Aviseringar
Rensa alla

Anmälningsplikt?


Ämnesstartare

Det är såhär att jag ska skriva ett arbete i skolan om ett ämne där det råder anmälningsplikt om, men jag undrar om jag kan skriva saker som jag själv har varit med om utan att skolan måste anmäla det, eftersom jag är över 18?

Hade varit tacksam för svar 🙂


   
Citera

Skulle gissa på att du kan det, men är inte 100.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Skulle gissa på att du kan det, men är inte 100.


   
SvaraCitera

Vad handlar det om? Brott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misshandel i hemmet ;/


   
SvaraCitera

skolan måste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

även om man är över 18? för läste att det bara gäller barn under 18, så har man fyllt 18 borde de ju inte kunna det? Men är osäker. Vill inte riktigt fråga mina lärare heller, för de kommer nog tvinga mig att berätta vad de gäller :p


   
SvaraCitera

Om du fortfarande bor hemma eller har syskon som bor hemma kommer de antagligen tro att det fortfarande pågår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aha okej, det är bara jag av mina syskon som bor hemma fortfarande. Får försöka skriva det som tredje person eller något istället (:


   
SvaraCitera

LinaIsabella:

Aha okej, det är bara jag av mina syskon som bor hemma fortfarande. Får försöka skriva det som tredje person eller något istället (:

[y]

Men det är ju inte bra om ditt syskon fortfarande blir slaget.


   
SvaraCitera

LinaIsabella:

även om man är över 18

nu har jag letat lite och dom är inte skyldiga men om dom misstänker att du far illa så gör de inget fel om dom anmäler enligt SekrL 14 kap 3 §

men dom får ju iaf dom ju inte ta kontakt med dina föräldrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Får försöka skriva det som tredje person eller något istället (:

Men det är ju inte bra om ditt syskon fortfarande blir slaget.

Jag menade att jag bara hittar på lite namn, eller något (;

OF 5: Aha okej, jag får ha det i åtanke när jag skriver. Tack så mycket [bigsmile]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

hur gick det?


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera