Forumet - Ångestdämpande.

Ångestdämpande.

1449 0 43
Hej är det någon som vet något bra ångestdämpande som verkligen funkar ?
Lergigan,Atarax,Theralen,Propavan,Oxascand har jag redan provat och det funkar inte på mig.
Xanor och stesolid funkar men kommer aldrig få det utskrivet eftersom jag har haft ett benzomissbruk och dessutom pissar jag och då skulle de ju visa posetivt.
Snälla behöver hjälp ? något som verkligen funkar och är riktigt ångestdämpande och inte bara lugnande.

Spana också in:

alltså, mina erfarenheter säger att atarax och theralen är skit, man blir ju som en zombie som knappt fungerar, benzo är underbart men eftersom du missbrukar så: nej, inget alternativ för dig

terapi? ta tag i det som förorsakar ångest, enda långvariga "medicinen"

ssri? sägs ju vara ångestdämpande, dock inga behovspiller utan regelbundet bruk, ger ej samma effekt som vid direkt intag av benzo men kanske gör någon skillnad i låna loppet
Lounge:

terapi? ta tag i det som förorsakar ångest, enda långvariga "medicinen"

ssri? sägs ju vara ångestdämpande, dock inga behovspiller utan regelbundet bruk, ger ej samma effekt som vid direkt intag av benzo men kanske gör någon skillnad i låna loppet

För ett par år sen gick jag i Dbt och sen Kbt,äter antidepp har gått hos psykolog sen jag va 9 och de är inget som hjälper.
Eller antideppen funkade förut men inte nu längre..
men ska börja gå på NA-möten och det kanske hjälper , någon som har erfarenhet om de ?