Aviseringar
Rensa alla

Anonym anmälan?


Alltså jag bor granne med en gubbjävel som jag skulle vilja anmäla. När jag var mindre brukade han springa naken efter andra barn och be dem ta på honom osv. Han köper ut alkohol till precis vem som helst, och nu har han tagit hem tre thailändskor som han säljer för pengar. Jag tycker det är helt sjukt och vill gärna sätta dit gubbjävel. Jag har sagt det till andra, men dom vågar inte anmäla honom själv. Någon som vet om man kan anmäla någon anonymt? Utan att liksom behöva gå till polisen och säga vad man heter osv?


   
Citera

Anonyma tips kan lämnas till polisens tipstelefon: 114 14
Bara att säga att du vill vara anonym så är du skyddad enligt lagen [no-no]


   
SvaraCitera

Han får väl inte reda på det vilket som?


   
SvaraCitera

Schavone:

Utan att liksom behöva gå till polisen och säga vad man heter osv?

ChickiBull:

Bara att säga att du vill vara anonym så är du skyddad enligt lagen [no-no]

Vet inte om det funkar som när man anmäler till socialtjänsten, men säg aldrig ditt namn under samtalet för att vara helt anonym men säg att du vill vara anonym i alla fall.


   
SvaraCitera

Jävligt sköna folk på det numret föresten. Blev prejjad av vägen när jag va i moppe åldern av en bil som stack. Kom ihåg reggnumret så ringde dit, det lät typ så här:

- Ah, snuten!
- Tja [förklara]
- Aha, det var inte najs, jag skickar ut en kärra som kikar efter.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Han får väl inte reda på det vilket som?

Nej, men vill ändå inte gå till polisen. Dom kanske säger att jag är för ung eller något. O.o


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Schavone:

Nej, men vill ändå inte gå till polisen. Dom kanske säger att jag är för ung eller något. O.o

Ring å fråga vad som gäller på numret jag gav dig bara. Du kommer först till en växel som du kan fråga. Tror det numret är öppet dygnet runt


   
SvaraCitera

_Kevin_:

Man kan lämna tips anonymt.
http://www.polisen.se/sv/Kontakta-oss/Tipsa-Polisen/

Tack! Fast nu är det försent, skulle just gå in och skriva till dom när jag hör min farsa ringa till polisen och anmäla honom.. [wink]


   
SvaraCitera

Ju fler som anmäler desto bättre. Be grannar anmäla.


   
SvaraCitera

Vilket original


   
SvaraCitera

isola:

Ju fler som anmäler desto bättre. Be grannar anmäla.

Tydligen hade det varit ett tiotal som anmält honom, men det var nu först de skulle börja ta tag i saken.. O.o


   
SvaraCitera