Aviseringar
Rensa alla

Ångest?


Ämnesstartare

Har enligt läkare haft ångest förut. Men dom förklarade aldrig för mig vad symptomen var...
Varje gång något jobbigt händer nu för tiden så får jag en väldigt äcklig känsla i fötter/händer. Typ en sån känsla man får när man är höjdrädd. Det gör ont i handflatorna. Det händer också att i samband med det att jag får en äcklig magkänsla, dock är inte det så ofta.

Någon som vet ifall det är något jag behöver oroa mig över?[shake] Det känns verkligen för jävligt när det händer..


   
Citera

Kanske är Aids. Bäst du kollar upp det.


   
SvaraCitera

Din hjärna krymper[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det lär du ju märka. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tom hanks har aids


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det lär du ju märka.

Fast nu var ju frågan om jag ska oroa mig över det. Det är la kanske lite svårt att märka själv ifall jag borde oroa mig. Även om jag läser psykologi är det otroligt svårt att analysera sig själv istället för någon annan.
Sen har jag aldrig hört om dessa symptom och det skulle vara roligt att se ifall någon visste vad det kan ha att göra med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våga Vara Rädd:

Fast nu var ju frågan om jag ska oroa mig över det

Ångesten i sig är inte farlig eller så, endast väldigt väldigt jobbig. Men sök psykologhjälp och försök reda ut vad det är som ligger bakom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men sök psykologhjälp och försök reda ut vad det är som ligger bakom.

Jag vet vad som ligger bakom det [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våga Vara Rädd:

Jag vet vad som ligger bakom det [rolleyes]

.. och det får dig att du tro att du kan bota dig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

.. och det får dig att du tro att du kan bota dig själv?

Om det inte är ångest finns det inget att bota, därför jag vill ta reda på ifall det kan vara det. Det finns inget jag saknar i maslows behovstrappa så jag skulle inte anse att jag lider av någonting akut, därför tror jag inte att det kan vara ångest, då ångest kräver att man saknar några bitar i behovstrappan. Därför jag blir förundrad över dessa symptom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våga Vara Rädd:

Om det inte är ångest finns det inget att bota,

Ångest går att bota, jo. Du kan omöjligt läsa någon form av psykologi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Kanske är Aids. Bäst du kollar upp det.

Kollade upp mig förra veckan faktiskt, alla borde göra det oftare [rolleyes]

SwedenLand:

Din hjärna krymper

Högst troligt då hjärnceller dör av alkoholkonsumtion. Tack för hjälpen, känns bättre nu [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ångest går att bota, jo. Du kan omöjligt läsa någon form av psykologi.

Läs igen, "Om det inte är ångest finns det inget att bota"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våga Vara Rädd:

Läs igen, "Om det inte är ångest finns det inget att bota"

Om du har en massa kroppsliga symtom som inte är psykosomatiska så beror de ju på någonting annat, eller hur? Och tvivlar på att dessa är någonting obotligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om du har en massa kroppsliga symtom som inte är psykosomatiska så beror de ju på någonting annat, eller hur? Och tvivlar på att dessa är någonting obotligt.

Vanligt obehag för en situation som förekommer? Människor reagerar olika på obehagliga situationer? Det har alltid varit så här för mig vad jag kommer ihåg. Det är jävligt jobbigt, för det enda som kan få det att gå över är att göra någonting som gör att jag släpper problemet för stunden.


   
SvaraCitera