Aviseringar
Rensa alla

Anmäler våldtäckt utan att minnas?


Ämnesstartare

och SNÄLLA, sluta stava våldtäkt med c [mad][mad]


   
SvaraCitera

mjölk:

Tjejerna känner uppenbarligen så mycket skam över sitt sexliv att de måste göra sig själva till offer.

Ja, vissa i alla fall..
Många som jag känner är Minst lika benägna att berätta om allt som många killar.
Jag vet att trenden lever kvar sedan gammalt, men jag ser ärligt talat inte mycket av den i min umgängeskrets.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Problemet är att vi lever i ett sånt samhälle där det är mer accepterat för killar att ligga runt. Tjejerna känner uppenbarligen så mycket skam över sitt sexliv att de måste göra sig själva till offer.

Yep, och därav killarna till förövarna.

Det värsta är när man verkligen tror att tjejerna tror på det dom säger.

Raptor:

Många som jag känner är Minst lika benägna att berätta om allt som många killar.
Jag vet att trenden lever kvar sedan gammalt, men jag ser ärligt talat inte mycket av den i min umgängeskrets.

Den ligger lite mer sneaky. Ta ett KK till mig, snackar öppet om sina tjejers runt-knullande, fast har hon en kompis som inte gör sånt så säger hon "blablabla gjorde inte så, för hon är en fin-flicka" ungefär, lite stört beteende från en i övrigt smart person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

Jag vet att trenden lever kvar sedan gammalt, men jag ser ärligt talat inte mycket av den i min umgängeskrets.

Inte jag heller, men uppenbarligen finns det massor av folk som är kvar i det. Jag menar, ordet hora/slampa/slyna används fortfarande bland många och det visar väl på något antar jag.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Den ligger lite mer sneaky.

Hos vissa kanske

Greger_EFG:

snackar öppet om sina tjejers runt-knullande, fast har hon en kompis som inte gör sånt så säger hon "blablabla gjorde inte så, för hon är en fin-flicka" ungefär, lite stört beteende från en i övrigt smart person.

Jag hängde inte riktigt med där.
När säger hon vad?


   
SvaraCitera

mjölk:

Inte jag heller, men uppenbarligen finns det massor av folk som är kvar i det. Jag menar, ordet hora/slampa/slyna används fortfarande bland många och det visar väl på något antar jag.

Ja, det tycker jag med.
Men att ta bort ordet lär inte gå - bara avdramatisera det. Men det kommer ta sin tid, liksom nästan all förändring ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

När säger hon vad?

När hon berättar öppet om sitt eget eller andras runt-knullande så är alltid tjejer SOM INTE KNULLAR RUNT betonade, det är tydligt sagt att "xxxxx" gör inte så, för hon är en FIN-FLICKA.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

När hon berättar öppet om sitt eget eller andras runt-knullande så är alltid tjejer SOM INTE KNULLAR RUNT betonade, det är tydligt sagt att "xxxxx" gör inte så, för hon är en FIN-FLICKA.

Ayt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Om nu tjejer ska ha så lite ansvar så borde ju kanske killar dessutom få mer i lön generellt, fast det är en annan historia, skapa gärna en tråd om ni vill diskutera om samhälls-normer borde påverka löner^^

Du har vettiga åsikter. Ska det vara jämställd ska det fan verkligen vara det. FInns en fin youtubefilm angående ämnet jag ska se om jag hittar nån gång i framtiden när jag pallar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

När hon berättar öppet om sitt eget eller andras runt-knullande så är alltid tjejer SOM INTE KNULLAR RUNT betonade, det är tydligt sagt att "xxxxx" gör inte så, för hon är en FIN-FLICKA.

Det är ju allmänt känt att tjejer håller tillbaka varandra från att uvecklas. Jag läst en bok där en kvinna expierimenterade genom att klä ut sig till en man i 1 år. Sen skaffade hon sig killpolare och försökte förstå sig på hur det var att vara man. Det var vissa saker hon blev chockerade över:

1. När de var och spelade bowling bara killar så var hon riktigt urusel. Men istället för att bara vara medlidsam osv så hjälpe killpolarna henne att fixa tekniken så att hon blev bra. Detta var var underligt tyckte hon. Tjejer skulle aldrig hjälpa andra på att bli bättre på det sättet menar hon.

2. När de var på krogen och raggade brudar så stod de o hinkade öl såklart. Sen skulle hon kom fram till en kvinna och ragga, det gick såklart åt helvete och hon fick nobben. Hon gick tillbaka till killpolarna och till sin förvåning sa de saker som: "äsch, det löser dig. Det finns tusentals andra tjejer! På det igen bara!". Även killar som hon presenterats till under kvällen (alltså nya ytliga kvälls-bekantskaper) hade denna attityden mot henne.

Detta kom också som en chock! Varför hjälpte killar varandra? Vi tjejer brukar ju försöka vinna den attraktivaste mannen och hånle åt loser-kvinnorna som inte lyckades få honom.

Det var några till sådana uppenbarelser hon fick. Slutsatsen är den att hon blev chockad över hur män hjälpte varandra att nå framgång.
När hon var kvinna var det en ständig tävling mot de övriga kvinnorna och man tillät inte en kvinna att sticka ut från mängen för mycket och utvecklas.

Kvinnor, detta tåls att tänka på =)

Angående horstämpeln så är det ju jävligt tragiskt att det ska vara så. Men det är på bortgång tror jag. Det är ju samhäälets fel, och jag brukar slå killar som säger att tjejer är horor/slampor för att de knullar mkt. Det är fel och jag vill uppmana tjejer till att knulla runt mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då kan man ju istället tänka över sina alkoholvanor och sluta dricka så dräggigt mkt så man ej minns vem man knullat eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera