Aviseringar
Rensa alla

Ang. att dejta


Ämnesstartare

Nu är inte detta så vanligt i Sverige, vad jag vet. Men vill ändå veta vad ni tycker om det. Har ni varit på dejt? Hur var det? Vad är en bra dejt? Vad vill ni göra på en dejt? Tycker ni om fenomenet dejt? Varför? Eller varför inte??? Dejtdejtdejtdejtdejt.


   
Citera

tycker jag borde bli utfrågad på fler dejter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dejt verkar rätt praktiskt för oss cellar-dwellers, men har aldrig varit på någon och vet inte riktigt vad jag skulle tycka om det


   
SvaraCitera
höna

kan va mysigt om det är en avslappnad person man går med. typ dricker öl eller något.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är spännande men mest pga att jag aldrig har fallit mig in för något sådant. Om nån frågade mig skulle jag nog säga ja för att se hur det är.

Sen verkar det rätt knepigt att fråga folk. spec. om man inte känner dem. Man vill ju inte verka som värsta creepern.

Lite uncharted terrrtory for mej. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Om nån frågade mig skulle jag nog säga ja för att få se hur det är.

Hej

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget jag brukar sysselsätta mig med särskilt ofta alls. Kan vara trevligt, men risken finns att det blir lite typ konstlat. Sånt pallar jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har varit på dejt med två personer. gillar inte. stelt. obekvämt. krystat. osv [blush] kan ju iofs bero på både mig och dom jag dejtade.... tycker det är tråkigt att dejta. varför inte lära känna varandra bara och se var det leder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

tycker jag borde bli utfrågad på fler dejter

Jag vet inte om du vet det, men vi har varit grannar sen jag var sex år och jag undrar om vi skulle kunna träffas någon gång, hitta på något kul? Eller jag vet inte bara lära känna varandra. Vad sägs? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, jag har varit på EN traditionell date. Med en snubbe jag chattat med i en vecka typ. Var direkt efter att jag gjort slut med mitt ex, och mina vänner tyckte jag skulle dejta för att komma över honom. So I did.

Snubben var läskig som fan. Började prata om vår framtid och att han ville åka till Iran och Thailand med mig (?) och att han ville träffa min familj och att vi skulle bli så jävla bra tillsammans. Och så slutade det med att han började slåss med en annan snubbe som provocerade honom i samma bar.

Så jävla... Skumt. Hoppas jag aldrig träffar den människan igen.


   
SvaraCitera

ainos:

Så jävla... Skumt. Hoppas jag aldrig träffar den människan igen.

HAHAHAHAHAHAHA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att det skulle kunna kännas rätt obekvämt på en dejtdejt, om man tänker typ "vi träffas och lär känna varandra över en middag". Hua. Vill göra något mer än att barabara sitta där och lära känna personen i sådana fall. Hitta på något där man kan röra sig och man inte behöver fylla varenda tyst minut med prat för att undvika den där spända stämningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig gjort det

sådana intentioner är konstiga

det är paradoxalt på nåt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjort det en gång. Måste vara en av det mest obekväma jag varit med om.


   
SvaraCitera
penja

tackade precis ja till en. på onsdag [shake]
usch. gillar inte "dejter".


   
SvaraCitera