Aviseringar
Rensa alla

Anorexia


Ämnesstartare

Tantfan:

15

Då håller du ju på att växa och så och då är de svårt att gå upp i vikt.
Och förresten så kan du inte mäta bmi förrän du är ungefär 18-20 år


   
SvaraCitera

ät mkt proteinberikad mat
typ ägg varje morgon osv viktigt
att börja med en rejäl frukost eftersom det är dagens viktigaste mål
sen försök med att stoppa i dig lite mer per gång du äter
så att du ökar din måltid för varje vecka.

från och med nu ska jag vara seriös i trådar som är allvarliga
så att jag inte åker ut på fler varningar [mad]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Anorexi är väl ändå en sjukdom där du vill gå ner i vikt, och du vill ju gå upp, alltså borde du ju tekniskt sett inte ha anorexi[confused]

Har en kompis som är smal men vill gå upp i vikt men har hög förbränning så hon går inte upp även om hon äter som en skogshuggare MINST! Och inte fan har hon väl anorexi heller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Anorexi är väl ändå en sjukdom där du vill gå ner i vikt, och du vill ju gå upp, alltså borde du ju tekniskt sett inte ha anorexi[confused]

men några sympton stämmer
hursomhelst vill jag gå upp i vikt

Argh:

du skulle inte kunna börja äta nötter varje dag? bättre alternativ än godis men fortfarande väldigt rikt på kalorier.
gott dessutom 😉

tål inte nötter


   
SvaraCitera

En chipspåse och en godispåse varje dag.


   
SvaraCitera

Tantfan:

Kronisk diarré/förstoppning

[cute]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Tantfan:

men några sympton stämmer

Några som kommer vid undervikt ja men själva sjukdomen är ju att man inte vill gå upp i vikt..

Sök hjälp hos en dietist?


   
SvaraCitera

Ät onyttigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tantfan:

tål inte nötter

energy bars då? det finns väl såna med chokladsmak och innehåller lika mycket energi som tre middagar, riktigt användbart i din situation antar jag.. socker är nog dåligt, ös i dig fett (gärna rent ister [chocked]).


   
SvaraCitera

Argh:

energy bars då? det finns väl såna med chokladsmak och innehåller lika mycket energi som tre middagar, riktigt användbart i din situation antar jag.. socker är nog dåligt, ös i dig fett (gärna rent ister [chocked]).

brukar vara spår av nötter i sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Butterscotch:

brukar vara spår av nötter i sådant.

ja det är väl sant..
nu måste jag erkänna att jag får totalt hjärnsläpp xD
keso då? ät ett paket om dagen! protein + mycket energi. Jag brukar göra runt 8dl smoothie på banan och yoghurt + någon annan frukt och mackor med keso efter middagen de dagar jag har tränat. det går väl för dig med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Argh:

energy bars då? det finns väl såna med chokladsmak och innehåller lika mycket energi som tre middagar, riktigt användbart i din situation antar jag.. socker är nog dåligt, ös i dig fett (gärna rent ister [chocked]).

var kan man köpa sånna då? har aldrig sett sånna på nån affär eller så.
tar chansen även fast det är spår av nötter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tantfan:

var kan man köpa sånna då? har aldrig sett sånna på nån affär eller så.
tar chansen även fast det är spår av nötter.

jag vet det bara för att jag har sett det på inter sport i umeå någon gång. däremot tror jag inte att dom har kvar det. testa googla på det, http://www.cyclecomponents.com/9/sv/artiklar/spinning_fitness/energi-_naringstil... var iaf det första jag såg när jag gjorde det.. två såna efter varje middag kanske vore något? lite smådyrt just det där men det finns nog betydligt billigare, eller så gör du dina egna. blanda i smör i allt du äter?


   
SvaraCitera

Tantfan:

men några sympton stämmer

Är du diagnoserad då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan inte bara börja med en gång då kommer du att må skit, bestäm till exempel att du ska äta en till macka till frukost eller att du ska ta en lite större portion till middag


   
SvaraCitera