Aviseringar
Rensa alla

Anmäla hat samtal?


Ämnesstartare

Någon har ringt mig på dolt nummer 4 gånger den här kvällen , svarade 3 gånger av de 4 gångerna.

Det är en kille som pratar och han har högtalare och jag hör några tjejer fnissa i bakgrunden.

Killen leker ''allanballan'' och säger att jag kommer vara med i biggest loser, att jag är skit fet och tjock, att alla tycker det men ingen säger det, att jag är skitful. Och han tjatar gång på gång på gång att jag är ett fetto och han ger sig inte, jag blev arg och ledsen så jag skrek ut honom. Men han verkade inte ta åt sig, har aldrig fått sånna här samtal tidigare så blev väldigt förvånad. Har bråkat med några fram o tillbaka för inte så länge sen. Men ingen av de har mitt nummer förutom en och den som har mitt nummer är en av mina närmsta vänner. 

Jag ser de här riktigt allvarligt för förstår inte hur man kan ringa och säga sånt här, vill inte visa mig ute lika mycket heller för är rädd att någon kommer fram och ger mig konsekvenser för det jag sa när jag försvarade mig i telefonen, ingen ''hotade'' mig , men trakasserade mig riktigt hårt på dolt nummer. 

Bör jag ringa och göra en polisanmälan eller är det inte tillräckligt allvarligt?


   
Citera

jag vet inte. Det du kan göra är att inte svara på dolda nr, iaf. prova anmäl om du vill det.


   
SvaraCitera
time
 time

Svara inte fler gånger, anmäl till polisen att du blir telefontrakasserad.

S


   
SvaraCitera

Tror ej polisen prioriterar sådana anmälningar, lär ju ta sin tid innan en utredning påbörjas.. har de använt sig utav oregistrerade kontantkort är det pretty much omöjligt att gå vidare.. 


   
SvaraCitera