Aviseringar
Rensa alla

Ångest , Overklighetskänslor HJÄLP?!?


Ämnesstartare

Hej jag är en kille under 16 som lider av någon sorts ångest eller en släng av Derealisation och det är fördjävligt.. [cry]
Problemen började efter jag testade en rökmix för första gången och fick en snetändning... Väl när jag var påverkad av skiten så kändes det inte som att det var jag i min kropp och tiden gick as segt och allt var helt sjukt..Jag skulle kalla det Depersonalisations känsla.. Depersonalisation känslan försvann väl efter en timme men asså jag var as rädd.. + att mina "kompisar" tyckte det var roligt och sa typ att jag hade fått en psykos och kommer typ att dö och det gjorde bara allt värre.. Ja iaf så dagen efter kändes det bättre men väl när jag ställde mig upp så vart jag as yr och då vart jag as rädd och trodde typ att jag hade förstört hjärnan medmera och hade lite ångest så jag satte mig vid datorn och läste om mina symptomer och väl när jag läste om olika sjukdomar så tyckte jag att alla stämmde in med mina weird..
Aja nu har det gått 1 månad snart ochjag har varit hos doktorn 2 gånger och de säger att allt är bra men det känns inte som det..
Det känns som jag har en konstig känsla som sitter i 24/7 (den brukar försvinna när jag gör något t.ex ser på tv , kör moppe elr något.. Men på kvällarna kmr det oftast tillbaka och jag har as svårt att sova drömmer mardrömmar medmera + så har mitt minne börjat bli dåligt :S Det stör mig som fan.. Asså nu vart tråden as lång men jag lider verkligen av det här!!! Jag är ganska rädd att jag utvecklat panikångest eller Posttraumatiskt stressyndrom.. Eller så är jag en hypkondriker men känslorna är så obehagliga.. Vad tror ni? Har jag fått något skit eller inbillar jag mig ?????[shake]


   
Citera
Ämnesstartare

stämmde in med mina symptomer**


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you be trippin' bro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad menar du?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som inbillning eftersom doktorn sa att allt såg bra ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så går det när man knarkar, grattis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Rökmix"? Låter jävligt smart det... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Rökmix"? Låter jävligt smart det...
Ja jag vet men asså de gjorde nå grupptryck mot mig men vafan ge mig nå riktiga svar en att skriva"
Skyll dig själv
så går det bla blah!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skyll dig själv,
så går det

Dold text: blah blah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sitter i huvudet. Du har varit med om en obehaglig upplevelse och har därför blivit känslig för vissa sinnesförnimmelser (känslan av derealisation). Detta sitter förstås i tankarna - din hjärna är inte sönder, med andra ord - och går att kontrollera/bota på kognitiv väg. Lär dig sambandet mellan dina känslor och tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sitter i huvudet. Du har varit med om en obehaglig upplevelse och har därför blivit känslig för vissa sinnesförnimmelser (känslan av derealisation). Detta sitter förstås i tankarna - din hjärna är inte sönder, med andra ord - och går att kontrollera/bota på kognitiv väg. Lär dig sambandet mellan dina känslor och tankar.

Så du menar att jag är så rädd för känslan att jag börjar inbilla mig känslan ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner mig busig eftersom jag tydligen inte bör skriva detta men;

Skyll dig själv.
Att ta droger straffar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zoltar:

å du menar att jag är så rädd för känslan att jag börjar inbilla mig känslan ?

Precis. Du skapar den själv.

sötnos:

Skyll dig själv.
Att ta droger straffar sig.

Eller belönar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Eller belönar dig.
Aa har haft tanken att det kanske var meningen att jag skulle snea så jag inte skulle bli nån knarkare ^^
Tack för dina seriösa inlägg gemfört med de andras 🙂


   
SvaraCitera

Skit i alla moralfags som dömmer dig för att du prövat droger. Det hjälper inte dig ett dugg när någon säger "skyll dig själv".

Jag har varit i samma sits om inte värre, jag droppade 4 lappar LSD i fyllan, och det slutade mer eller mindre bra. Vart jävligt sne, upplevde saker som skrämde mig mer än vad jag någonsin kunde ana. Och försök inte få sinnesställningen att det du upplevde inte var riktigt, såna tankar leder dig till änu mer psykotiskt rädsla.

Du ska inte behöva vara rädd för något din hjärna är kapabel till, försök se det mer som en upplevelse. Du har utforskad en vigd av verkligheten som inte var menat.

För mig tog det cirka 7 dagar innan mådde tiptop i formen, och under första månaden kunde jag få tripliknande flashbacks när jag sov. Men efter ca. 3 månader så var alla känslor bortspolade.


   
SvaraCitera