Aviseringar
Rensa alla

Anmäld för Olaga hot?


Ämnesstartare

Hej, fick i torsdags reda att jag ska in på förhör eftersom jag har blivit anmäld för olaga hot.

Det började såhär

Var på skolan en vanlig dag
då sa min kompis att 3 personer sökte mig, så jag gick ut men dom var inte där. Så jag gick in, sen kom dom tillbaka då gick jag ut igen. Och frågade, Ville ni nåt eller? Då sa dom något hot, tror jag. Så jag tände igång, och då kom min polare ut. Så vi gick bakom dom ba, Ville ni nåt, slå oss då etc.

Är det något hot, och tror ni att jag kommer bli åtalad för olaga hot. Har inte varit hos polisen tidigare, är iof 15 år men.

Och om jag blir åtalad, vad blir det för böter, etc.


   
Citera

Beror på, heter du Erik Reinfeldt så klarar du dig fint. Men förmodligen så kommer det inte att hända något då du bara är 15 år och ingen fysisk kontakt skedde, bara lite ordgnabb. En tillsägelse skulle jag tippa på, men annars blir det villkorligt och ett lågt bötesbelopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur högt kan bötesbeloppet bli då?


   
SvaraCitera

Higher_1337:

hur högt kan bötesbeloppet bli då?

lågt, men jag skulle inte ens tro att ni kommer bli åtalade, såvida det inte finns något opartiskt vittne vilket vore ganska osannolikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hans 2 kompisar kanske vittnar? Har iof en lärare som vittne, som hörde att jag inte sa något hot som kan/skulle göra en person rädd...


   
SvaraCitera
Bakric

Man blir bara anmäld för sådana saker om motparten är en idiot eller om man själv i övrigt är en snorunge.
Om du sköter dig bra i övrigt så har du inget att oroa dig för. Det hjälper ändå inte att oroa sig vare sig det blir några konsekvenser eller inte (brukar bli kallad okänslig skitsövel för det[tired]).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur mycket böter tror ni jag kommer få? kommer jag måsta betala skadestånd hoppas fan inte det


   
SvaraCitera

dumjävel!


   
SvaraCitera

hota bättre så att de inte vågar anmäla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte taggad, förhör imorrn då.......


   
SvaraCitera

Higher_1337:

Så vi gick bakom dom ba,

aha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nyss vart på förhör, fan va chill:p äntligen få driva lite på skattepengarna:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skiten las ner ;ppp pojken hadd vist anmält ett par andra pers för typ samma sak 🙂


   
SvaraCitera

När jag var mindre kunde man slåss utan att något hände. Nu oroar man sig för att bli anmäld för lite tjafs i skolan? vad fan har hänt..


   
SvaraCitera
Pardon

Jävlar, har bett till gud att du skulle få något bisarrt hårt straff för det där lilla. Ungdomsvårdsanstalt eller något. Då hade Sverige blivit av med en till hormonpumpad fjortis som har ett behov att slå var enda jävel som ens tittar på honom.


   
SvaraCitera