Aviseringar
Rensa alla

Anekdot-leken (endast om UMare)


Ämnesstartare

Här drar vi anekdoter om olika minnen vi har ihop med UMare. Roliga, sorgliga, mysiga, osv. Så länge det är du själv och minst en annan UMare inblandade är de godkända!

[cheers]


   
Citera

Såg lindblom på drottninggatan en gång. Hälsade inte.
[blush]


   
SvaraCitera

För variabel och killkillkill
ville inte slå en drill.
Men utan byxor de far
fast ute minus var [cute]

Är det en anekdot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Är det en anekdot?

En anekdot är ett minne typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns när jag och massgrav släpade runt på nazgul i Kista som var för full för att stå upp ordentligt (innan UM-träffen ens börjat). [crazy]


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

En anekdot är ett minne typ.

Mjo, men då blev det ett minne med rim [tard]


   
SvaraCitera

Förföljde Daande i flera minuter inne på Weekday en gång när jag var på besök i huvudstaden. Var ej helt säker på att det var han, så jag vågade inte hälsa. När jag väl kommit fram till att det nog var han och att jag var töntig om jag inte hälsade hade han försvunnit.

Han vet ej om detta, hoppas han inte ser det här. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När moderkakan skulle köpa wok. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var på den allra första UM-träffen som arrangerades för 5 år sedan och träffade människor som idag sedan länge är inaktiva på UM, men som jag fortfarande har bra (irl) kontakt med.

Vi var inte fler en tio pers. och UM-träffen hölls i en SUF-lokal som jag några år senare satt och drack vin och remenissade i medan min storebror (som utöver mig inte har någon kopplning som helst till UM) målade om lokalen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe ;D
Kablash, jag och Possibly maybe satt på en liten krog tillsammans, jag och PM drack drinkar medan kabbe drack öl. Kabbe kommer på att han vill ha en drink men "han kan inte beställa" (han är för macho, ni vet, kabbe - macho Dold text: HAHA) så PM beställer och betalar (med kabbes pengar) åt honom. När bartendern sedan lämnar drinken så lämnar hon den hos kabbe, inte PM, kabbe dricker en klunk och kommer sedan på detta - vi skrattar och jag (eller PM?) säger typ "men det var nog för att vi två hade dricka och din var slut", dock kom bartendern någon sekund senare och lämnade växeln - till Kabbe.

Lilla älskade macho-kabbe a la apple mojito.[love]

Sen minns jag första träffen jag var på, januari 2009. BTA ordnade men kom själv inte, haha. Vi satt på ett fik och sedan drog några av oss vidare till krogen (fast jag stack sen ;P), men det var så tidigt att krogarna inte börjat öppna så vi drog till 7/11 och jag och PM köpte någon varm macka liknande sak som smakade jätteäckligt. Den kvällen var kall men ganska mysig, men mest läskig osv.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns två minnen som jag tycker om, det enda är Budo med i, vi gick ut på krogen, hade rätt skoj där, vi blev rätt dragna, då vi gick två timmar för tidigt till centralen från krogen pga att vi fick för oss att vi skulle missa bussen, vi var rätt hysteriska över det. På vägen dit så fick Budo för sig att pissa mitt på avenyn, framför på tjejer som satt på en bänk, som vi konverserade med under tiden han pissade framför dem. [rolleyes]

Det andra är när jag och The Elin tillbringade midsommar (har jag för mig) med att ha HIMYM-marathon, många fina skratt blev det.

Två av UM's finest, dessa två. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kommer ihåg på UM-träffen i somras när jag skrämde livet ur Sheriffen. Sa att AFA var på väg för att ta honom och han fick panik och rusade runt och letade efter sin väska ("den som det står SAS på" ylade han om). Det var kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång när döög var full berättade han för mig och min kompis att han hade hårig röv, vi sa att vi trodde honom och han sa ungefär "MEN ALLTSÅ DEN ÄR RIKTIGT HÅRIG!!!" och vi sa okej okej okej, han fortsatte insistera att den var riktigt hårig och efter ett tag sa han MEN OKEJ JAG VISAR DÅ och vi sa att nej det behöver du nog inte men han sa JO JAG TÄNKER FAN VISA DEN!

Den var hårig.

Jag förstår än idag inte varför han inte trodde på att vi trodde på att hans röv var hårig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen när någon som jag inte minns vem det var i efterhand sa att dom dragit mig håret på The Cures spelning i sthlm för några år sen var också konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

När moderkakan skulle köpa wok. [bigsmile]

"kan jag byta baguetten mot en wok?" eller hur var det :Ss


   
SvaraCitera