Aviseringar
Rensa alla

~~~ Ang. begravning - pappa vill begrava NEMO ~~~


Ämnesstartare

Hej allihopa!!!!!!

(seriös tråd)

Nu är det så att jag vill bli kremerad men mina föräldrar är kristna och jag är livrädd för att de ska begrava mig. Har börjat tänka på det jättemkt på senaste tiden. Tänk om jag blir påkörd imorgon eller får en elektrisk stöt eller något? Då kommer de antagligen begrava mig och jag är liiiivrädd för det. Verkligen liiiivrädd.
Så jag bestämde mig för att ta ett snack med pappa. NEMO bara: Pappa... asså om jag dör...då vill jag absolut inte bli begraven... vill bli kremerad. Pappa ignorerar. NEMO: Papppaaaa?? Pappa ignorerar och börjar prata om hur hemskt det är med allt angående programmet vi kollade på ( det var uppdrag granskning med att de höll på att ta sönder kistorna, tänkte att d va d perfekta tillfället att ta upp d). Och sedan fortsatte jag lite försiktigt och gjorde hela tiden trydliga anspelningar på att NEMO vill bli kremerad och absolut absolut absolut inte begraven. Det enda svaret jag fick var i stort sett ett halvhjärtat "jaha.." Pappa vet heller inte att jag egentligen inte är kristen. Inte alls. Planererar absolut absolut sbsolut att gå ur svenska kyrkan men inte gjort ännu (skäms).
Okej anyway, vad ska jag göra? Bara för att jag har börjat trappa upp detta själv nu så går jag och tänker på d värsta ofta och d är värsta jobbigt. Är liiivrädd för att bli begraven och får inte en lugn stund.
Sedan undrar jag ni som vill bli kremerade, vet era föräldrar och nära och kära whatever om det? Hur har ni löst detta?

MVH NEMO


   
Citera
Ämnesstartare

spelar ju ingen roll om du är död[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men när du ändå är död spelar det väl ingen roll
då är du liksom död


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se till att dö innan dina föräldrar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv ned det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får ju själv avgöra det, det finns ju papper man kan skriva på om hur vidare man vill bli begraven eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

spelar ju ingen roll om du är död

jo

Oväntad:

skriv ned det då.

va?

Nintendo:

Se till att dö innan dina föräldrar

nej? tvärtom är ju bäst:S

mjölk:

då är du liksom död

spelar visst roll för hur jag känner nu inför d

JOQER:

det finns ju papper man kan skriva på om hur vidare man vill bli begraven eller inte.

var får man targ på dem och hur gammal måste man va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jo

varför det är ju inte som att du kan ändra det[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

nej? tvärtom är ju bäst:S

Nej, för jag vill att de ska begrava dig [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

var får man targ på dem och hur gammal måste man va?

Över 18, jag vet inte var du kan få tag på det men du har rätt att avgöra hur du skall behandlas efter döden iaf. du kanske kan skriva det i testamentet[rolleyes].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

va?

Start > Program > Tillbehör > Anteckningar

Eller penna+papper.

Skriv att du verkligen vill bli kremerad när du dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Start > Program > Tillbehör > Anteckningar

Eller penna+papper.

Skriv att du verkligen vill bli kremerad när du dör.

kasnke får skriva då... men mina föräldrar kan ju bränna papprena och begrava mig ändå. känns inte säkert

Nintendo:

Nej, för jag vill att de ska begrava dig

det var d eklakastte[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dina föräldrar lär ju knappast ignorera din sista vilja, om de nu inte är extrema


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

det var d eklakastte[crazy]

Men ja, för att vara seriös:

Skriv ett testamente.


   
SvaraCitera

NEMO:

(seriös tråd)

HAHAHAAHAH[party]


   
SvaraCitera