Aviseringar
Rensa alla

ANG. BILJETTSLÄPP TICNET


Ämnesstartare

(tråden kanske kom i fel ämne)

Jag har inte så jättestor koll angående biljettsläpp på ticnet. Har alltid fått tag i biljetter på annat håll.

Men låt se.
Om ett band ska ut på exempelvis vårturné,
och biljetterna på ticnet släpps klockan 09:00 en måndagmorgon.
När bör man vara inloggad på ticnet för att vara säkrad en biljett?
Antar att man inte kan logga in prick 09:00 och tro att man ska få en biljett.
eller?

Blir det en slags kö redan innan nio eller hur fungerar det där egentligen?


   
Citera
Ämnesstartare

skidröw:

Antar att man inte kan logga in prick 09:00 och tro att man ska få en biljett.
eller?

Om du ska se någon värdelös artist så jo. Många biljetter finns ju kvar i en evighet.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Om du ska se någon värdelös artist så jo. Många biljetter finns ju kvar i en evighet.

men nu är det så att jag inte ska se en värdelös artist. Tror nämnligen att hela ticnet kommer vara helt överockuperat av folk som vill se det bandet. så


   
SvaraCitera

skidröw:

men nu är det så att jag inte ska se en värdelös artist. Tror nämnligen att hela ticnet kommer vara helt överockuperat av folk som vill se det bandet. så

vilket band?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vid 8.45-8-50-nånstans så randomar de ut köplatserna bland alla som är inloggade just då. Så det räcker att vara online vid 8.45 skulle jag säga.

F.ö måste biljettsystemet göras om, det suger jude nu :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

vid 8.45-8-50-nånstans så randomar de ut köplatserna bland alla som är inloggade just då. Så det räcker att vara online vid 8.45 skulle jag säga.

F.ö måste biljettsystemet göras om, det suger jude nu :C

så jag kan logga in på ticnet runt 8:45 och gå in på sidan med det band jag vill köpa biljetter till
OCH redan då en kvart innan biljettsläppet skapas en kö till själva biljettsläppet en kvart senare?
JISSES vad knas detta blev men du fattar nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skidröw:

OCH redan då en kvart innan biljettsläppet skapas en kö till själva biljettsläppet en kvart senare?

ah, precis, typ. Alltså, säg att tusen stycken är på sidan halv nio. Då kommer det nog stå över hela sidan "pga biljettsläpp är sidan stängd tills vidare". Så när det är en kvart kvar så randomas platser in till sidan bland de tusen som står där och väntar. Så det är ingen fördel att vara på sidan redan vid 7 gentemot om man är där vid halv nio. Bara man är där när randomizingen körs.

Om du förstår : >


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt, om det är ett bra band så försvinner dom ju direkt.. In Flames biljetter försvann på 45 minuter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Som sagt, om det är ett bra band så försvinner dom ju direkt.. In Flames biljetter försvann på 45 minuter..

Värt att bumpa en död tråd för att säga allt som redan är sagt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Värt att bumpa en död tråd för att säga allt som redan är sagt?

Värt att du ens kommenterar om den är död då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Värt att du ens kommenterar om den är död då?

Ja, för att du kanske ska undvika att göra om det nästa gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser att Ticnet är några jävla bedragare. Jag vet inte riktigt hur de distribuerar sina biljetter men något jävla skumt är det med hela distributionsledet! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Jag anser att Ticnet är några jävla bedragare. Jag vet inte riktigt hur de distribuerar sina biljetter men något jävla skumt är det med hela distributionsledet!

Haha, varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Haha, varför det?

An den enkla anledningen att... låt säga... stora världsberömda gruppen XXX (fingerat namn) ska lira på Ullevi. 50.000 biljetter ska släppas 1 december kl 10.00. OK!?

Ringer jag o lyckas komma fram 15 minuter EFTER det att biljettsläppet har skett... dvs kl 9.15... så är ALLA BILJETTERNA SLUT!!! [mad]

Eftersom varje kund bara kan köpa... låt säg 10 biljetter... så skulle de alltså på 15 minuter ha slussat fram 5.000 kunder som var o en ha köpt 10 biljetter var! Orimligt, eller hur!?

MEN - ännu märkligare är att redan en vecka innan biljettsläppet har skett, dvs EN VECKA INNAN 1 december... så finns redan biljetterna ute till försäljning på Blocket! Till de dubbla eller tredubbla priserna!

Låter inte detta märkligt!

I vart fall tycker både jag det o Sverker Olofsson o Konsumentmagasinet PLUS som just hade uppe detta i ett av sina program i våras där Ticknet SÅGADES TOTALT o utsågs till BEDRAGARE av både Sverker, PLUS-redaktionen o TUSENTALS med konsertbesökare!!! [mad] [mad] [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Låter inte detta märkligt!

Oj, ja märkligt.. Själv har jag aldrig haft några problem med Ticnet ;D haha[bigcheers]


   
SvaraCitera