Aviseringar
Rensa alla

Anställningsbevis vid timanställning.


fegis
Ämnesstartare

Ville bara kolla upp vad som gäller vid timanställning, kanske inte bästa stället att fråga på men säkert någon som vet.

1. Om man nu har en timanställning, är arbetsgivaren tvungen att ge mig ett anställningsbevis på papper eller det kan vara muntligt? Hur som helst så vill den anställde såklart ha detta, men funderar mest på det ur lag-perspektiv.

2. Räknas en timanställning som tillsvidareanställning eller vad brukar det stå på anställningsbeviset?


   
Citera
Åtta

Ring facket och kolla.


   
SvaraCitera

Åtta:

Ring facket och kolla.


   
SvaraCitera

fegis:

Om man nu har en timanställning, är arbetsgivaren tvungen att ge mig ett anställningsbevis på papper

Ja.

fegis:

Räknas en timanställning som tillsvidareanställning eller vad brukar det stå på anställningsbeviset?

fegis:

timanställning


   
SvaraCitera
fegis
Ämnesstartare

Åtta:

Ring facket och kolla.

Tror ju nog dom sitter och passar telefonen en söndag [bigcheers]

Robbin:

Ja.

Tack för svaren!


   
SvaraCitera
Åtta

fegis:

Tror ju nog dom sitter och passar telefonen en söndag [bigcheers]

Nja, det vet jag inte. Men är det så bråttom då?


   
SvaraCitera
fegis
Ämnesstartare

Åtta:

Nja, det vet jag inte. Men är det så bråttom då?

Tillräckligt för att jag inte skulle vänta och ringa [zzz]


   
SvaraCitera

Klart du ska ha ett anställningsbevis.


   
SvaraCitera

ja du får anställningsbevis

det står timanställning

min arbetsgivare gör iaf så och jag liter på min chef,, han är bra [cool]


   
SvaraCitera

fegis:

1. Om man nu har en timanställning, är arbetsgivaren tvungen att ge mig ett anställningsbevis på papper eller det kan vara muntligt? Hur som helst så vill den anställde såklart ha detta, men funderar mest på det ur lag-perspektiv.

fegis:

2. Räknas en timanställning som tillsvidareanställning eller vad brukar det stå på anställningsbeviset?

Du måste få ett anställningsbevis (kontrakt). Där ska det stå timlön, eventuell semesterersättning, OB-tillägg och anställnings datum respektive sista anställningsdag. mm..
Tror det finns regler för hur kort en anställning minst får vara. Det har jag erfarenhet av iaf.
Det står i regel timanställd.


   
SvaraCitera
Gifted

fegis:

Räknas en timanställning som tillsvidareanställning eller vad brukar det stå på anställningsbeviset?

Jag fick det i alla fall utan att fråga. På detta stod det att jag var anställd fram till och med ett visst datum (det var sommarjobb då).


   
SvaraCitera

lajjnus:

Du måste få ett anställningsbevis (kontrakt).

lajjnus:

Det står i regel timanställd.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera