Aviseringar
Rensa alla

anfall är bästa försvar


Ämnesstartare

sa hitler o förklara krig mot ryssland, usa, frankrike o england

är verkligen anfall bästa försvar?


   
Citera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

är verkligen anfall bästa försvar?

Bara om man lyckas med anfallen[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

England och Frankrike förklarade krig mot honom han skulle ju bara införliva de polska undermänniskorna i herrefolkets rike.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det tyska folket behövde ju lebensraum, fattar inte varför folk fortfarande gnäller om det. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

England och Frankrike förklarade krig mot honom

dom hade garanterat polen frihet.

dazed_and_confused:

han skulle ju bara införliva de polska undermänniskorna i herrefolkets rike.

Nej, enligt nazismen så skulle polackerna allt annat än införlivas i riket. de slaviska regionerna skulle producera prylar åt det tyska landet. en form av resurscentralisering om jag inte misstar mig

dzjugasjvili:

det tyska folket behövde ju lebensraum, fattar inte varför folk fortfarande gnäller om det.

håller med. samma med Japan o kina. det japanska imperiet ska åter segra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

Nej, enligt nazismen så skulle polackerna allt annat än införlivas i riket. de slaviska regionerna skulle producera prylar åt det tyska landet. en form av resurscentralisering om jag inte misstar mig

Ja dessa områden skulle koloniseras och skapa lebensraum åt Tyskarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ja dessa områden skulle koloniseras och skapa lebensraum åt Tyskarna.

ja, men inte fan skulle polska folket införlivas med tysklands rike? i Polen fanns ju både judar o en hel del slaver. allt annat än vad tyskarna ville införliva i sitt rike. om något så segregera han polackerna från tyskland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man lyckas ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

ja, men inte fan skulle polska folket införlivas med tysklands rike? i Polen fanns ju både judar o en hel del slaver. allt annat än vad tyskarna ville införliva i sitt rike. om något så segregera han polackerna från tyskland

Jag tror en del av Polen skulle inlemmas lite som det Tjeckiska protektoriatet medan resten var ämnade som rena kolonierna hur som helst startade England och Frankrike krig mot Hitler. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag tror en del av Polen

ja, polska korridoren. men du pratar om att polska folket.

..de polska undermänniskorna i herrefolkets rike......

rent konkret så deporterade varenda icke tysk polack från gdansk exempelvis.

du verkar inte kunna läsa.

jag har inte hävdat att tyskarna inte införlivade områden som sudeten i tjeckoslovakien (observera att du skriver tjeckiska protektoriatet fast nationen tjeckien inte skulle uppstå förrän nästan 50 år senare, NATIONEN HETTE TJECKOSLOVAKIEN).

det jag dock vill klargöra är att tyskarna inte alls försökte införliva polacker i nazityskland. något du hävdar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

jag har inte hävdat att tyskarna inte införlivade områden som suden i tjeckoslivakien (observera att du skriver tjeckiska protektoriatet fast nationen tjeckien inte skulle uppstå förrän nästan 50 år senare, NATIONEN HETTE TJECKOSLOVAKIEN).

Slovakien ingick inte i Böhmen- Mährenområdet det blev istället en marionettstat under Tiso.

Karl Bertil Jonsson:

rent konkret så deporterade varenda icke tysk polack från gdansk exempelvis.

Fast polackerna skulle vara arbetskraft åt det Tyska herrarna i Polen. [zzz]


   
SvaraCitera

??????????????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Slovakien ingick inte i Böhmen

so what? nationen hette tjeckoslovakien. inte tjeckien. dom valde sj att kalla sig tjeckoslovakien. sverige kallade dom tjeckoslovakien. nationen tjeckien började existera långt senare.

slovakien under Tiso erkänndes av en handfull stater. den tjeckoslovakiska regeringen sattes i exil osv (men var kvar). området återinställdes kvickt efteråt.

kort o gott;

historiskt brukar man prata om under andra världskriget: tjeckoslovakien och första slovakiska staten(observera att den inte fick internationellt erkännande på långa vägar)

dazed_and_confused:

Fast polackerna skulle vara arbetskraft åt det Tyska herrarna i Polen.

ja. men dom skulle inteförlivas med tyskland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

so what? nationen hette tjeckoslovakien. inte tjeckien. dom valde sj att kalla sig tjeckoslovakien. sverige kallade dom tjeckoslovakien. nationen tjeckien började existera långt senare.

Nationen existerade inte längre och det Tyska området var typ som det moderna Tjeckien.


   
SvaraCitera