Aviseringar
Rensa alla

Anmäla förälder för orättvis behandling, hur går man tillväga?


Ämnesstartare

Tjena!
Mina föräldrar har betalat båda syrrans åh brorsans körkort, men verkar helt åh hållet skita i att ens hjälpa mig. Vill gärna att dom ska få känna att don gjort fel åh funderar på att anmäla dom, men vart ska ja vända mig? Är DO det bästa? Urusel på sådant men vill att de ska svida!!
Tacksam försvar!  


   
Citera

föräldrarna har ingen skyldighet att betala ditt körkort


   
SvaraCitera

Vad ska du anmäla dem för, haha? Skärp dig förfan, det är dina föräldrar vi snackar om här inte några främlingar.


   
SvaraCitera

De är inte skyldiga att betala ditt körkort som fkpaw sa. Var tacksam för vad du har fått och för att de har tagit hand om dig och ge fan i att anmäla dem. Med tanke på din attityd är jag inte direkt förvånad om de inte vill betala ditt kort. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Lastcall4win:
Vad ska du anmäla dem för, haha? Skärp dig förfan, det är dina föräldrar vi snackar om här inte några främlingar.

Det är inte att anmäla sina päron som kritiseras utan vad för grund hen har för anmälan. Man kan och ska anmäla sina föräldrar om de begår någon form av brott mot en.


   
SvaraCitera

bortskämda unge, skaffa din egna pengar till ditt körkort istället.


   
SvaraCitera

Med tanke på hur din attityd verkar vara så är det inte konstigt att de inte vill betala dina körkort. Försök hjälpa till mycket hemma och var snälla mot de så kanske de ändrar sig. det kan ju oxå vara så att de inte har råd att hjälpa dig nu vilket de kanske hade förut?   


   
SvaraCitera

mens:

Det är inte att anmäla sina päron som kritiseras utan vad för grund hen har för anmälan. Man kan och ska anmäla sina föräldrar om de begår någon form av brott mot en.

det är inget brott att inte betala någons körkort.


   
SvaraCitera

Troll eller är du bara en bortskämd unge?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Getrekt:

det är inget brott att inte betala någons körkort.

det är det ingen som hållit med om heller


   
SvaraCitera
Draug

Körkort e dyra grejor, har det slagit dig att dina föräldrar kanske inte har råd helt enkelt? Om jag varit förälder och haft en unge med den attityden hade jag också låtit bli att betala även om jag haft ett kapital att avvara. Allt serveras inte på silverfat här i livet vet du.


   
SvaraCitera

Jag vet inte vad jag ska tycka. Men dina förädrar kanske kan bidra lite tillsammans som ett exempel ? Eller att du betalar lite och de också lite? 🙂 


   
SvaraCitera

Det är ingen rättighet att få sitt körkort betalt av sina föräldrar och även om det hade varit det så kan du inte anmäla privatpersoner för DO.


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är poor taste av dig att vilja anmäla dina föräldrar och sedan
även skriva att du vill att de ska svida....
Dina föräldrar har faktiskt ingen skyldighet att betala ditt körkort.
Dessutom är körkort ganska dyra, har det aldrig slagit dig att dina föräldrar
kanske inte har råd helt enkelt...?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Har du frågat varför de inte vill betala ditt trots att de betalat de andras? När du skriver att de ej verkar vilja låter det ju ej som om ni pratat om detta. 
Det kan ju vara allt från ekonomiska problem till att du inte gjort det de krävde av de andra. 


   
SvaraCitera