Aviseringar
Rensa alla

Anmäld för misshandel? ;o


Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Det är gött att runka, gör det istället.

haha :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

Om jag nu skulle vara mobbad av t ex några i min klass, och jag plötsligt skulle få för mig att slå tillbaks, alltså ge mobbarna en käftsmäll eller något rätt hårt, skulle dom kunna anmäla mig för det sen? ;o

har du gjort det nu elr? göre isf, död åt mobbaras![cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the king of kings:

har du gjort det nu elr? göre isf, död åt mobbaras!

Nae jag bara funderar lite grann [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

VÅLD LÖSER INGA PROBLEM!!

Så fuckin sant man.

Mejk löv nått war likzom. Med män gärna if u get what ajm saying.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Mejk löv nått war likzom. Med män gärna if u get what ajm saying.[wink]

Brush, fuck you!
Men det är sant det som är inget krig liksom, det är sant jo.
djupt! respekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Tyvärr så kan ju ungdomar inte tänka klokt, varefter många anser att mobbare är något man ska "klara av själv" ([rolleyes]).

Men det är ju ingen annan som gör det åt en. Skolorna bortser från mobbning osv.

Alabama Rocker:

VÅLD LÖSER INGA PROBLEM!!

Själv tror jag att det kan få dem att lägga av, många har genom tiderna löst mobbning på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mark my swords:

Själv tror jag att det kan få dem att lägga av, många har genom tiderna löst mobbning på det sättet.

Bara fucking losers, yo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de anmäler dig för misshandel tycker jag att du ska anmäla dem för trakasserier eller liknande. Det var dem som provocerade dig till ditt handlande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

Om jag nu skulle vara mobbad av t ex några i min klass, och jag plötsligt skulle få för mig att slå tillbaks, alltså ge mobbarna en käftsmäll eller något rätt hårt, skulle dom kunna anmäla mig för det sen?

Svaret på frågan är nej du kan inte slå någon för de trakasserar dig och tro de är okej enligt lagen. På vilket sätt är du mobbad? Du har rätt till nödvärn men de låter inte som de du beskrev.

Kladdkakan92:

typ ge dom en blåtira eller näsblod etc

I nödvärn "självförsvar" får du slå så hårt situationen kräver vilket innebär att du inte kan fortsätta sparka när någon ligger ner. Men du får ju slå i princip hur hårt du vill inom rimliga gränser du kan nog förstå att bryta nacken av någon går som Dråp i domstolen.

Alabama Rocker:

Du skulle ju kunna åka på rätt mycket spö också när mobbarna börjar med sitt självförsvar.

Och då kan dem ändå anmäla honom fast han åker på spö dessutom [y]

nellnellnell:

Anmäla kan de ju alltid göra, sen om du får något straff är en annan sak.

Självklart han får de om de finns vittnen och bevis så åker han dit, Alla skiter ju om han blivit mobbad i domstolen han kanske får lindrigare straff eller så för vart psykiskt påverkad men misshandel är ändå misshandel.

SourcesOfLife:

Om de anmäler dig för misshandel tycker jag att du ska anmäla dem för trakasserier eller liknande. Det var dem som provocerade dig till ditt handlande.

Ganska svårt att bevisa att de har existerat väl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Ganska svårt att bevisa att de har existerat väl?

Man kan fortfarande göra en anmälan vare sig man kan bevisa det eller inte. Jag har gjort en polisanmälan på en tidigare pojkvän. Jag har dock bevis.

Man kan alltid göra en anmälan vare sig man har bevis eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Man kan alltid göra en anmälan vare sig man har bevis eller inte

Fast bättre ta på sig en rånar luva och krossa knäskålarna på dem med basebollträ.. Då händer de något för anmäler som inte har bevisning kommer man ju inget vart med. Jag vet inte om han får spela in de dem kallar honom/ säger för då kan han åka dit också för dem måste veta om han spelar in, låter ju ganska sjukt egentligen men så lagen funkar. Vet inte om de finns undantag bästa vore väl om han vände sig till polisen och frågar vad han skall göra.
fast jag tycker detta fallet verkar ganska löjligt de är ju bara verbal mobbning som man säkert skall ta med en nypa salt om han nu tror han kan spöa upp sina mobbare så borde han ju också kunna skrämma dem lite så dem tonar ner de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

bara verbal mobbning som man säkert skall ta med en nypa salt

Jag blev mobbad i 9 år och jag gav ALDRIG tillbaka. Jag tryckte upp en av mobbarna mot väggen och frågade vad han höll på med, men jag gjorde aldrig någon illa. Man har inte rätt att göra så, för egentligen så är det den som handlat sist som är "brottslingen". Det spelar ingen roll vem som började. Man har ingen rätt att ge tillbaka. Enda gången som han kan/får "klå upp dem" är om de ger på sig honom först och han går in i självförsvar, men annars så får han inte röra dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Jag blev mobbad i 9 år och jag gav ALDRIG tillbaka.

Beror väl mer på hur man blev mobbad jag själv hade de ganska jobbigt i högstadiet. Jag gjorde inget tillbaka fast de kan orsakat stor skada på mig som jag har kvar idag. De har gått lång tid och de är för sent för göra något åt de. Jag blev misshandlad framför massa vittnen direkt efter en lektion och jag slog i huvet så hårt i sten golvet att jag låg medvetslös ett tag. Ingen hjälpte mig ens upp och jag låg där ensam och vaknade upp så var de inga kvar. hur tror du anmälan gick? Lärarna brydde sig inte jag fick sitta mig i ett rum med dem som slog mig och tala ut. Men de fortsatte ju ändå dem sa bara förlåt och fortsatte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Lärarna brydde sig inte jag fick sitta mig i ett rum med dem som slog mig och tala ut. Men de fortsatte ju ändå dem sa bara förlåt och fortsatte.

Så var det för mig också. Tycker att lärarna OCH eleverna ska rycka in och hjälpa till. Tycker att det är så himla dåligt att de står och blundar för det som händer. Att de inte hjälper till. Vad är det för beteende? Om någon skulle bli misshandlad på stan så skulle man ju inte bara gå förbi. Det är klart att man ingriper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Så var det för mig också. Tycker att lärarna OCH eleverna ska rycka in och hjälpa till. Tycker att det är så himla dåligt att de står och blundar för det som händer.

De var en gång de var 3 stycken som förföljde mig. Och denna gången tänkte jag att jag skulle slå tillbaka jag tänkte jag hade en chans.
Så när jag började slå tillbaka efter dem slagit mig så kommer de så klart några som ingriper och jag var väl inte direkt glad då utan rasande. Men man får väl se det ur allas perspektiv antar jag.


   
SvaraCitera