Aviseringar
Rensa alla

anorexi vs svår anorexi


Ämnesstartare

Idag under mitt samtal med behandlaren berättade han att dom ändrat min diagnos från anorexi till svår anorexi, något jag inte alls kan förstå eftersom att jag gått upp i vikt(har nu över 15 i bmi) och lyckas hålla vikten fast jag bor hemma numera. känns lite konstigt när vikten stigit och jag blivit åtminstone så pass frisk i mitt tänk att jag accepterar att jag har ett problem.

så exakt VAD är det som utgör skillnaden mellan anorexi och svår anorexi?


   
Citera

Entr0py:

anorexi och svår anorexi

Jag har haft diagnosen svår anorexi sedan jag var 9. Min behandlare förklarade som att det sitter djupare än "vanligt", svårare att tillfriskna helt enkelt. Svårt att få tillbaka vikten och inte minst att tänka annorlunda. Det känns inte som om jag kommit någon vart än, fastän det gått 8 år nu.


   
SvaraCitera

Varför? [tard] Är det så jävla svårt att äta?

//kruxz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Är det så jävla svårt att äta?

ja?


   
SvaraCitera

Kisch:

ja?

ta en slang, kör ner den i halsen, ta en tratt, sätt den på slangen som sticker ut. Häll på diverse flytande föda.


   
SvaraCitera

15!? [tard]


   
SvaraCitera

Helena1993:

för jag vill bli smal

ät ingenting på typ 2 veckor, hamna i koma och dö

Då blir du ju smal iaf.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Helena1993:

åh va jobbit ändå, men jag vill ha anorwxia mn vet intehur jag ska göra för att få de:P för jag vill bli smal:P skulle du kunna ge några tipps?

Snälla, du blir inte smal för att du får anorexi. Du får anorexi för att du VILL vara smal, och anorexi är en dödlig sjukdom. Tänk efter lite va, är det inte bättre att sluta äta godis och börja på någon sport för att gå ner ett par extrakilo (förutsatt att man HAR några extrakilo) än att börja svälta sig själv tills man blir så sjukligt smal att man kan dö?
Du ser inte hur de med anorexi kämpar VARJE dag för att bli av med sin sjukdom så att de kan leva ett normalt liv?


   
SvaraCitera

Helena1993:

men jag vill ha anorwxia mn vet intehur jag ska göra för att få de:P

man kan inte bara få anorexi. det är en psykisk sjukdom. jag kan inte säga "jag vill få borderline" och så får jag det.


   
SvaraCitera

I-landsproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

ta en slang, kör ner den i halsen, ta en tratt, sätt den på slangen som sticker ut. Häll på diverse flytande föda.

vafan...!?
helt störd eller??? [confused]


   
SvaraCitera

Kisch:

helt störd eller???

ja antagligen.


   
SvaraCitera

Kisch:

vafan...!?helt störd eller???

Ja, du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kruxz:

Ja, du är.

jag är sjuk, är du?

ankzor:

ja antagligen.

du menar dig då eller?


   
SvaraCitera

Kisch:

jag är sjuk, är du?

Gör något åt det då? Lite förskyld kanske, men förövrigt är det väl bra, tack för att du frågar.


   
SvaraCitera