Aviseringar
Rensa alla

Anmäler våldtäckt utan att minnas?


Ämnesstartare

Ett fall för något år sen så vaknar en kille och en tjej upp i samma säng, ingen känner igen den andra, ingen minns kvällen innan.

Trots det så tar tjejen genast och ringer polisen och anmäler killen för våldtäckt-

Skulle en kille någonsin behöva göra samma sak?

Nej, han förlorar inget i ryktesväg. Skulle en tjej? Definitivt.

Sen tycker jag det är förolämpande att killar antas vara våldtäcktsmän hela tiden, att tjejen skulle passa på att ha sex när hon är packad är ju så mycket mer sannolikt.

Hur ofta hör man inte ens tjejkompisar snacka om "misstag" dom gjort på fyllan? Fast när man såg dom kvällen innan så var dom defintivt glada och lyriska, även fast deras kompisar kanske inte direkt tyckte killen dög..

Sen är det ju fallet med tjejen som ville att killen skulle lida för att han utnyttjat henne när hon var full.

Men han då? Han var ju säkerligen också packad, varför läggs ansvaret på killen?

Om nu tjejer ska ha så lite ansvar så borde ju kanske killar dessutom få mer i lön generellt, fast det är en annan historia, skapa gärna en tråd om ni vill diskutera om samhälls-normer borde påverka löner^^


   
Citera
Ämnesstartare

i feel u player


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blablabla

Är du lite sen i utvecklingen eller har du bara släpat efter sisådär femton år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad gör man som kille om man vaknar upp med en annan kille i sängen?[blush].....[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vad gör man som kille om man vaknar upp med en annan kille i sängen?[blush].....[sad]

Ligger kvar och njuter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ligger kvar och njuter?

Just det jag ville höra[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Men han då? Han var ju säkerligen också packad, varför läggs ansvaret på killen?

Jag tycker att det är fel om man bara skyller på killen, särskilt om även tjejen var packad och säkert ville ha sex med honom då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Jag tycker att det är fel om man bara skyller på killen, särskilt om även tjejen var packad och säkert ville ha sex med honom då.

Bara? Att man skyller på killen är problemet, måste någon skyllas pÅ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Blablabla

Är du lite sen i utvecklingen eller har du bara släpat efter sisådär femton år?

Och btw, VÅLDTÄKT, för fan. VÅLDTÄKT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

måste någon skyllas pÅ?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Bara? Att man skyller på killen är problemet, måste någon skyllas pÅ?

Skjut båda and be done with it...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

Skjut båda and be done with it...

Dårå?


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Dårå?

Blir man sådär full får man väl för fan skylla sig själv?

Tjejen kan det iofs vara värt att skjuta två gånger...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är att vi lever i ett sånt samhälle där det är mer accepterat för killar att ligga runt. Tjejerna känner uppenbarligen så mycket skam över sitt sexliv att de måste göra sig själva till offer.


   
SvaraCitera