Aviseringar
Rensa alla

Ansiktsanimationer i datorspel


Ämnesstartare

När ska resten av datorspelsbranschen stjäla Valves el33ta kod/program för ansiktsanimationer?

Här har vi Oblivions ansiktsanimationer:

Här har vi ansiktsanimationer från Team Fortress 2 (animationerna är precis lika välgjorda in-game som visas när man gör taunts):

Är det någon mer än jag som tycker att känslan för karaktärerna förstärks en aning med mer utvecklade ansiktsuttryck?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

När de började göra ansiktsuttryck i dataspel tyckte jag det såg så illa ut så att det hade varit bättre om de skippat det helt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

När de började göra ansiktsuttryck i dataspel tyckte jag det såg så illa ut så att det hade varit bättre om de skippat det helt...

Jovisst, men utvecklingen går framåt. Som sagt, se bara på Team Fortress 2, där används hela ansiktet för att förmedla känslouttryck och inte bara munnen.
Dold text: Har varit driftstörning ett par dagar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jovisst, men utvecklingen går framåt. Som sagt, se bara på Team Fortress 2, där används hela ansiktet för att förmedla känslouttryck och inte bara munnen.

Jo i (många) nya spel är det bra men i de första. [n]
Såg mest läskigt och omänskligt ut.


   
SvaraCitera
Åtta

Det är väl inte så konstigt att ansiktsanimationerna i TF2 ser bättre ut än de i oblivion, då man i TF2 endast har ett begränsat antal ansikten man måste göra animationer för. I Oblivion så är det så många olika ansikten (för att inte tala om de ansikten som skapas dynamiskt) att det inte går att manuellt animera varje ansikte - utan det måste istället göras on-the-fly i programmet.


   
SvaraCitera

När jag blir stor, vill jag bli som han 🙂 spijonen asså 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. Jag ska leta efter ett spel som jag tror ser rätt bra ut..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. Dom rör på läpparna iallafall.

http://www.swtor.com/media


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Hmm.. Dom rör på läpparna iallafall.

Inte så upphetsande eller uppseendeväckande speciellt direkt nä.

WhoKnow:

När jag blir stor, vill jag bli som han 🙂 spijonen asså 🙂

Det kan jag förstå, han har ju sex med milfs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera