Aviseringar
Rensa alla

Anmäld eller busringning?


Ämnesstartare

Okej har snackat med många men vill ha ett konkret svar. Jag är 16 och fick ett samtal 40 min sedan från en kvinna som lät att vara runt 25. Hon sa att jag ska befinna mig på polisstationen (i min stad) på en viss dag för att jag blivit anonymt anmäld. Hela skiten lät sjukt formell och seriös. Hon sa att jag inte skulle vara rädd men att dom inte visste ännu om jag var i fara (Asså i fara för att bli fälld). Hela skiten låter sjuk eftersom jag typ aldrig är ute och umgås inte ofta med folk (ingen som skulle anmäla mig för nåt?) och jag gör inget olagligt.
Så min fråga är, ringer dom 22.30 på juldagen? Finns det någon logik i detta? Ja jag ringde kontoret och dom sa att om dom inte presenterade sig så är det oftast fejk, men inte alltid. Ska ringa imorgon igen och be dom kolla mitt namn för att se om det stämmer.
Och juste, ringer dom mig som är 16 om jag blivit anmäld eller ringer dom föräldrarna?


   
Citera

japp


   
SvaraCitera

Jag tror du kan ta det lugnt.
Men gör som de sa när du ringde, verkar mest logiskt.


   
SvaraCitera

Säger ju sig självt.


   
SvaraCitera

Tror du inte Jesus ser när du röker braj eller? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tror du inte Jesus ser när du röker braj eller? [confused]

I give you that men tror inte ens dom skulle ta in en för att någon har anmält en för att ha rökt braj, helt ärligt. Men håller inte på med något olagligt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daedalus:

Så min fråga är, ringer dom 22.30 på juldagen?

Nej, de skickar brev till din folkbokföringsadress.

Daedalus:

Ska ringa imorgon igen och be dom kolla mitt namn för att se om det stämmer.

Gör så.

Daedalus:

Och juste, ringer dom mig som är 16 om jag blivit anmäld eller ringer dom föräldrarna?

Du är straffmyndig.

Men alltså, de som ringer presenterar sig, och de hemlighåller inte vad du är anmäld för. Är det något så grovt de tror du flyr landet hämtar de dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Men alltså, de som ringer presenterar sig, och de hemlighåller inte vad du är anmäld för. Är det något så grovt de tror du flyr landet hämtar de dig.

Precis det som fick mig att misstänka det hela. Verkar ju helskumt att dom sa "Vi kan inte ta det över telefon".

Tack för alla svar hittils 🙂


   
SvaraCitera