Aviseringar
Rensa alla

ANG. BILJETTSLÄPP TICNET


Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Oj, ja märkligt.. Själv har jag aldrig haft några problem med Ticnet ;D haha[bigcheers]

Då har du nog haft en otrolig tur. [smile] Detta har både debatterats i tv, radio o tidningar. Många har dessutom föreslagit att biljetterna ska vara "personliga" dvs varje biljett är knuten till ett specifikt personnummer just för att inte någon ska kunna jobba som bulvan o köpa tusentals med biljetter. I Danmark är ex alla biljetter just personliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

I Danmark är ex alla biljetter just personliga

Jisses.. Fast, jag tror ändå inte direkt att det är en sån bra idé om dom skulle vara "personliga"...? Om man nu skulle bli sjuk så får man ju exempelvis inte sålt biljetten. Aja, livet är hårt!; D[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Jisses.. Fast, jag tror ändå inte direkt att det är en sån bra idé om dom skulle vara "personliga"...? Om man nu skulle bli sjuk så får man ju exempelvis inte sålt biljetten.

Se till att man kan återsälja till ticnet typ fram till en vecka innan konserten, blir man sjuk samma dag - though luck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Jisses.. Fast, jag tror ändå inte direkt att det är en sån bra idé om dom skulle vara "personliga"...? Om man nu skulle bli sjuk så får man ju exempelvis inte sålt biljetten. Aja, livet är hårt!; D[cool]

Samma problem har ju SJ. De säljer ju billiga biljetter på Tradera... någon lägger ett skambud o får den... en timma senare ligger den ute igen o är genast en hundring dyrare. Gäller det bara EN biljett så har väl inte SJ reagerat så kraftigt men här är det ju "några" som konsekvent sitter o köper upp alla biljetter o säljer dem avsevärt mycket dyrare än vad SJ hade tänk t sig. SJ har blivit jävligt snea på detta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

De säljer ju billiga biljetter på Tradera... någon lägger ett skambud o får den...

Ja, iofs. SJ har jag varit med om att ha fått köpa en dyrare biljett. Skitdåligt... Konstigt att dom inte gör något med det, fast jag med Ticnet så tycker jag inte att biljetterna ska vara personliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera