Aviseringar
Rensa alla

ångest


Ämnesstartare

patrick bateman:

tro mig. du är inte ensam. drömde fan mardröm om skolan här om dagen

Aww:'( skönt att inte va ensam, men inte kul att du också inte är sådär jätte taggad inför skolåret 🙁 men vi har ju alltid varandra du och jag Patrick<3 blev väldigt känslosam nu:-P men jag måste säga att jag verkligen uppskattar dig Patrick, du är alltid så snäll och ibland känns det som du är den ända som faktiskt lyssnar på mig Bör(förutom iffy och felicia då) även om vi bara snackar om cola<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla T9>.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

du sammanfattade just mitt liv under gymnasietiden.

Hur överlevde du? Ser dig som en väldigt stark människa och ser upp till dig<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Aww:'( skönt att inte va ensam, men inte kul att du också inte är sådär jätte taggad inför skolåret 🙁 men vi har ju alltid varandra du och jag Patrick<3 blev väldigt känslosam nu:-P men jag måste säga att jag verkligen uppskattar dig Patrick, du är alltid så snäll och ibland känns det som du är den ända som faktiskt lyssnar på mig Bör(förutom iffy och felicia då) även om vi bara snackar om cola<3

haha aww [smile] du är alldeles för snäll asså [love] nää suger såklart men blir nog bättre ska du se. alltid jobbigt i början men sen kommer man in i det. får fokusera på det bra och tänka på att det snart är över [smile] haha det är alltid kul att kunna vara till tjänst. det är ju bra att du har några iaf [smile] är viktigt. haha underskatta inte colasnacket. finns bra även i det [smile]

cuzIcan:

Jävla T9>.<

t9 är ren ondska


   
SvaraCitera

Det löser sig! Själv hoppade jag av gymnasiet efter ett och ett halvt år av skäl som liknade de du nu upplever. Då fixade farsan ett jobb åt mig som jag ägnade ett halvår åt innan jag bestämde mig för att börja skolan igen.

Det var aldrig en positiv upplevelse att gå till skolan, men med lite vilja så tar man sig igenom skiten. Det blir bättre sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Hur överlevde du? Ser dig som en väldigt stark människa och ser upp till dig<3

du är verkligen jättesnäll som person.

jag tog en dag i sänder och var rakryggad, sade/slog emot om saker människor sade/gjorde gick över gränser, pratade ut när jag kunde och tillät mig att känna mig ledsen.

jag är absolut inte det bästa någon kan bli...
det mesta ordnar istället sig om man har vänner senare till att hjälpa en. du känns mycket lätt att tycka om, som sagt. jag förstår inte varför kids skulle tycka att du klädde dig konstigt och därför är fel. [confused]
du verkar normal och mogen här på um. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha aww du är alldeles för snäll asså nää suger såklart men blir nog bättre ska du se. alltid jobbigt i början men sen kommer man in i det. får fokusera på det bra och tänka på att det snart är över haha det är alltid kul att kunna vara till tjänst. det är ju bra att du har några iaf är viktigt. haha underskatta inte colasnacket. finns bra även i det

t9 är ren ondska

Nja:-\ har väl inte alltid varit den snällaste mot dig... Ändå är du så snäll mot mig<3 ja, antar de är inte långt kvar nu:-) jupp hunden e alltid lojal även om vi kom fram till att hon egentligen är ond;-) synd att felicia inte går i min klass:'( men de nya eleverna som kmr nu Ksk inte är lika elaka:-) haha nej självklart inte=-O högt uppskattat samtalsämne:-D<3<3

ondskan vi envisas med att behålla en pakt med:-P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Bara tanken på att börja skolan igen gör att jag mår illa och börja fundera på självmord igen, tips på vad jag kan göra åt problemet?

Vilken del av skolstarten är jobbigast? Vad är det första som dyker upp i huvudet när du tänker på skolstarten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Vilken del av skolstarten är jobbigast? Vad är det första som dyker upp i huvudet när du tänker på skolstarten?

Det var ett försök att hjälpa dig klara första dagen, aja. Funkade inte.

Det viktigaste är iaf att koncentrera sig på att klara första dagen, och sen en till och sen en till. Sen efter ett tag kommer du se att ångesten minskat av sig själv. Det enda du aktivt behöver göra är att ta dig igenom en dag i taget.


   
SvaraCitera

cuzIcan:

har redan.varit på bup ett antal ggr ditsläpad av mamma och de funkar inte:-V tkr bara dem är dumma i huvudet där fattar inget-.-

du har säkert bara träffat fel personer. du kan ju prova att prata med kuratorn i skolan annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymous2:

Det löser sig! Själv hoppade jag av gymnasiet efter ett och ett halvt år av skäl som liknade de du nu upplever. Då fixade farsan ett jobb åt mig som jag ägnade ett halvår åt innan jag bestämde mig för att börja skolan igen.Det var aldrig en positiv upplevelse att gå till skolan, men med lite vilja så tar man sig igenom skiten. Det blir bättre sen!

Längtar efter de bättre:-) ska nog klara av att ta mig igenom de här hoppas jag, vill ändå få mitt Ib diplom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

du är verkligen jättesnäll som person.jag tog en dag i sänder och var rakryggad, sade/slog emot om saker människor sade/gjorde gick över gränser, pratade ut när jag kunde och tillät mig att känna mig ledsen. jag är det bästa någon kan bli...det mesta ordnar istället sig om man har vänner senare till att hjälpa en. du känns mycket lätt att tycka om, som sagt. jag förstår inte varför kids skulle tycka att du klädde dig konstigt och därför är fel. du verkar normal och mogen här på um.

Aww<3 jag försöker att inte låta mina klasskompisar trycka ner mig och ignonerar de mesta, men sen på kvällen när man försöker sova dyker ju allt upp:-( jag börjar tänka på vad nån har sagt och får också väldigt dåligt samvete för att jag inte plugga så mkt jag borde ha gjort, tänker om jag hade ansträngt mig lite mer kunde jag iaf ha fått en sjua (Ib programmets högsta betyg) ist för femman eller sexan jag fick... Nja, är inte många som tycker om mig:-( vet inte vad jag gjort för fel egentligen förutom att ha andra åsikter och inte va mainstream men jag tänker absolut inte ändra mig för ngn annan mina tankar och åsikter skadar inte nån annan så jag ser ingen anledning att försöka bli mer som normen.... Ändå är ju mitt liv ett skådespel på nåt sätt i skolan måste jag bete mig som om jag inte bryr mig och försöka visa att jag inte låter nån trycka ner mig, hemma ska jag va nån helt annan och va glad, trivas med allt osv.... Men de som gör mig lycklig är min teater grupp när jag är på mina drama lektioner kan jag äntligen va mig själv och få skrika stampa i golvet och allt de där man känner för att göra ibland genom ngn annan påhittad person som lika gärna kan vara mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Det var ett försök att hjälpa dig klara första dagen, aja. Funkade inte.Det viktigaste är iaf att koncentrera sig på att klara första dagen, och sen en till och sen en till. Sen efter ett tag kommer du se att ångesten minskat av sig själv. Det enda du aktivt behöver göra är att ta dig igenom en dag i taget.

de jobbigaste är nog allt de sociala, inte så mkt lektionerna. Som att de kompisarna jag faktiskt har hänger mkt med en tjej som ser mig som djävulen på jorden alltså händer det ofta (alltid) att hon sitter vid samma bord som jag sitter och äter lunch vid samma hon är konstant i närheten av mig med sina elaka kommentarer, knuffar och sparkar. Lyckligtvis åker hon på studieresa till korea ett halvår nu i höst, men hon kmr tillbaka sen.... Och hon är inte de enda problemet, e nästan värre Me dem som inte säger nåt utan bara visar med kroppsspråket att de tkr jag är i vägen eller helt enkelt bara inte vill att jag är i närheten. Som om jag inte hör deras suckar när jag räcker upp handen i klassrum eller ignonerar mig när jag hälsar. Hade en lärare i engelska förra året som jag verkligen tkr om, jag älskar att läsa så de e mitt favorit ämne. Iaf så tror jag läraren gillade mig hon så att hon höll med om mina analyser och tyckte jag var bra på att förstå litteraturen och så, men enligt mina klass så var de ju såklart olagligt, men jag sket i de och räckte upp handen ändå men jag blir ju ändå sårad på nåt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Nja:-\ har väl inte alltid varit den snällaste mot dig... Ändå är du så snäll mot mig<3 ja, antar de är inte långt kvar nu:-) jupp hunden e alltid lojal även om vi kom fram till att hon egentligen är ond;-) synd att felicia inte går i min klass:'( men de nya eleverna som kmr nu Ksk inte är lika elaka:-) haha nej självklart inte=-O högt uppskattat samtalsämne:-D<3<3

ondskan vi envisas med att behålla en pakt med:-P

haha det blev kanske lite kaotiskt där ett tag. fast är ju bra nu [smile] och du är vanligtvis väldigt snäll. svårt att inte vara snäll mot dig tycker jag [smile] jo inte så mycket. får ta en dag i taget. kanske hjälper att tänka också att du är där för att gå i skolan och så. haha eller så är hennes ondska bara en fasad, hon vill kanske värka hård. för hundar är ju väldigt lojala [smile] det suger [sad] vet hur det är. när jag började gymnasiet hamnade jag ensam, alla mina vänner gick nån annanstans. det lär säkert komma nån snäll [smile] finns alltid snälla människor. haha visst är det? avslappnade ämne tycker jag


   
SvaraCitera
Paseo

[sad]

jag vet hur det är och vill följa med dig till din första skoldag och vara din mamma men kan ju inte det.

seriöst asso, jag skulle vilja det.

men du, lösningen för mig var att studera på distans ett år samt gå i terapi.


   
SvaraCitera