Forumet - Ångest

Ångest

4372 2 27
Ja... Det har nu gått fram att jag har 'trumvirvel'....... Ångest! 
Tackar tackar 'bugar och bockar'
Så! För er som också har det eller har haft det vill ni berätta hur ni går tillväga?
Tackar för the svar! Tjodilo nu ska jag iväg till mitt sommarjobb ;DDDDDD
Senast ändrad 7 Jul 2014, 16:58 av Zymba

Spana också in:

lisa20088:
Det kan komma när som helst. När jag sitter i en bil eller när jag kollar på tv, alltså behöver inte vara något jag tänker på. För svårt att andas och känner mig instängd :/
Hjärta
Usch, på det sättet Ledsen

Mitt bästa tips är att ta emot, och acceptera, ångesten. Medan den dyker upp så kämpa inte emot den, utan fokusera på vad du känner, kom ihåg att det strax går över, men analysera liksom vad det är som händer i kroppen när du upplever det. Våga vägra fly från känslan, för då blir det liksom en ond cirkel. Ta emot, minns att det går över, andas djupt! Hjärta

time:
Usch, på det sättet Ledsen

Mitt bästa tips är att ta emot, och acceptera, ångesten. Medan den dyker upp så kämpa inte emot den, utan fokusera på vad du känner, kom ihåg att det strax går över, men analysera liksom vad det är som händer i kroppen när du upplever det. Våga vägra fly från känslan, för då blir det liksom en ond cirkel. Ta emot, minns att det går över, andas djupt! Hjärta
TackHjärta
Är diagnostiserad GAD så mm 
Känner oro och ångest för nästan allting, finns det inget att ha ångest över så har jag ångest över att jag har ångest över ingenting 
pga ångest får jag triggerpunkter i ryggmusklerna, det är ganska jobbigt för påverkar hela kroppen 

försöker att sysselsätta mig när jag har ångest, för att tänka på annat 
Det går över 

FruLiten: Är diagnostiserad GAD så mm 
Känner oro och ångest för nästan allting, finns det inget att ha ångest över så har jag ångest över att jag har ångest över ingenting 
pga ångest får jag triggerpunkter i ryggmusklerna, det är ganska jobbigt för påverkar hela kroppen 

försöker att sysselsätta mig när jag har ångest, för att tänka på annat 
Det går över 
Aha ;O När jag får ångest 'för ingenting' så kan jag knappt andas så försöker bara andas djupa andetag och blir såklart lite panikslagen :/ 

lisa20088:
Aha ;O När jag får ångest 'för ingenting' så kan jag knappt andas så försöker bara andas djupa andetag och blir såklart lite panikslagen :/ 
mm får också den sortens ångest ibland 
förra veckan överanalyserade jag ett samtal med en kollega på jobbet så fick sån ångest att hela jag skakade och hade svårt för att andas (fick för mig att jag sagt någonting dumt och kunde verkligen inte släppa det) 
tog en runda i lägenheten och drack några glas med kallt vatten så kändes det lite bättre 
En doktor som jag haft just för ångest sa att ett glas riktigt kallt vatten kan chocka kroppen så att "hjärnan hoppar av ångestbanan" 

FruLiten:
mm får också den sortens ångest ibland 
förra veckan överanalyserade jag ett samtal med en kollega på jobbet så fick sån ångest att hela jag skakade och hade svårt för att andas (fick för mig att jag sagt någonting dumt och kunde verkligen inte släppa det) 
tog en runda i lägenheten och drack några glas med kallt vatten så kändes det lite bättre 
En doktor som jag haft just för ångest sa att ett glas riktigt kallt vatten kan chocka kroppen så att "hjärnan hoppar av ångestbanan" 
Det hade jag aldrig hört ;O Får prova det när det händer igen!
S3ON: Brukar titta på lesbisk porr när den smyger sig på, då går d över ganska snabbt. 
Haha for real? xD

lisa20088: Vad händer när man får hjälp för det då?
man sitter i en stol mitt emot en psykolog som ställer massa frågor som: "varför tror du att du känner så?" "varför då?" "och varför tror du det?" blablabla helt jävla meningslöst. Slösa inte dina pengar på dt där! Lr du kanske kan gå till bup o få d gratis? kske värt att testa isf, men tyckte inte det gav mig nåt iaf. 

S3ON:
man sitter i en stol mitt emot en psykolog som ställer massa frågor som: "varför tror du att du känner så?" "varför då?" "och varför tror du det?" blablabla helt jävla meningslöst. Slösa inte dina pengar på dt där! Lr du kanske kan gå till bup o få d gratis? kske värt att testa isf, men tyckte inte det gav mig nåt iaf. 
Jag har redan en psykolog som jag snackar med i 2 år nu så tror inte jag behöver gå till någon annan.
Blivande_japan:
olika, beror på hur de väljer att behandla dig, man kan få samtalsterapi, kbt-behandling (är ej insatt i hur denna fungerar närmare dock) eller antidepressiva. som väldigt ung brukar man dock ej få mediciner vad jag hört.
Ah okej
Den bistra sanningen är väl att svår ångest endast kan botas med att antingen lösa det underliggande problemet till ångesten eller att ta en sorts väldigt beroendeframkallande medicin vid behov, när ångesten smyger sig på. Vanligast är väl att man får knapra dåliga piller i flera år för att läkemedelsbolagen tjänar pissmycket på att du lider av ångest så länge som möjligt, så de bra medicinerna/rätt psykiatrisk vård får man sist av allt. Håll ut.