Aviseringar
Rensa alla

Ångerrätt...?


Ämnesstartare

Idag så köpte jag ett par "sjukt bra" hörlurar till min Ipod. Killen i affären SA att dem skulle vara bra. Men sen när jag väl fick lyssna med dem hemma så trodde jag att det var ett skämt, för de var totalt värdelösa. Basen är grymt överdriven (och det blir inte bättre när man fixar med EQ på själva ipoden) - så allt ljud blir typ.. dovt (?).

Dem kostade trots allt ganska mycket - och jag är jätte missnöjd nu. Kan jag gå och byta dem trots att jag öppnat förpackningen och allt sånt? Någon som gjort så?

Anledningen till att jag frågar här är att jag inte vill åka dit och bli nekad av någon dryg sak.

Och när jag ändå håller på. Om jag får lämna tillbaka. Vilka lurar rekommenderar folket här att jag ska köpa? Vill ha bra prylar i öronen!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Gå dit och förklara att ljudet tyvärr sög, ta med kvittot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Anledningen till att jag frågar här är att jag inte vill åka dit och bli nekad av någon dryg sak.

Ett tips är att ringa konsumentverket och fråga dem.

Vad är det för lurar du har köpt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du känner dig alltså lurad på dina lurar? thihi åh så funny.

Nej men gå dit och dampa sönder på dem, och säg att du tänker sprida fetaste ryktet ifall de inte gör som du säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ett tips är att ringa konsumentverket och fråga dem.

Lite överdrivet va'.

Helt vanliga philips. tänkte kosta på mig, men det sög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Lite överdrivet va'.

Helt vanliga philips. tänkte kosta på mig, men det sög.

Nä, de finns ju till av en anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Nej men gå dit och dampa sönder på dem, och säg att du tänker sprida fetaste ryktet ifall de inte gör som du säger.

Okej, sluta överdriv.

Ge mig era lurar. Vill ha bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sennheiser hd515.

och öppet köp gäller bara om du uttryckligen bett om att få varan på öppet köp, och de godkänt det. distansavtalslagens ångerrätt gäller (i princip) bara när du beställt varan, eller köpt den av en dörr-till-dörr-försäljare, om jag inte minns fel. du kan ju be dem byta ut varan, och eventuellt hävda att hörlurarna inte fyller sin utlovade funktion och kräva att få byta, men det är ju så subjektivt att det inte är något hållbart argument egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer inte ihåg vad mina heter. Kollade dock på prisjakt.nu och dessa hade tydligen bäst omdöme.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480077


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har alltid minst 8 dagars bytesrätt så bara gå tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

du har alltid minst 8 dagars bytesrätt så bara gå tillbaka.

bytesrätt är frivilligt från butikernas sida, och inte på något vis obligatoriskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar skullcandy smokin' buds dock är de lite dyra men bra ljud iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gällande sådana förpackningar så är det inte problem, dock beror det lite på var du köpte den ifrån? Vilken återförsäljare?

Jag tipsar annars om Urbanears Plattan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lady gagas egendesignade hörlurar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå dit och säg att du är missnöjd med produkten och förklara att du har ångerrätt så länge det inte gått över tiden.


   
SvaraCitera