Aviseringar
Rensa alla

ANOVA!


Ämnesstartare

Jag är så dålig på att avläsa resultat i en ANOVA [cry] jag känner mig korkad 🙁 Sen vet jag inte hur jag skall gå tillväga med min tvåvägs-ANOVA med replikat [cry] hur många rows? Wääh.

(jag ville skriva av mig min frustration [cute])


   
Citera

Du känner dig korkad!? [tard]
Jag fattade ingenting av det där. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du känner dig korkad!? [tard]
Jag fattade ingenting av det där. [sad]

Men jag borde förstå det [sad] Det är det som är skillnaden.


   
SvaraCitera

misfits:

Men jag borde förstå det [sad] Det är det som är skillnaden.

Sant. [y]
Men du borde ju inte kunna nu för då hade det ju inte varit någon vits med att plugga det.
Du ska förstå det när tentan(?) är. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sant. [y]
Men du borde ju inte kunna nu för då hade det ju inte varit någon vits med att plugga det.
Du ska förstå det när tentan(?) är. [smile]

Det är tenta nu [rolleyes] hemtenta. Sitter och sliter med den >.< Har liksom lite att leva upp till eftersom jag fått alla rätt på den första och bara ett fel på den andra [n] Vill ha VG på kursen.


   
SvaraCitera

misfits:

Det är tenta nu [rolleyes] hemtenta. Sitter och sliter med den >.<

Ojdå. [blush]
Well men då har du ju litteratur, internet, föreläsningsanteckningar och jag vet inte allt. På något sätt borde det gå...
Vad är det för typ av uppgifter? Jag googlade och stämmer "variabelanalys inom statistik" typ? [cute]

misfits:

Har liksom lite att leva upp till eftersom jag fått alla rätt på den första och bara ett fel på den andra [n] Vill ha VG på kursen.

[surprised] Not bad!
Antar att det bara är IG, G och VG som är gränserna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vad är det för typ av uppgifter? Jag googlade och stämmer "variabelanalys inom statistik" typ? [cute]

Yex box, det är precis vad det handlar om ^^ Jag har jobbat lite till och kom fram till att jag skulle göra ett cochramtest på första uppgiften, inte en envägsanova :0 och allt gick plötsligt lite bättre ^^

Myksa:

Antar att det bara är IG, G och VG som är gränserna...

Jupp.


   
SvaraCitera

misfits:

Jag har jobbat lite till och kom fram till att jag skulle göra ett cochramtest på första uppgiften, inte en envägsanova :0 och allt gick plötsligt lite bättre ^^

Tänkte väl det jag med... [cool]
Dold text: 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tänkte väl det jag med... [cool]
Dold text: 😉

Woo! Nu kom jag fram till att antalet rows skall vara samma som i provet med. Doh ;p


   
SvaraCitera

misfits:

Woo! Nu kom jag fram till att antalet rows skall vara samma som i provet med. Doh ;p

[sad] In my face.
Jag har haft en hemtenta en gång! Det tyckte jag om. [smile] (Allting är relativt.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

[sad] In my face.
Jag har haft en hemtenta en gång! Det tyckte jag om. [smile] (Allting är relativt.)

Jodå, hemtenta är trevligt, men det kräver ju lite disciplin. Så att man inte gör tentan samma dag som den skall lämnas in [rolleyes] Håhå, skulle jag. Dold text: Ja, uppenbarligen ^^


   
SvaraCitera

misfits:

Så att man inte gör tentan samma dag som den skall lämnas in [rolleyes] Håhå, skulle jag. Dold text: Ja, uppenbarligen ^^

Ja men det behöver inte tyda på dålig disciplin. Du kanske helt enkelt är så grym på det där så att det är lugnt ändå. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ja men det behöver inte tyda på dålig disciplin. Du kanske helt enkelt är så grym på det där så att det är lugnt ändå. [cool]

Nu är tentajäveln klar =p Efter 14 timmars intensivt studerande får man vad som kallas "teflon-hjärna". Jag tog hjälp av en kompis på sista uppgiften (som f.ö var extremt svår) och han var tvungen att förklara en och samma sak 6 eller 7 gånger innan jag ens började förstå. Jag tror mitt IQ är tvåsiffrigt just nu [cool]


   
SvaraCitera

misfits:

Nu är tentajäveln klar =p Efter 14 timmar

Grattis! [party]
Jullov nu antar jag. Själv får jag jullov cirkus klockan 12:00 imorgon.

misfits:

teflon-hjärna

"Som att hälla vatten på en gås" - ingenting fastnar...

misfits:

Jag tog hjälp av en kompis på sista uppgiften (som f.ö var extremt svår) och han var tvungen att förklara en och samma sak 6 eller 7 gånger innan jag ens började förstå.

Men du hade ju typ alla rätt förut... [sad] Vad hände nu då? OCh hur bra är inte kompisen på det där...

misfits:

Jag tror mitt IQ är tvåsiffrigt just nu [cool]

En rejäl julfest tror jag botar det! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men du hade ju typ alla rätt förut... [sad] Vad hände nu då? OCh hur bra är inte kompisen på det där...

Brukar ta hjälp av honom när jag inte orkar plugga innan tentorna själv [cool][blush] Dock klarar jag av det mesta genom att bara glo runt lite i boken. Men det var svåra frågor den här gången.


   
SvaraCitera