Aviseringar
Rensa alla

Annonsen för Väsby Gymnasium, Sell out?


Ämnesstartare

Kunde inte hitta någon tråd och skapar därför en.

Annonser i all ära, men i mina ögon går man för långt när man ändrar bakgrunden och lägger till en ren propagandatext om Väsby Gymnasium. Ungdomar.se har i mina ögon sålt sig, och jag hoppas verkligen att de får bra betalt.

Jag tycker att UM allt som oftast varit relativt objektiv och öppen för många idéer. Med den här annonseringen undermineras det starkt, i mina ögon.

Så, vad tycker ni? Är det här ett strålande metod för att samla in pengar eller grovt brott mot paragraf 5?

[cheers]


   
Citera

ger ju bara motsatt effekt, förstår inte vrf man ska börja säga att det är emot lagar, man kan inte förbjuda idioti imo


   
SvaraCitera

Wow, varenda gång man trycker på sidan där kommer man direkt in på deras hemsida.

Fy fan vad svinigt gjort.


   
SvaraCitera

Tror att det uppmuntrar till skolmassakrer. Det är bra


   
SvaraCitera

multuspollex:

Så, vad tycker ni? Är det här ett strålande metod för att samla in pengar eller grovt brott mot paragraf 5?

jag är emot all sorts reklam för produkter och tjänster, så du anar nog vad jag tycker. [zzz]

men imo så är det omöjligt för ett privat vinstdrivande företag att "sälja ut sig", det ligger liksom i sakens natur.


   
SvaraCitera

Låt oss tända eld på skolan som tack för annonsen.


   
SvaraCitera

adblock


   
SvaraCitera

det räckte med första tråden


   
SvaraCitera

Och vi fick även en sjunde tråd, yay!


   
SvaraCitera

multuspollex:

eller grovt brott mot paragraf 5?

Skillnanden är väl att de får göra lite vad de vill trots de uppradade reglerna som finns på sidan. (Som gäller oss vanliga användare).

Jävla fittreklam, trycker på den hela tiden.


   
SvaraCitera

amen vem fan bryr sig


   
SvaraCitera
kachin

får damp för jag har som vana vid att alltid klicka i bakgrunden
nu hamnar jag hela tiden på deras sida

RAWR!!!!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här annonsformatet är inte direkt nytt, men det är fruktansvärt jävla irriterande. Man klickar fel och kommer in på annonsörens landningssida en miljard jävla gånger om dagen och det är fullkomligt vidrigt ur det perspektivet.

Den ökade exponeringen är ju jättebra för annonsören, men jag vet inte vad man hoppas få ut av att göra precis hela skiten klickbar. Ofrivilliga click-throughs och irritation?

Att det skulle vara mer "sell-out" än bannerannonser, sponsrade tävlingar etc. är däremot bara fånigt att påstå.


   
SvaraCitera
Tyrael

multuspollex:

grovt brott mot paragraf 5?

Men är du dum i huvudet?

Om du menar det på riktigt så är du det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Och vi fick även en sjunde tråd, yay!

Moderkakan:

det räckte med första tråden

Tyvärr misslyckades sökmotorn fatalt med att lokalisera de 6 andra trådarna. Tråkigt va?

Tyrael:

Men är du dum i huvudet?

Nä, är du?

Det är inte jag som påstått det[rolleyes]


   
SvaraCitera