Aviseringar
Rensa alla

ang avsätta mods


Ämnesstartare

Tycker de finns en del moderatorer på um som borde vara vanliga användare. Jag tänker inte nämna namn för då lär dem bara ta bort min tråd.

Så jag undrar kan man rösta bort en moderator? För att jag som ensam person lär väl inte kunna göra så speciellt mycket? trådarna är raderade så bevisning finns inte direkt.

SÅ tänkte om man har en lista på typ 20 personer eller mer kan man då avsätta en mod?


   
Citera
Ämnesstartare

fakotza:

SÅ tänkte om man har en lista på typ 20 personer eller mer kan man då avsätta en mod?

rent generellt är det väldigt svårt. en mod måste bryta mot en regel, exempelvis vägra ta bort högerextrema inlägg eller nått. sheriffen är väl det enda exemplet jag vet som blivit avsatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag instämmer. Ja till ett demokratiskt UM!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vem bryr sej? :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

rent generellt är det väldigt svårt. en mod måste bryta mot en regel, exempelvis vägra ta bort högerextrema inlägg eller nått. sheriffen är väl det enda exemplet jag vet som blivit avsatt

vad exakt sa han för bli avsatt? eller jag menar hur illa var det?

Jag tycker att ge någon person en varning men inte någon annan är ganska diskrimnerande om de var på samma vilkor då handlar de inte om att vara en mod utan bara vilka man gillar/ogillar. En vis mod sysslar med sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag instämmer. Ja till ett demokratiskt UM!

Är ju trots allt så att mängden användare gör så sidan får inkomst!
Vi fixar deras cash därför borde vi få ha mer att säga till om.

Tickstart:

Men vem bryr sej? :c

Du borde bry dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Du borde bry dig.

Jag är mod. Har tagit bort mitt "m" bara, det påverkar mitt anseende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Jag är mod. Har tagit bort mitt "m" bara, det påverkar mitt anseende.

Ja då är du ju odd istället för mod..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

SÅ tänkte om man har en lista på typ 20 personer eller mer kan man då avsätta en mod?

Du borde tala med en admin om det. Men som sagt, har personen i fråga brutit mot någon regel eller rent utav utfört ett lagbrott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du borde tala med en admin om det. Men som sagt, har personen i fråga brutit mot någon regel eller rent utav utfört ett lagbrott?

Beror på jag vet inte om mods har olika regler jämför med vanliga användare. Men oavsett är de för eller emot regler skall inte en mod få ta bort trådar som inte är emot reglerna. Dessutom ge alla användare samma behandling och är de då inte ifrågan om regelbrott om man ignorerar en del personer och bryr sig om andra? Det är hur som helst en dålig mod.

Nästa gång detta som jag råkade utför skall jag spara texten snabbt som fan och skicka det till en admin. För jag försökte fråga denne mod varför det blev så som denne gjorde, men blev istället ignorerad vilket jag tycker var barnsligt gjort och inte passande som mod. Hade jag fått ett svar så kanske jag hade varit nöjd och kanske tyckt jag förtjänade min varning men det gör jag inte nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

trådarna är raderade så bevisning finns inte direkt.

Raderade trådar finns kvar för moderatorer och admins.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Hade jag fått ett svar så kanske jag hade varit nöjd och kanske tyckt jag förtjänade min varning men det gör jag inte nu.

Du har ingen varning.

fakotza:

Det är hur som helst en dålig mod.

ÄR det helt omöjligt att moden missade en tråd? Vi är inte inloggade dygnet runt och vi är bara människor. Självklart är det meningen att vi skall hålla oss till samma regler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du har ingen varning.

Har raderat min föredetta användare.

aristoteles:

ÄR det helt omöjligt att moden missade en tråd? Vi är inte inloggade dygnet runt och vi är bara människor. Självklart är det meningen att vi skall hålla oss till samma regler.

Det var samma tråd samma sida nästan samma tidpunkt och jag var inte först dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Det var samma tråd samma sida nästan samma tidpunkt och jag var inte först dessutom.

Men vi kan ju ändå in ta för givet att modden ville dig ila eller ignorerade den andra, kanske missade han/hon det, eller kanske det glömdes, dock är det dålig stil att inte svara på pm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du har ingen varning.

han kan få några av mina [y]


   
SvaraCitera