Aviseringar
Rensa alla

Ang att bleka håret


Ämnesstartare

passaro:

Tydligen skall man vänta om blekningen är stark. Jag fattar ingenting. Beror tydligen på vad för typ av blekning det är.

det är en stark blekning. Men fråga varför man ska vänta, varför blir det mer slitet annars?

passaro:

Varför pratar jag om hårblekning. =(

För att du ska hjälpa mig så jag eventuellt kan få färga mitt hår snabbare och slippa se ut som en morot? Jag ser ut som en vegan, de brukar ha såna här frisyrer som jag har nu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.

Åh den där har jag ju sett! Anders och måns borde göra fler säsonger 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja men, VARFÖR blir det mer slitet av att göra det fem gånger under än vecka än fem gånger utspritt på två månader?

för att håret utsätts för mer? fan vet jag. bryr mig inte heller. det bara är så. ok?!

framtidstron är död:

jag har gjort det många gånger förr och då har jag också kört på med en blondering om dagen tills det är som jag vill ha det. det har inte gått av men visst har det blivit slitet.. MEN men men men skulle det bli mindre slitet av att man väntar längre emellan blekningarna?

Ja. du borde köpa dig lite tålamod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

för att håret utsätts för mer?

Det utsätts ju inte mer, det utsätts för samma påfrestning lika många gånger men får vänta däremellan. Och håret kan inte läka, så varför är det bra att vänta?

Complicated:

det bara är så. ok?!

DET ÄR OLOGISKT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Åh den där har jag ju sett! Anders och måns borde göra fler säsonger 🙁

Ja, definitivt. Best evur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

Ja. du borde köpa dig lite tålamod.

Det har jag alltid haft brist av 🙁

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Ja, definitivt. Best evur

mm, fredrik och philip släng er i väggen [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

mm, fredrik och philip släng er i väggen [mad]

häda inte genom att jämföra dessa!
anders och måns är det bästa svenskproducerade nånsin, tätt följt av kvarteret skatan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

DET ÄR OLOGISKT!

jesus. världen är ologisk!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

det är en stark blekning. Men fråga varför man ska vänta

Återhämtning, påpekade hon. Och att när man bleker så försvinner mer än pigmentet och därav blir svagare.

framtidstron är död:

För att du ska hjälpa mig så jag eventuellt kan få färga mitt hår snabbare och slippa se ut som en morot? Jag ser ut som en vegan, de brukar ha såna här frisyrer som jag har nu.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket märke använder du på blekningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

häda inte genom att jämföra dessa!

🙁 förlåt, du har rätt

Complicated:

jesus. världen är ologisk!?

Nej. Livet är ologiskt. Medvetandet är ologiskt. Big bang är ologiskt. Kunskap om att färga håret kan inte vara ologisk.
Jag tror att folk säger såna där saker om blekning för att reklam och skit försöker inbilla oss att håret är levande och behöver näring och skit, när det är bullshit. Därför tror vi att håret kan återhämta sig, att det kan läka om vi är snälla mot det, att vi ska tillföra vitaminer i vårt shampoo osv. Inget är sant, för det är dött.


   
SvaraCitera

Om man blonderar flera gånger med några dagars mellanrum utan att göra något speciellt med håret under dessa dagar borde det inte vara någon skillnad från om man blonderar varje dag en period. Om man däremot behandlar håret med inpackningar så kan det nog bli en skillnad... Men ärligt talat tror jag inte skillnaden är särskilt stor på håret. Hårbotten däremot.

Jag skulle vänta för hårbottens skull, och gegga in massa bra gegg i håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Inget är sant, för det är dött.

på något sätt måste det ändå vara sant, för det blir ju mindre slitet om man väntar emellanåt?
ta ett snack med en vettig frisör om saken btw?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Återhämtning, påpekade hon. Och att när man bleker så försvinner mer än pigmentet och därav blir svagare.

Mm, då har hon samma ologiska svar som alla andra.

Fliickansofia:

Vilket märke använder du på blekningen?

Mood.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luna Lovegood:

Jag skulle vänta för hårbottens skull, och gegga in massa bra gegg i håret.

Behöver iofs inte gegga in det i hårbotten, den är redan blond. Det är håret jag tidigare färgat svart och mörkbrunt som tar tid på sig, värst är det i topparna.

Complicated:

på något sätt måste det ändå vara sant, för det blir ju mindre slitet om man väntar emellanåt?

Ja man SÄGER det, men hur vet man att det är sant?

Complicated:

ta ett snack med en vettig frisör om saken btw?

Frisörer är enligt min erfarenhet ganska hjärntvättade av alla hårmyter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Mm, då har hon samma ologiska svar som alla andra.

Ja. Påpekade det, då sa hon: go for it. Så jag hänvisar till min post i början av tråden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Mood.

Då kan du garanterat bleka det varje dag i en vecka [wink]


   
SvaraCitera