Aviseringar
Rensa alla

Angående bensodiazepiner


Ämnesstartare

När man kom till psyk och nämnde ångestproblem så räknade dem upp mediciner möjliga att behandla med, och i farten sa "Men de får du inte här" om bensodiazepiner (och nej, få inte föreställningen att jag går dit för att tigga benso)

I Somras spenderade jag en del tid på akutpsyk och som internerad på psykiatrisk behandlingsklinik, på båda platser kommenterades det om mitt ångestproblem och att jag inte skulle få några bensodiazepiner (återigen, out of the blue) "så'na får du inte här"

Det får mig att undra, vart får man egentligen bensodiazepiner? Om det är omöjligt både i öppenvård och en strikt kontrollerad miljö, varför finns dem då ens som läkemedel? Och varför envisas personal med att alltid påpeka att de existerar men inte skrivs ut?


   
Citera
Ämnesstartare

Fast det skrivs ju ändå ut rätt friskt till folk. De kanske såg dig som missbrukare eller någon med ickeakut ångest?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast det skrivs ju ändå ut rätt friskt till folk. De kanske såg dig som missbrukare eller någon med ickeakut ångest?

Möjligen kan man tolka mitt hår och skägg till missbrukare, men det är en allmän policy och inte bara för mig.

Men ja, känner massor av folk som får typ Alprazolam dagligen osv. så det skrivs ju ut, men var egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får erkänna att du mördat en jude plus några till då jävlar får du the good stuff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var snyggare (och bodde med rik familj!) var det lättare att få, men nu med ihoptejpade skor och hålig jacka så går det inte alls. [sad] Bara för att man har gått och blivit fattig liksom, lägger ej pengar på knark, allt går till mina djur! ALLT.

Så beror nog på ditt skägg o.s.v. ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja. älskar läkare som spontant vurmar för att inte skriva ut benso.

Dold text: fick'et av en av dem i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så sa dem till mig med. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom säger bara så om du har skägg!

Nintendo:

Så sa dem till mig med.

Skäggmonster!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Skäggmonster!

Åh, skägg. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Åh, skägg.

Hawt[wink]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

När jag var snyggare (och bodde med rik familj!) var det lättare att få, men nu med ihoptejpade skor och hålig jacka så går det inte alls.

sjukt märkligt egentligen
fast iofs är nog inte så jävla kul att vara läkare alltid och skriva ut väldigt starka mediciner
dock kan man ju vara missbrukare oavsett hur man ser ut till det yttre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Och varför envisas personal med att alltid påpeka att de existerar men inte skrivs ut?

För att de är fittor. Hade ett liknande problem när jag fått lite småförbannat ont i axeln. Fick höra att det fanns bättre medel än de som de skrev ut, men de innehöll ju kodein så de ville de inte ge mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

dock kan man ju vara missbrukare oavsett hur man ser ut till det yttre...

NEJ, man måste ha skägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sjukt märkligt egentligen

not rly, läkare är prestigedrivna konformister


   
SvaraCitera

eller så söker man frivilligt hjälp, ställer sig till en början skeptisk mot medicin överlag och när de föreslår att det nog kan hjälpa och vore bra, tillfälligt såklart, så går du med på att prova. And so it starts.

Eller något.


   
SvaraCitera