Aviseringar
Rensa alla

Ångest


lisa20088:

Vad händer när man får hjälp för det då? Förvånad
   

olika, beror på hur de väljer att behandla dig, man kan få samtalsterapi, kbt-behandling (är ej insatt i hur denna fungerar närmare dock) eller antidepressiva. som väldigt ung brukar man dock ej få mediciner vad jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

man sitter i en stol mitt emot en psykolog som ställer massa frågor som: "varför tror du att du känner så?" "varför då?" "och varför tror du det?" blablabla helt jävla meningslöst. Slösa inte dina pengar på dt där! Lr du kanske kan gå till bup o få d gratis? kske värt att testa isf, men tyckte inte det gav mig nåt iaf. 

Jag har redan en psykolog som jag snackar med i 2 år nu så tror inte jag behöver gå till någon annan.

Blivande_japan:

olika, beror på hur de väljer att behandla dig, man kan få samtalsterapi, kbt-behandling (är ej insatt i hur denna fungerar närmare dock) eller antidepressiva. som väldigt ung brukar man dock ej få mediciner vad jag hört.

Ah okej


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tvingar mig till att göra något annat än att göra det jag får ångest av, fungerar en stund tills jag inser att det bara är en flykt undan verkligheten,  då gör jag något annat.


   
SvaraCitera

Jag läste i mitt horoskop ett par dagar sedan, att om man får en känsla, håll kvar vid den. Släpp den inte.

...

Sen dess har jag ångest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Provocerande:
Jag läste i mitt horoskop ett par dagar sedan, att om man får en känsla, håll kvar vid den. Släpp den inte.

...

Sen dess har jag ångest.

Om du fick ångest av det så borde du släppa dina känslor


   
SvaraCitera

Den bistra sanningen är väl att svår ångest endast kan botas med att antingen lösa det underliggande problemet till ångesten eller att ta en sorts väldigt beroendeframkallande medicin vid behov, när ångesten smyger sig på. Vanligast är väl att man får knapra dåliga piller i flera år för att läkemedelsbolagen tjänar pissmycket på att du lider av ångest så länge som möjligt, så de bra medicinerna/rätt psykiatrisk vård får man sist av allt. Håll ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Den bistra sanningen är väl att svår ångest endast kan botas med att antingen lösa det underliggande problemet till ångesten eller att ta en sorts väldigt beroendeframkallande medicin vid behov, när ångesten smyger sig på. Vanligast är väl att man får knapra dåliga piller i flera år för att läkemedelsbolagen tjänar pissmycket på att du lider av ångest så länge som möjligt, så de bra medicinerna/rätt psykiatrisk vård får man sist av allt. Håll ut. 

Vet inte riktigt om jag vill tro på att det är så segt :/ Men tack för svaret!


   
SvaraCitera
alis
 alis

Jag gör exakt så!!

S3ON:
Brukar titta på lesbisk porr när den smyger sig på, då går d över ganska snabbt. 


   
SvaraCitera

lisa20088: Vet inte riktigt om jag vill tro på att det är så segt :/ Men tack för svaret!

Har nästan 10års erfarenhet av Sveriges psykiatriska vård (i flera olika kommuner) under bältet på grund av min ångestproblematik, min pojkvän lite mer än så + att jag varit rätt engagerad i att snacka med andra i samma situation, det är så det ser ut. Tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har nästan 10års erfarenhet av Sveriges psykiatriska vård (i flera olika kommuner) under bältet på grund av min ångestproblematik, min pojkvän lite mer än så + att jag varit rätt engagerad i att snacka med andra i samma situation, det är så det ser ut. Tyvärr.

Aja tack för att du berättar iaf kan ju alltid ha det i baktanken kring det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alis: Jag gör exakt så!!
S3ON:
Brukar titta på lesbisk porr när den smyger sig på, då går d över ganska snabbt.

får la börja kolla på bögporr då :/


   
SvaraCitera
pimpim

Att sätta mig och måla funkar ofta ganska bra för mig, det lindrar ångesten lite iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pimpim:
Att sätta mig och måla funkar ofta ganska bra för mig, det lindrar ångesten lite iallafall

Ja det gör det faktiskt, jag brukar skriva ner mina tankar ibland och sitta och klura kring dom och då försvinner ångesten


   
SvaraCitera