Aviseringar
Rensa alla

ångest och rädd


Ämnesstartare

Helloj! Är så jävla rädd för att jag ska tappa hår. Tycker det är så JÄVLA svårt att äta ordentligt varje dag, försöker verkligen, men tränar mycket så ibland blir det att man lägger sig hungrig (även om jag ätit OKEJ under dagen enligt mig). Alltså är detta så farligt? Jag menar, jag får ju i mig mat under dagarna, inte så att jag hoppar över. Orkar bara inte med rädslan att tappa hår. Varje gång jag är hungrig blir jag livrädd, och går och äter massa äckliga proteingrejer jag inte ens vill ha bara för att inte tappa hår. BLÄ på det här


   
Citera

Det är väldigt viktigt att äta EFTER du tränat.


   
SvaraCitera

Varför skulle du tappa hår av att äta? Går du på cellgift och grejer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Varför skulle du tappa hår av att äta? Går du på cellgift och grejer? 

nej alltså jag tror att jag ska tappa hår av att INTE äta


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

What


   
SvaraCitera

Varför skulle du tappa hår av att inte äta... JAg äter dåligt som fan jag har ett jävla affro så tror du kan lugna dig


   
SvaraCitera

troll känns de som :/


   
SvaraCitera
b1son

min syrra började tappa hår när hon åt dåligt + sket i de kosttillskott vår mamma försökte proppa i henne. så mm kosttillskott ksk


   
SvaraCitera

lisa20088:  JAg äter dåligt som fan jag har ett jävla affro

haha 


   
SvaraCitera

Det är farligare att vara hungrig hela tiden än att ha ätit lite förmycket! Du blir inte fet av maten du äter utan det är allt onödigt som cola, chips och godis som gör dig fet. Så var inte rädd för att bli mätt!


   
SvaraCitera

soulkeeper123: JÄVLA svårt att äta ordentligt varje dag, försöker verkligen,

varför? att du inte hinner/orkar? försök ät mer bara


   
SvaraCitera

adaq:
Det är farligare att vara hungrig hela tiden än att ha ätit lite förmycket! Du blir inte fet av maten du äter utan det är allt onödigt som cola, chips och godis som gör dig fet. Så var inte rädd för att bli mätt!


   
SvaraCitera

det behöver inte bara vara för att du äter för lite, utan kan också bero på att du tränar för mycket eller för intensivt, även fast du säger att du äter tillräckligt. det är inte farligt att du tappar hår, det innebär bara att hårfolliklarna har gått in i vilofas (de vaknar igen sen) och släpper sina hårstrån, men du orsakar däremot skada på kroppen i sin helhet genom att anstränga den över rimliga nivåer och utan att äta tillräckligt. att håret trillar av är ett symptom på att kroppen har bestämt sig att konservera energi genom att sluta tillverka "överflödiga" könshormoner. dessa har signalfunktioner i hela kroppen och bland annat bestämmer de hur stor hårväxten ska vara. detta är ett tydligt tecken på att du behöver chilla med träningen och äter mer.


   
SvaraCitera

Xuzkie:

haha 

X)


   
SvaraCitera

soulkeeper123:

nej alltså jag tror att jag ska tappa hår av att INTE äta

ät då?


   
SvaraCitera