Aviseringar
Rensa alla

Ang. Dagens samhälle ..


Ämnesstartare

Jungman:

Jag talade om negativa kommentarer, menar du på allvar att du funnit dig i närheten av hittehjon som våldtar folk för att de "ligger runt"?
Se i sådana fall till att byta social krets och försök isolera dessa infekterade element så att de kan dö av långt bort från oss andra

Ja, jag känner folk som har blivit utsatta. Vad menar du?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Jungman:

Av nyfikenhet, känner du någon som talar illa om tjejer som ligger runt? Jag kan då inte föreställa mig att vare sig jag eller någon bekant skulle kommentera om någon annans sexvanor överhuvudtaget, vare sig positivt eller negativt. Har nog aldrig hört någon annan person yttra sig negativt kring en kvinnas sexvanor alls

Frågar för att jag finner det där återkommande påståendet märkligt, enda förklaringen i min värld är att folk generellt har riktigt rövhåligt umgänge eller så är den något som existerar mer som föreställning

Gud ja. Både upplevt det själv (låg iofs inte runt då) och har vänner som blivit det, samt ser det rätt ofta på både kvinnliga kändisars och "vanlisars" instagram när de lägger upp lättklädda bilder så kommer genast skammande tillmälen om att inte visa sin kropp etc.
Kanske har du inte märkt av sådant eller bara inte tänkt på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Kanske har du inte märkt av sådant eller bara inte tänkt på det.

Det är väldigt främmande i den värld jag rör mig i

Kanske umgås jag inte med tillräckligt många 14åringar eller liknande inkonsekventa människor


   
SvaraCitera
mens
 mens

Jungman:

Det är väldigt främmande i den värld jag rör mig i

Kanske umgås jag inte med tillräckligt många 14åringar eller liknande inkonsekventa människor

Detta är tyvärr inget som endast förekommer bland högstadieelever, även om det är väldigt utbrett där. Det är heller inget nytt fenomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde du menade tidningen, attans. Den är hur som helst ett jävla elände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens

detta gäller ju kvinnor och ej män, precis som tjejer som ligger runt får dåligt rykte etc.

Vänta en sekund, har drt hänt överhuvudtaget efter 2010 och är det överhuvudtaget vanligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På nåt sätt tror en del av mig att det är bättre nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk har alltid tänkt på det här sättet, det är bara att de numera med sina bloggar och youtubekanaler kan få uppmärksamhet från sina gelikar.

90%(japp exakt 90% enligt min helt egna fristående undersökning) av alla "tyckare" tycker bara för att någon annan tycker eller för att de inte har något annat att identifiera sig med. De flesta är inte intresserad av fakta eller lösningar, de vill bara ha något att vara upprörda över så de kan fördriva sin fritid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Folk har alltid tänkt på det här sättet, det är bara att de numera med sina bloggar och youtubekanaler kan få uppmärksamhet från sina gelikar.

90%(japp exakt 90% enligt min helt egna fristående undersökning) av alla "tyckare" tycker bara för att någon annan tycker eller för att de inte har något annat att identifiera sig med. De flesta är inte intresserad av fakta eller lösningar, de vill bara ha något att vara upprörda över så de kan fördriva sin fritid.

Egna undersökningar som inte betyder någonting, omfattar under 10 individer och är utförda av en person som inte ens kan kallas lekman? Wow.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: Egna undersökningar som inte betyder någonting, omfattar under 10 individer och är utförda av en person som inte ens kan kallas lekman? Wow.

Om det inte framgick tydligt nog för dig så finns det alltså ingen undersökning, smartskaft.Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om det inte framgick tydligt nog för dig så finns det alltså ingen undersökning, smartskaft.Glad

Så din poäng var helt värdelöst och borde inte ha gjorts överhuvudtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

Så din poäng var helt värdelöst och borde inte ha gjorts överhuvudtaget?

Du gör en ganska bra poäng själv med att visa att du inte tål att någon tycker något som du inte håller med om utan hellre ser att alla som är olika bör censureras.Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du gör en ganska bra poäng själv med att visa att du inte tål att någon tycker något som du inte håller med om utan hellre ser att alla som är olika bör censureras.Glad

image_11.jpeg
Din poäng bygdes på dåliga bevis och är därför icke legitim. Dvs onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: Din poäng bygdes på dåliga bevis och är därför icke legitim. Dvs onödig.

Inga bevis har presenterats, jag kanske skulle ha tydliggjort det också, ledsen att jag förvirrar dig.Glad


   
SvaraCitera