Aviseringar
Rensa alla

Angående Facebook-applikationerna


Ämnesstartare

När ni lade till Facebook-knapparna så rasade UMarna och tyckte att de var hemskt fula, det sades då att ni skulle göra de snyggare och få de att smälta in mer i den övriga designen.
Har ni gjort det? Nej.
Vad har ni gjort istället? Lagt till en ännu fulare knapp!

Snälla någon, vad sysslar ni med? Är det så himla svårt att prioritera de saker som faktiskt behövs, som chatten?

Sluta upp med dessa dumheter!

Skärmbild.png


   
Citera
Ämnesetiketter

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Snälla någon, vad sysslar ni med? Är det så himla svårt att prioritera de saker som faktiskt behövs, som chatten?

Sluta upp med dessa dumheter!

Word.


   
SvaraCitera

Underlig:

Word.

Up.


   
SvaraCitera

ord


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är det så himla svårt att prioritera de saker som faktiskt behövs

Men ALLA​​ ANDR​​A har ju facebookintegrering!

XMinGrönaLampaÄrDödX:

som chatten?

Varför är det så fantastiskt viktigt att få igång UM:s felknullade skräpchat? Är UM:s användarbas för efterbliven för IRC? Jag misstänker att du är fullt kapabel att använda IRC, så varför inte bara göra det?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Varför är det så fantastiskt viktigt att få igång UM:s felknullade skräpchat? Är UM:s användarbas för efterbliven för IRC? Jag misstänker att du är fullt kapabel att använda IRC, så varför inte bara göra det?

När det sitter ungefär 4-5 folk i IRC, som alla är afk eller bara inte aktiva så är det inte så superroligt att sitta i IRC. Det funkar, men ja, inte så jävla roligt.

Vi klagar på att chatten inte fungerar för att vi vill ha chatten. Svårt att förstå.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Varför är det så fantastiskt viktigt att få igång UM:s felknullade skräpchat? Är UM:s användarbas för efterbliven för IRC? Jag misstänker att du är fullt kapabel att använda IRC, så varför inte bara göra det?

Även om en hel del kan tänkas använda IRC så är det alltid vissa som inte kan det av diverse skäl, eller inte vill. Då det faktiskt är så att få är inne på IRCen så är ju det bevis nog på att chatten uppenbarligen hade något som inte IRCen har.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Då det faktiskt är så att få är inne på IRCen så är ju det bevis nog på att chatten uppenbarligen hade något som inte IRCen har.

Ja - synlighet. Fanns det en stor knapp/klistrad tråd i varje forum med en länk till en webklient som autojoinar #ungdomar.se@quakenet eller vilken kanal det nu är som gäller så hade det funkat precis lika bra. Bättre, eftersom man hade sluppit jewmeets retarderade protokoll och buggiga flashklient. Jag tvivlar på att de som är för otekniska för att använda en IRC-klient hade märkt någon större skillnad.

Underlig:

Vi klagar på att chatten inte fungerar för att vi vill ha chatten. Svårt att förstå.

Nej, ni klagar för att ni är lata idioter som hellre gnäller än får tummen ur röven och gör någonting själv. Chatten har varit ur funktion så länge att ni borde ha greppat vid det här laget att den kommer tillbaka ungefär samtidigt som Duke Nukem Forever. Gör reklam för IRC-kanalen istället; idla i kanalen, skriv guider, starta trådar och tjata om att få dem klistrade, sätt upp en autojoinande webklient. Börja göra någonting för att få igång en chat istället för att gnälla över att en annan inte fungerar.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Nej, ni klagar för att ni är lata idioter som hellre gnäller än får tummen ur röven och gör någonting själv.

Men är du dum i huvudet eller? Jag sitter i IRC helatiden för att ha nån chatt, jag försöker få in folk i IRC'en, jag har skrivit trådar och inlägg om att den bör fixas och liknande.

MEN NEJ DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT ATT FÅ EN IRCCHATT KOPPLAD TILL UM.

INTE HELLER FÅ IN FOLK I IRCEN.

Gentlernen:

starta trådar och tjata om att få dem klistrade,

Finns redan.


   
SvaraCitera

Underlig:

MEN NEJ DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT ATT FÅ EN IRCCHATT KOPPLAD TILL UM.

Exakt vad menar du med "kopplat?"

Underlig:

Finns redan.

Har inte sett en enda; i vilka forum är de klistrade? Har jewmeet länkat någon av dem från chatsidan?


   
SvaraCitera

En bra lösning vore att göra om den befintliga chatt-knappen till en länk mot en autojoinande klient.[smile]


   
SvaraCitera

aristoteles:

En bra lösning vore att göra om den befintliga chatt-knappen till en länk mot en autojoinande klient.[smile]

Varför inte tjata lite på jewmeet om att implementera någonting i den stilen? Det är ju ren idioti för dem att maintaina sin egen chatlösning när det finns tekniskt överlägsna lösningar de skulle kunna integrera med minimal ansträngning.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Har inte sett en enda; i vilka forum är de klistrade? Har jewmeet länkat någon av dem från chatsidan?

Nej precis, inte så lätt att få IRC att synas bland alla trådar, inte ens om den tråden är klistrad.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=282087


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

minimal ansträngning.

Ehrm. Nu är ju inte Youmeet precis kända för att vilja göra saker, ens om man så erbjuder sig att göra majoriteten av jobbet åt dem. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag är främst irriterad på att "like"-knappen vid ens blogg inte går att ta bort. Jag är fullt medveten om att det jag skriver kan läsas av alla på internet, men det betyder inte att man måste locka till sig fler läsare, exempel morsan eller så, som råkar finnas på facebook.


   
SvaraCitera