Aviseringar
Rensa alla

Ångrar abborren


Ämnesstartare

Hej, jag är en 18 årig tjej som blev fiskare i sommras med min kille. Vi hade bestämt oss för att behålla abborren vi fick på kroken, vi hade planerat allt. När jag var i akvariumet bestämde jag mig helt plötsligt för att äta abborren, tre dagar efter var aborren borta och nu har jag gått ner i deprission och jag ligger och gråter hela nätter. Jag har funderat på att ta livet av mig ett x antal gånger och nu ska jag börja prata med en veterinär för att min kille vill det.
Jag fattar inte varför jag åt den, jag ville ju ha husdjur och jag älskar min pojkvän mest av allt i hela världen.
Jag vill skaffa fisk nu igen, men jag vet inte om jag vågar fråga honom. Vad tycker ni jag ska göra? Vänta ett par år eller göra som jag känner? Någon som har samma erfarenhet som jag? Snälla svara, mår så jävla skit! Puss


   
Citera
Ämnesstartare

Vad gjorde du i akvariumet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej botox! Jag vill bara inleda med att jag tycker absolut att ni tog rätt beslut som gjorde er av med fisken.

Att skaffa husdjur är ett stort beslut, det är inget man gör bara sådär utan att tänka, speciellt inte i ditt tillstånd. Du är en deprimerad tonåring. En fisk skulle aldrig kunna trivas med dig. Så ni bör helt klart vänta några år, tills läget lugnat sig. Försök att göra något roligt under tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Vad gjorde du i akvariumet?

Jag har hört att fisken inte får sova själv i akvariumet för då kan det bli plötslig fiskyngeldöd så jag låg och plaskade där om nätterna (självklart med huvudet i luften).

ennie:

Att skaffa husdjur är ett stort beslut, det är inget man gör bara sådär utan att tänka, speciellt inte i ditt tillstånd. Du är en deprimerad tonåring. En fisk skulle aldrig kunna trivas med dig. Så ni bör helt klart vänta några år, tills läget lugnat sig. Försök att göra något roligt under tiden.

Du har en poäng...
Men det känns så tungt. Behöver nog hjälp med att bearbeta alla förväntningar och förhoppningar med abborren som inte blev som jag tänkt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botox:

Du har en poäng...
Men det känns så tungt. Behöver nog hjälp med att bearbeta alla förväntningar och förhoppningar med abborren som inte blev som jag tänkt mig.

Det tror jag också. Prata med dina vänner. De vill veta varför du mår dåligt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bira bira bira bärs bärs bärs, bira, bärs, bira, bärs, bira bira bira BÄRS BÄRS BÄRS


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Graviditet, Föräldraskap och Adoption


   
SvaraCitera

Bästa trollet [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fin.


   
SvaraCitera
KSENIA

"kul"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det här är så korkat


   
SvaraCitera

vafan gör du uppe halv sex o skriver det här haaha [bigsmile][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp en lax istället de e mer " tål bara " om man säger så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera