Aviseringar
Rensa alla

Angående lösnaglar


Ämnesstartare

Hittade denna bild på Kissies blogg nyss. Tycker ni det är fint? Jag blev lite rädd.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Doubt:

Bajs (Du röstade på detta alternativ)

Lösnaglar brukar tendera att se jävligt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Najs (Du röstade på detta alternativ)

Rätt person och så vidare, som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jävla osanitära hennes naglar måste vara. Om hon inte skrubbar dem med nagelborste jätteofta så har hon säkert en massa bajs därunder. [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så jävla osanitära hennes naglar måste vara. Om hon inte skrubbar dem med nagelborste jätteofta så har hon säkert en massa bajs därunder. [sad][sad]

Du har ett problem, är du medveten om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du har ett problem, är du medveten om det?

Antar att du syftar på renlighetsmani, men det är det inte. Det finns en anledning till att folk i kök inte får ha piercingar, lösnaglar & dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men det är det inte.

Jo. Gäller ju inte bara det här. Du har fullständig dille på att undvika smuts och bakterier.

isola:

Det finns en anledning till att folk i kök inte får ha piercingar, lösnaglar & dyl.

Relevans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Relevans?

Det tror jag nog att du förstår. Eller? Vore det helt bakteriefritt så skulle de ju få ha dessa.

Nachac:

Jo. Gäller ju inte bara det här. Du har fullständig dille på att undvika smuts och bakterier.

Dille skulle jag inte säga, men jag har bra hygien och förväntar mig det av andra också. Det är speciellt viktigt när man umgås med en massa sjuka barn, också för deras skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det tror jag nog att du förstår. Eller? Vore det helt bakteriefritt så skulle de ju få ha dessa.

Menar du på samma sätt att hår är ohygieniskt, eftersom man måste ha hårnät?

isola:

Dille skulle jag inte säga, men jag har bra hygien och förväntar mig det av andra också. Det är speciellt viktigt när man umgås med en massa sjuka barn, också för deras skull.

Av vad jag har läst om dina vanor och åsikter verkar de snarare leda till sjukdom än tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Menar du på samma sätt att hår är ohygieniskt, eftersom man måste ha hårnät?

Om du använder ditt huvud som andra använder händerna, så ja.

Nachac:

Av vad jag har läst om dina vanor och åsikter verkar de snarare leda till sjukdom än tvärtom.

Nä. Det kan säkert verka så, men när man har djur och vistas med barn så måste man ha bra hygien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om du använder ditt huvud som andra använder händerna, så ja.

Va? Poängen är att saker och ting inte är ohygieniskt för att de inte är tillåtna i ett storkök, bara att de är riskfaktorer.

isola:

Nä. Det kan säkert verka så, men när man har djur och vistas med barn så måste man ha bra hygien.

Skillnad på "bra hygien" och "tossig", men antingen så inser du det själv eller så lever du vidare som förut. Tyckte bara jag skulle säga något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Poängen är att saker och ting inte är ohygieniskt för att de inte är tillåtna i ett storkök, bara att de är riskfaktorer.

Nä de är ohygieniska. Det fastnar smuts under dem som då skulle kunna hamna i maten och på ytor där det läggs mat. Jag har ingenting emot fina naglar, har själv alltid ganska långa och välmanikyrerade sådana; men jag borstar dem också med nagelborste ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Bajs (Du röstade på detta alternativ)

men ah, ändå funderat på att skaffa korta lösnaglar för att mina egna är så tunna o fula o skivar sig hela tiden. o d passar inte min image heller [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Bajs (Du röstade på detta alternativ)

Skitfult, samma med fransk manikyr-stilen.

Och hennes ser ju dessutom så höga och bulliga ut på bilden. Extremt fult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Bajs (Du röstade på detta alternativ)

lösnaglar kan såklart vara fint. men då ska de se så naturliga ut som möjligt (om man inte ska på halloweenfest typ), men kissies naglar känns bara bajs


   
SvaraCitera