Aviseringar
Rensa alla

Anorektikerns tänkande?


onevoice:

Anorexia är en psykisk sjukdom det är ingenting man väljer att få.

Det är inget tillfällighet att det bara drabbar folk i i-länder.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

, de som drabbas är inte svaga människor.

Varför har dom då drabbats, nå ?

onevoice:

Man mår dåligt från början och då tar man till maten för att få kontroll över någonting i sitt liv

Det är ju bara... idiotiskt helt enkelt ?

onevoice:

samma som att det finns människor med alla möjliga olika fobier.

Givetvis, jag vet vad det handlar om.
Men folk som inte kan övervinna sådana svårigheter betraktar jag som svaga, sånna som inte kan ta sig ur deprissioner, sånna som inte kan övervinna sin rädsla för någonting osv.

onevoice:

Jag vet att det jag gör inte är hälsosamt, tro mig.

Skit i din ångest, skit i allt och ät iallafall, det är inte så svårt.

Jag själv lider/ har lidit av diverse svåra psykiska besvär och har mått skit, har mått fruktansvärt dåligt. Jag har tagit mig ur det, visst det var ett helvete men det är bara att bita ihop, folk som inte klarar det, betraktar jag som svaga individer.

Rhiannon:

det är snarare väldigt diciplinerade människor som klarar av en sådan svält och det lidande de själva utsätter sig för

Väldigt dumma och patetiska människor om inte annat.

Rhiannon:

människor som har väldigt höga krav på sig själva som oftast drabbas.

Verkligen ? Om dom nu har så höga krav på sig själva, varför väljer dom då att sjunka till en så låg nivå ? Mycket idiotiskt.
Dom klarar inte pressen helt enkelt.

Rhiannon:

det är många fler killar än man tror som lider av ätstörningar

Jag har ärligt talat inte sett en enda vanlig kille som har lidit av anorexi, dom jag har sett har varit bögar, utseendefixerade stockholmare, eller bara misslyckade pluggnördar som inte har andra tankar i huvudet än att blåsa en kula igenom huvudet.

Varför ser man aldrig en diciplinerad och smart kille med ätstörningar? För att dom inte är patetiska.

Pakanajuhla:

Hoppas att du växer ifrån dina fördomar...

Ska jag växa ifrån mina åsikter om färgen lila också ? Nej, det går inte, för jag tycker lila är fult som fan.


   
SvaraCitera

onevoice:

Anorexia är en psykisk sjukdom det är ingenting man väljer att få.

Om något så väljer man det helt och hållet själv. Kanske omedvetet visserligen, men man väljer det fortfarande helt själv.


   
SvaraCitera

majkie2:

Varför har dom då drabbats, nå ?

Psykiska besvär drabbar inte enbart den som är svag.
Problemet med anorexi är också att det som händer fysiskt förstärker det psykiska.

majkie2:

Varför ser man aldrig en diciplinerad och smart kille med ätstörningar? För att dom inte är patetiska.

Jag tror jag har träffat dig, [tard]

majkie2:

Skit i din ångest, skit i allt och ät iallafall, det är inte så svårt.

Vadå skit i allt? Ingen anorektiker vill bli frisk om det innebär att bli tjock på kuppen. [tired]

majkie2:

Ska jag växa ifrån mina åsikter om färgen lila också ? Nej, det går inte, för jag tycker lila är fult som fan.

Skulle inte förvåna mig om du är färgblind också.

Nej, men seriöst. Du väljer att hata folk du inte förstår dig på och drar slutsatsen att de är svaga alt. bögiga.

Kan du alls acceptera andra värderingar än dina egna? [tard]


   
SvaraCitera

majkie2:

Om något så väljer man det helt och hållet själv. Kanske omedvetet visserligen, men man väljer det fortfarande helt själv.

Det där med att välja enätstörning har du helt fel i. Jag blev uppväxt med en pga min mamma och en sak man är uppväxt med blir ju en vana och den är då inte lätt att bryta. Så jag valde inte min ätstörning, utan det var min mamma som satte mej i den här skiten!

Sen att det inte är så många killar som har någon ätstörning är en myt som ligger kvar sen gammalt, killar ska alltid ses som de som fixar allt vilket för många killar bli lika jobbigt som för de tjejer som ska klara allt, men när det gäller killar så tystas deras ätstörningar ner då det är så fruktansvärt "fult" att inte klara allt man ska. Killar ska alltid ses som starka och rediga och fixa som sagt allt och då går det ju ine att ha problem med ätstörning, det blir ju en ful sak om man har det. Så många killar sitter i det tysta och vågar inte gå ut med det på samma sätt som tjejer vilket är fel, även killar får ha problem och så, men dagen samhälle (lika dant var det förr) tillåter inte att killar får problem.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Det är ingen myt?

Vad? Att det inte är många killar som inte har en äs, jo det är det, det finns ett antal killar som har det men de kommer inte fram på samma sätt som tjejer gör.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Vad? Att det inte är många killar som inte har en äs, jo det är det, det finns ett antal killar som har det men de

Jo det är klart, men faktumet kvarstår att tjejerna är många fler.


   
SvaraCitera

majkie2:

Väldigt dumma och patetiska människor om inte annat.

du kanske borde jobba på din människosyn lite.

majkie2:

Verkligen ? Om dom nu har så höga krav på sig själva, varför väljer dom då att sjunka till en så låg nivå ? Mycket idiotiskt.
Dom klarar inte pressen helt enkelt.

man kan inte alltid välja allt. valde du att bli deprimerad? valde du att må dåligt? du vet inte hur jobbigt det är för någon annan eller hur mycket de måste kämpa för att ta sig upp. bara för att du lyckats ta dig ur en depression betyder inte det att du är bättre än någon annan.

majkie2:

Varför ser man aldrig en diciplinerad och smart kille med ätstörningar? För att dom inte är patetiska.

jo, det gör man visst. bara att de inte visar det lika tydligt.


   
SvaraCitera

majkie2:

Det är ju bara... idiotiskt helt enkelt ?

Jag säger det en gåg till. det är en sjukdom
Det är inget man väljer att få.

majkie2:

Skit i din ångest, skit i allt och ät iallafall, det är inte så svårt.

tro mig det är svårt riktigt svårt. Jag har legat inne på behandlingshem i ett halvår.. och ska i väg igen.. lämna min pojkvän ytterligare en sommar då jag skulle kunnat vara hemma och haft roligt med mina vänner och umgås med pojkvännen. Tror du inte jag hellre skulle välja det än att sitta på nått behandlingshem om det vore så jävla lätt att bara börja äta? och om du inte själv lidit av anorexia så an du omöjligt förstå hur det som är drabbad av det känner sig. det gäller självklart alla andra ätstörningar ocså.

Zandra_K:

Vad? Att det inte är många killar som inte har en äs, jo det är det, det finns ett antal killar som har det men de kommer inte fram på samma sätt som tjejer gör.

Zandra_K:

Killar ska alltid ses som starka och rediga och fixa som sagt allt och då går det ju ine att ha problem med ätstörning, det blir ju en ful sak om man har det. Så många killar sitter i det tysta och vågar inte gå ut med det på samma sätt som tjejer

Håller med det du skriver, tro det är bra mycket mer killar som lider av ätstörningar än man tror.Bara att i dagens samhälla så finns det så mycket fördomar, så jag tror killar är rädda för att gå ut med det för det finns så många fördomr. Inte bara just anorexia eller bulimi först och främst det finns många killar som lider av ortodexi tex. Träningstvång osv..

majkie2:

dom killar som blir drabbade är antingen bögar eller stockholmare,

På sista behandlingshemmet jag satt på så var det en kille där och han var varen bög eller sthlmare tro mig!


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Jag tror jag har träffat dig

Verkligen ?

Pakanajuhla:

Kan du alls acceptera andra värderingar än dina egna?

Om jag finner dom bra, jo.

Zandra_K:

Sen att det inte är så många killar som har någon ätstörning är en myt som ligger kvar sen gammalt

Att det är betydligt fler kvinnor än män som får ätstörningar är dock ingen myt.

Rhiannon:

bara för att du lyckats ta dig ur en depression betyder inte det att du är bättre än någon annan.

Om jag lyckas, men inte en annan, då är jag ju uppenbarligen bättre? Eller lever du i en önskevärd där alla människor är lika bra och lika värda ?

Rhiannon:

jo, det gör man visst

Jag tror faktiskt inte att man gör det, och jag tror inte du har det heller. Du säger det bara för att säga emot mig, för att du vet att jag har rätt.

onevoice:

Det är inget man väljer att få.

Men vilket skitsnack, vem fan är det som gjorde så att du blev sjuk ? Din morsa ? Nej, DU. Du själv har skapat sjukdomen.

onevoice:

det gäller självklart alla andra ätstörningar ocså.

Om jag någon gång slutar träna, då styrkan och kosten inte har lika stor betydelse längre, så ska jag försöka få anorexia, bli riktigt sjuk. Sen ska jag ta mig ur det under ett bestämt tidsintervall.

onevoice:

På sista behandlingshemmet jag satt på så var det en kille där och han var varen bög eller sthlmare tro mig!

Kan nästan satsa mina pungkulor på att han var misslyckad på ett eller annat sätt hur som helst.


   
SvaraCitera

majkie2:

Om jag lyckas, men inte en annan, då är jag ju uppenbarligen bättre? Eller lever du i en önskevärd där alla människor är lika bra och lika värda ?

så om jag hade det jävligare än dig och klarade mig ur det, är jag ändå bättre då? lägg av, man kan inte mäta folks värde efter vad de klarar av att ta sig igenom. du vet inte vad vissa människor gått igenom eller vad de haft för förutsättningar innan det. var stolt över att du klarade det, men tryck fan inte ner folk som inte gjort det än. du hade ju också din peroid, var du äcklig, korkad och dum i huvudet då?

majkie2:

Jag tror faktiskt inte att man gör det, och jag tror inte du har det heller. Du säger det bara för att säga emot mig, för att du vet att jag har rätt.

jag vet flertalet vettiga normala killar med ätstörningar. och du svarade inte på min fråga, valde du att bli deprimerad?

du förstår kanske inte att ätstörningar är ett sätt att hantera sin depression eller andra problem man har på.


   
SvaraCitera

Rhiannon:

var du äcklig, korkad och dum i huvudet då?

Faktiskt, jag var en nolla. Jag hade glasögon, hår som täckte hela ansiktet förrutom munnen, jag hade alltid otvättade skitiga pisskläder på mig, jag var klen, allmänt ful och småfet, mobbad, var inte allmänbildad för 5 öre, och hade ingen talang whatsoever, och kunde inte snacka med kvinnor. Så, ja.

Rhiannon:

så om jag hade det jävligare än dig och klarade mig ur det, är jag ändå bättre då?

Det vet vi inte, eftersom att jag kanske hade klarat av det också. Om två människor har exakt samma grundförutsättningar (förrutom psyke då) och exakt samma problem, den ena klarar av att ta sig ur problemet, den andra klarar det inte.
Vem av dem är bättre ? Mycket enkelt.

Rhiannon:

du förstår kanske inte att ätstörningar är ett sätt att hantera sin depression eller andra problem man har på.

Fan, grattis till dom, jag tror säkerligen dom inser att dom har hanterat deprissionen på ett bra sätt när dom ligger inlagda utan vänner och är ännu mer nersjunkna i deprission, success [party]

Som sagt, jag har setat i en förjävlig sitts jag med, och tagit mig ur. Så anledningen till varför jag stör mig så innihelvete är att det går att ta sig ur, det går att ta sig ur, det måste du hålla med om också. Och dom som inte klarar att ta sig ur en sådan allvarlig sak som till exempel anorexia anser jag därför vara svaga.

Rhiannon:

och du svarade inte på min fråga, valde du att bli deprimerad?

Ah, ursäkta.

Svar nej, men jag valde att kämpa mig ur det. Jag började inte skära mig, sluta äta (eller äta som en idiot) eller sluta gå i skolan eller någonting annat idiotiskt.


   
SvaraCitera

majkie2:

Men vilket skitsnack, vem fan är det som gjorde så att du blev sjuk ? Din morsa ? Nej, DU. Du själv har skapat sjukdomen

vad vet du om det.. min mama va en orsak till att jag börja svälta mig..

majkie2:

Om jag någon gång slutar träna, då styrkan och kosten inte har lika stor betydelse längre, så ska jag försöka få anorexia, bli riktigt sjuk. Sen ska jag ta mig ur det under ett bestämt tidsintervall.

ag säger igen, anorexia är ingenting man önskar sig, då är man bara korkad

majkie2:

Kan nästan satsa mina pungkulor på att han var misslyckad på ett eller annat sätt hur som helst

Vilket omogen kille/tjej du verkar vara.. går du ens i sklan?


   
SvaraCitera

Paleface:

Kommer håg i badhuset:
skitsmal klasskompis: "oooh fan vad jag hatar fett"
Jag: "naaaanannana." *klär på mig fort som fan*

Eh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Svar nej, men jag valde att kämpa mig ur det. Jag började inte skära mig, sluta äta (eller äta som en idiot) eller sluta gå i skolan eller någonting annat idiotiskt.

känns inte riktigt som att så många människor som har drabbats av ätstörningar ska ha hittat på sina problem själv, utan att det faktist är en sjukdom. det finns diagnoser kring det där, det finns anledningar som du inte har någon aning om, det kan för fan komma den ärftliga vägen.
ätstörningar är en depression, det finns sjukt många som tagit sig ur det precis som du. du borde ju ha förståelse mer än folk som aldrig varit sjuka kunde man ju tro..


   
SvaraCitera