Aviseringar
Rensa alla

Angående teatrapack träffar borgues-tråden


Ämnesstartare

Nachac:

Det är dock alltför vanligt att någon "ledartyp" bestämmer sig att det är fel på någon särskild individ och eftersom människor är får följer de efter.

+1 till Nachac!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det är dock en smula hyckleri att regera på dylika reaktioner om Borgeus, men inte till exempel Sming.

Att Sming blir påhoppad i sina trådar är inget konstigt, han skriver saker som kränker många människor och då får man räkna med hätsk respons. Han är liksom med i leken och får leken tåla.

Borgeus däremot har nog aldrig varit otrevlig mot någon på detta forum.

Så jag håller inte med om att det skulle vara hyckleri. Och om nu smings situation skulle vara exakt likadan så vad menar du skulle göras? att jag gjorde en tråd till nu? Låter denna sammanfatta allt sådant beteende.

Knarko:

löjliga människor det kan finnas

Bör man inte som moderator föregå med något sånär snarlikt gott exempel i alla fall ibland och motivera sina kommentarer? Förklara gärna varför du låste tråden vid det skedet.

Renesmee:

Nä, begriper verkligen inte.. Det är liksom för enkelt. Du gör "en höna av en fjäder", det är vad du gör.

Tycker själv att ni ser sociala förhållanden för enkla. Ni gör en fjäder av en höna skulle jag säga.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Marmoth:

Anser att jag tycker om din seriösa sida

Håller med dig faktiskt. Det var en bra diskussion till slut!

[love] btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Att Sming blir påhoppad i sina trådar är inget konstigt, han skriver saker som kränker många människor och då får man räkna med hätsk respons. Han är liksom med i leken och får leken tåla.

Menade till exempel hans födelsedagstråd. Han blir ju mer påhoppad än i sina trådar.

Jag menar inte att du har gjort något fel, påpekar bara att det inte riktigt håller att säga att vissa beteenden får man mobbas för och andra inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahahahahahaha. Asroliga svar ju. [bigsmile] Är man kåt och creepy får man ju skylla sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Bör man inte som moderator föregå med något sånär snarlikt gott exempel

Med tanke på hur vissa beter sig så att jag till slut efter många ggr går i taket så kan jag inte föregå med gott exempel. Att vara mänsklig heter det.

Wanking_BC:

Förklara gärna varför du låste tråden vid det skedet.

Låste p.g.a det som underlig/bögjenn skrev. Kollade inte på diskussionerna efter det att hon citerat mig där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Tycker själv att ni ser sociala förhållanden för enkla. Ni gör en fjäder av en höna skulle jag säga.

Som någon annan skrev: det här är internet. Mycket kommer fram drygt och konstigt via internet. Ironi, sarkasm osv. tolkas inte som det bör och ja, vad mer. Så på så sätt är internet dåligt. [y]

Skönt att det är någon som tar det seriöst när det behövs dock, men elakt att skylla på knarko när han typ gjorde minst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Med tanke på hur vissa beter sig så att jag till slut efter många ggr går i taket så kan jag inte föregå med gott exempel. Att vara mänsklig heter det.

Hur menar du att vissa har betett sig?

Rödingajävel:

Ahahahahahaha. Asroliga svar ju. Är man kåt och creepy får man ju skylla sig själv.

Vad fan har hänt med dig? [shake][sad]

Nachac:

Jag menar inte att du har gjort något fel, påpekar bara att det inte riktigt håller att säga att vissa beteenden får man mobbas för och andra inte.

Det är en fin linje, man kan väl t.ex. kalla adolf hitler för fula namn pga hans gärningar men inte ett downsbarn för att det har downs liksom. Alltså finns det en gräns någonstans.

Knarko:

Låste p.g.a det som underlig/bögjenn skrev. Kollade inte på diskussionerna efter det att hon citerat mig där.

Vad skrev hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Låste p.g.a det som underlig/bögjenn skrev. Kollade inte på diskussionerna efter det att hon citerat mig där.

Men va? Så du läser..och agerar utan att undersöka citatet? Du bara gör? [shake] Pga att bögjenn skrev så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Som någon annan skrev: det här är internet. Mycket kommer fram drygt och konstigt via internet. Ironi, sarkasm osv. tolkas inte som det bör och ja, vad mer. Så på så sätt är internet dåligt.

Oftast är det ju inget fel med dylika svar i trådar. Om det är människor som ogillar varandra eller folk som skämtar med varandra på samma nivå. Men nu hade han inte ens skrivit i tråden.

Brukar inte vara seriös och hade kanske skrivit samma sak som resten och inte reagerat alls om jag inte läste det som Lounge Fact skrev. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men va? Så du läser..och agerar utan att undersöka citatet? Du bara gör? [shake] Pga att bögjenn skrev så?

Wanking_BC:

Vad skrev hon?

men shit ta och läs vad hon skrev till mig i tråden ist för att anta en jädra masa saker...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Vad fan har hänt med dig? [shake][sad]

Inget? [confused] Tycker du verkar ha en mycket underlig bild av mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Det är en fin linje, man kan väl t.ex. kalla adolf hitler för fula namn pga hans gärningar men inte ett downsbarn för att det har downs liksom. Alltså finns det en gräns någonstans.

Tillåt mig först visualisera tanken om hur Adolf Hitler blir nätmobbad.

...

Sådär. Där skulle jag säga att gränsen är att det ena är genetiskt och inget man kan rå för. Finner inte en lika skarp linje mellan xenofobi/whatever och vad nu Borgeus anses vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Sådär. Där skulle jag säga att gränsen är att det ena är genetiskt och inget man kan rå för. Finner inte en lika skarp linje mellan xenofobi/whatever och vad nu Borgeus anses vara.

Ja, men hur som helst så finns det en linje, det håller du med om?

Rödingajävel:

Inget? Tycker du verkar ha en mycket underlig bild av mig.

Du kan ha rätt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

men shit ta och läs vad hon skrev till mig i tråden ist för att anta en jädra masa saker...

Läst det hon skrev nu, och:
"Men va? Så du läser..och agerar utan att undersöka citatet? Du bara gör? Pga att bögjenn skrev så?"

Gäller fortfarande i högsta grad enligt mig. Börja förklara och motivera istället för det du nu håller på med, vet inte ens vad det kallas. Tro att din sida av det hela är 100% objektiv och att vi automatiskt ska förstå dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

men shit ta och läs vad hon skrev till mig i tråden ist för att anta en jädra masa saker...

Ja, jag läste nu närmare. Hon skrev att tråden bara leder till personpåhopp och därför bör den låsas? När den redan var ren av kräkningar och påhopp ifrån första början? Men du är en del av påhoppen så klart du inte ser början som det stora feliga. Vad är personpåhopp för dig då, undrar jag? Eftersom det var så viktigt att låsa tråden pga. personpåhopp?

Dessutom, fortfarande undersökte du inte diskussionerna innan du låste, utan gick bara på hennes ord. Hur proffsigt? Sedan att skriva "uppenbar anledning", nej anledningen VAR inte uppenbar, och du visste inte om den heller själv, så varför ens skriva något när du inte själv vet? Oengagerat och missbruk av dina funktioner skulle jag kalla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Ja, men hur som helst så finns det en linje, det håller du med om?

Någon sorts, men den är luddig. T.ex. kan man med samma argumentation anse att det är värre att mobba en rasist, för att vederbörande eventuellt är en genetisk idiot. Linjen mellan vad man rår för och inte är hårfin och beror helt på hur man betraktar saker.


   
SvaraCitera