Aviseringar
Rensa alla

Anmäla övergrepp fastän det gått 2,5 år?


Vill bara ge mitt moraliska stöd! Det kan vara skönt att veta att man har folk som backar upp en i bakgrunden. Lycka till.


   
SvaraCitera

candycrush:

Jaha trodde det var 15 år. 

Men vet du, eller någon annan, vad som händer när man anmäler en våldtäkt? Jag orkar verkligen inte gå igenom värsta utredning och behöva träffa den där personen. Blir stressad av att tänka på det. 

det beror inte på hur allvarligt det är då?

har rätt dålig koll, men mig veterligen kommer du inte behöva träffa honom så länge det inte går så långt som till en rättegång. 


   
SvaraCitera

NEMI: det är aldrig för sent att anmäla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Vill bara ge mitt moraliska stöd! Det kan vara skönt att veta att man har folk som backar upp en i bakgrunden. Lycka till.

Hjärta

Blivande_japan:

det beror inte på hur allvarligt det är då?

har rätt dålig koll, men mig veterligen kommer du inte behöva träffa honom så länge det inte går så långt som till en rättegång. 

Ja precis. Men det känns bara så läskigt att anmäla.. Har nog inte den mentala hälsan samt tiden för att orka. 


   
SvaraCitera

candycrush

Ja precis. Men det känns bara så läskigt att anmäla.. Har nog inte den mentala hälsan samt tiden för att orka. 

är det inte mest något förhör du ska på, så det borde väl inte ta alltför mycket tid? men förstår om du inte orkar av andra skäl!


   
SvaraCitera