Aviseringar
Rensa alla

Angående Virus


Ämnesstartare

heelflip:

Min kompis är ju däremot lika gammal som dig så? [confused] Jag missförstod honom antagligen.

HAHAHAHA! Det gör väl inte dig till midre P12 [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

HAHAHAHA! Det gör väl inte dig till midre P12

Är jag p12 för att jag inte förstår mig på virus? Suck. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heelflip:

Vanligtvis? Vad gör ett virus ''vanligtvis'' dårå?

Det vanligaste är väl kanske att viruset gör åverkan på mjukvara eller utnyttjar datorns uppkoppling på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heelflip:

Är jag p12 för att jag inte förstår mig på virus? Suck. [zzz]

För att du tror att man kan få datorn att explodera xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll er till ämnet nu, det var inte trådskaparens ålder vi talade om.


   
SvaraCitera

heelflip:

Men en kompis till mig pluggar IT etc. nåt skit iaf och han säger att man kan göra ett virus som t.ex ''spränger'' datorn i luften, altså den börjar brinna eller något dylikt.

Jag förmodar att din kompis "pluggar" på gymnasienivå eller lägre? Nog för att jag stött på studenter som inte klarar av ett skit inom sitt huvudämne, men det där är ju bara för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

gymnasienivå

Ja.

heelflip:

Men en kompis till mig pluggar IT etc. nåt skit iaf och han säger att man kan göra ett virus som t.ex ''spränger'' datorn i luften, altså den börjar brinna eller något dylikt.

Jag missförstod honom, han menade inte att man kunde ''spränga'' en dator med hjälp av ett virus.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

''is overclocking the computer to way beyond what's reasonable, and removing the FPS counter on a stress test, for example and then running it to the max without safetey precautions on then it could burn out your GFX card in no time, same goes for the processor but it wouldn't actually light on fire.'' Ett citat från min käre vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heelflip:

Ett citat från min käre vän.

Dock har nog dom flesta moderna processorer med kapacitet att bränna sig själv, inbyggda överhettningsskydd ska du se. Vanligtvis skulle datorn bli varm och sedan stänga av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vanligtvis skulle datorn bli varm och sedan stänga av sig.

Om den kunde vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heelflip:

Om den kunde vill säga.

Vad menar du? Att viruset skall manipulera fysiska kretsar?

Iofs kan kanske skyddet manipuleras via något granssnitt på åtminstone vissa maskiner, men då ska även viruset själv kunna ta reda på hur eftersom att det knappast är en 100% fastslagen standard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vad menar du? Att viruset skall manipulera fysiska kretsar?

Oj, ursäkta, jag skrev lite fel, är lite trött :p Jag höll med om att den skulle stänga av sig för att ta så lite skada så möjligt.


   
SvaraCitera