande en bra telefon som håller måttet för nästan allas användande.


   
SvaraCitera