Aviseringar
Rensa alla

Anledningar att inte skaffa barn


Ämnesstartare

Har nyss läst en bok av Sam Harris som heter * The Moral Landscape*
Jävligt intressant bok och om du är en vetenskapsman föreslår jag den boken till dig 😛

Ahja, jag ska i alla fall presentera anledningar att inte skaffa barn, eller att skaffa få barn.

Anledning nr 1.
Det har genomförts massvis av experiment om ifall föräldrar är lyckligare än par utan barn, par utan barn har mycket mindre chans att bli deppade och dom har en större chans att genomföra sina högsta drömmar och för fylla sina liv.

anledning 2.
Ju smartare man är desto mindre barn tenderar man att skaffa.

anledning 3. Överbefolkning.
vi måste alla dra vårat strå till stacken för att jorden inte ska bli överfull i framtiden, vi MÅSTE minska på hur många barn vi får med tanke på att jorden inte är oändligt stor, växter behöver platser att växa på och medan medicinen utvecklas så lever vi mycket längre.

anledning 4: om man har få barn kan dom få en bättre utbildning.

Så, det är dom fyra anledningarna jag ser att skaffa få barn eller inte skaffa barn alls.


   
Citera
Ämnesetiketter

mina föräldrar har 5 barn, they be trollin' teh worldz [cool]

och jag ska minst ha 4 bebisar [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

JoElite:

anledning 2.
Ju smartare man är desto mindre barn tenderar man att skaffa.

Så om man är skitsmart så får man dvärgbarn?

Hur som helst är det inget argument. Man blir inte smartare bara för att man har få barn, och man blir inte dummare bara för att man skaffar fler barn.

JoElite:

vi MÅSTE minska på hur många barn vi får med tanke på att jorden inte är oändligt stor

I Europa har vi en negativ befolkningsökning, om jag inte missminner mig, så om 40 år kommer vi att ha asmånga pensionärer och noll ungdomar.

Dock vore det ju såklart ännu bättre om vi tog och adopterade barn från platser där de har en motsatt befolkningspyramid, men det är ju också att skaffa barn.

JoElite:

anledning 4: om man har få barn kan dom få en bättre utbildning.

Om man bor på en plats där utbildning inte är gratis, ja. Men nu har vi ju skattefinansierad utbildning i Sverige, så det är inget problem.


   
SvaraCitera

JoElite:

anledning 2.
Ju smartare man är desto mindre barn tenderar man att skaffa.

Haha, jahaa. Ah, jag vill ju vara smart så får väl strunta i att skaffa ett barn. Fin logik.[blush][confused]


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

JoElite:

dom har en större chans att genomföra sina högsta drömmar och för fylla sina liv.

tycker det verkar ganska retard att börja bilda en familj om man ser det som ett hinder för att uppfylla sina drömmar.

JoElite:

vetenskapsman föreslår jag den boken till dig

ja det lär ju finnas en del vetenskapsmän här bland ungdomar.se [smile]

JoElite:

Ju smartare man är desto mindre barn tenderar man att skaffa.

haha, på vilket vis skulle detta hindra människor att skaffa barn? eller menar du att man blir dummare utav att skaffa barn?

sjukt fail anledning+argument.


   
SvaraCitera
Åtta

helutuhle:

ja det lär ju finnas en del vetenskapsmän här bland ungdomar.se

Gifted är väl doktor, om jag inte missminner mig. I övrigt så tror jag väl inte att vi har någon mer välutbildad än någon med kandidatexamen eller dylikt.


   
SvaraCitera

JoElite:

Jävligt intressant bok och om du är en vetenskapsman föreslår jag den boken till dig 😛

Ska läsa boken eftersom du riktade så bra mot mig. Sen ska jag gnälla på dina argument

JoElite:

Ju smartare man är desto mindre barn tenderar man att skaffa.

Tror du inte är för att många som du definierar smarta är inskränkta nördar som inte får ligga.

JoElite:

vi MÅSTE minska på hur många barn vi får med tanke på att jorden inte är oändligt stor,

Nej, men Rymden är[party]


   
SvaraCitera

känner inte till några fördelar med en unge.


   
SvaraCitera

JoElite:

Överbefolkning.

Men varje dag dör det ju människor och sen föds nya? Alltså, jag tror knappast det kan bli överbefolkning. Och om det nu skulle bli det tror jag knappast att det kommer hända inom 100 år.

JoElite:

växter behöver platser att växa på och medan medicinen utvecklas så lever vi mycket längre

Jag tror inte världen skulle vara så rolig om det var fullt med massa 100 åringar.


   
SvaraCitera

Fyra anledningar att inte starta efterblivna trådar:

Anledning nr 1.
Det har genomförts massvis av experiment om ifall personer är lyckligare med eller utan efterblivna trådar, personer utan efterblivna trådar har mycket mindre chans att bli deppade och dom har en större chans att genomföra sina högsta drömmar och för fylla sina liv.

anledning 2.
Ju smartare man är desto mindre efterblivna trådar tenderar man att starta.

anledning 3. Överrepresentation av efterblivna trådar.
vi måste alla dra vårat strå till stacken för att forumet inte ska bli överfullt av efterblivna trådar i framtiden, vi MÅSTE minska startandet av efterblivna trådar med tanke på att forumet inte är oändligt stort, vettiga trådar behöver utrymme att växa på och medan antispammet utvecklas så får vi mycket mer spammande medlemmar.

anledning 4: om man startar mindre efterblivna trådar kan dom resterande få en bättre moderering.


   
SvaraCitera

helutuhle:

ja det lär ju finnas en del vetenskapsmän här bland ungdomar.se [smile]

definiera vetenskapsman. men jag hade tänkt göra mig en karriär inom den akademiska forskningen


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Fyra anledningar att inte starta efterblivna trådar:

+1


   
SvaraCitera

JoElite:

om du är en vetenskapsman föreslår jag den boken till dig 😛

ska hälsa alla mina homies på detta forum som är vetenskapsmän att läsa den


   
SvaraCitera

kan komma på en anledning varför man inte bör skaffa barn JoElite

nämligen dig [cute]


   
SvaraCitera