Aviseringar
Rensa alla

Angående off-topic


Ämnesstartare

Gissade att det var här man skulle posta. Kan nån förklara för mig varför det inte är tillåtet att skriva off-topic i sina egna trådar? Jag tycker det är väldigt märkligt att man inte har bestämmanderätt över det man själv har skapat.

Sen tycker jag även det är märkligt att off-topic inte är okej om trådskaparen själv är med och skriver off-topic, såvida inte personen uttryckligen säger att de vill att folk ska sluta skriva off-topic så klart.

Edit:

Poll om detta:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=258427


   
Citera

Håller med.


   
SvaraCitera

Tror du att UM är någon demokratisk institution eller, va? Modsen bestämmer här och så säljer de ut sig som horor till adminsen som i sin tur tar den i tvåan av Youmeet Technology.


   
SvaraCitera

passaro:

Tror du att UM är någon demokratisk institution eller, va? Modsen bestämmer här och så säljer de ut sig som horor till adminsen som i sin tur tar den i tvåan av Youmeet Technology.

Passarey passaro, vi är iakttagna. [chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera

Därför att när en tråd väl är skapad så är den utom skaparens kontroll och ägo. Den är snarare publik vilket innebär att den är till för alla och då ska man inte behöva störas av off-topic om man läser i den.

Skulle gissa att det är resonemanget som de för.


   
SvaraCitera

Lament:

Passarey passaro, vi är iakttagna. [chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked]

Oh, damn it =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Tror du att UM är någon demokratisk institution eller, va? Modsen bestämmer här och så säljer de ut sig som horor till adminsen som i sin tur tar den i tvåan av Youmeet Technology.

Ojojoj, det blir nog Gulag för dig lille vän. [sad]

Veritas:

Därför att när en tråd väl är skapad så är den utom skaparens kontroll och ägo. Den är snarare publik vilket innebär att den är till för alla och då ska man inte behöva störas av off-topic om man läser i den.

Låter ju jättefånigt. Det är ju trådskaparen som skapat allt diskussionsvärde i hela tråden och därmed även ska ha bestämmanderätt över den? [confused] Modsen har ju inte tillfört ett dugg och har därför inte något med det att göra.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Det är ju trådskaparen som skapat allt diskussionsvärde i hela tråden och därmed även ska ha bestämmanderätt över den?

Nej det fungerar inte så på ett forum.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Låter ju jättefånigt. Det är ju trådskaparen som skapat allt diskussionsvärde i hela tråden och därmed även ska ha bestämmanderätt över den? [confused]

Var det inte du som tyckte om det där med kollektivt ägande? [wink]
Skämt åsido, jag tror att de inte håller med dig på den punkten.

God Konsument:

Modsen har ju inte tillfört ett dugg och har därför inte något med det att göra.

Stämmer och jag håller med dig.
Notera att detta är bara vad jag har uppfattat, tror nog att vi får dra hit någon moderator som kan förklara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raubtier:

Nej det fungerar inte så på ett forum.

Och det är dumt, därför vill jag kritisera det. Tror att ganska många användare håller med mig nämligen.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Ojojoj, det blir nog Gulag för dig lille vän. [sad]

Va? Snarare Kamprads fabrik där man tillverkar IKEA-möbler. Mycket värre än Gulag.[sad][sad]


   
SvaraCitera
Gifted

God Konsument:

Sen tycker jag även det är märkligt att off-topic inte är okej om trådskaparen själv är med och skriver off-topic

Då kan man väl vid början av off-topic-konversationen skriva att man vill flytta tråden till "klotter" eller "Övrigt" eller motsv. och lägga en edit i första inlägget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veritas:

Var det inte du som tyckte om det där med kollektivt ägande? [wink]

Jag är för ägande av det du själv skapar, i kapitalismen tar ju enskilda kapitalister sig rätten till att äga det de inte själva skapar (mervärdet arbetarna skapar samt produktionsmedlen). Det är anledningen till att jag är emot ägande.

Veritas:

Stämmer och jag håller med dig.
Notera att detta är bara vad jag har uppfattat, tror nog att vi får dra hit någon moderator som kan förklara.

Jag är bara sur för att de jävla poliserna ska hålla på och sabotera alla de riktigt roliga diskussionerna/personliga samtalen bara för att tråden råkade handla om något annat från början. Nyligen fick jag t.ex. en varning för att jag och en trådskapare började prata om en off-topic grej. Själv tycker jag oftast att det diskussioner utvecklas till är mycket roligare än vad de brukar handla om från början, oavsett om de är off-topic eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Va? Snarare Kamprads fabrik där man tillverkar IKEA-möbler. Mycket värre än Gulag.[sad][sad]

[bigsmile]

Gifted:

Då kan man väl vid början av off-topic-konversationen skriva att man vill flytta tråden till "klotter" eller "Övrigt" eller motsv. och lägga en edit i första inlägget?

Varför då? Det finns ju fortfarande diskussionsvärde i tråden, fast i separata inlägg.

Jag tycker det hade varit bättre om modsen fick en funktion så att de kan markera off-topic inlägg på något sätt, sen kan de som inte vill läsa sådana kryssa i en ruta på inställningarna så att dessa inte visas. På så sätt slipper vi få våra diskussioner raderade.


   
SvaraCitera

lite av meningen med nya varningssystemet och dom kommande uppdaterade reglerna är att göra UM til ett seriösare forum, och det inte ska vara något off-topic, vill man klottra o gå off-topic gör man det i klotter, inte i forum PLUS eller andra forumsdelar.


   
SvaraCitera