Forumet - Antabus

Antabus

1652 0 24

Spana också in:

Angelize:

Dricker du varenda dag?

För annars så tycker jag att du ska söka hjälp på annat sätt, ett par tabletter som du inte äter ett särskilt långt tag kommer inte få dig att bli nykterist

[ops]

Nej men det är väl inte heller tanken. Blir beroendecentrum också.

Myksa:

Idiot. [zzz]

Ok? Moget. [sad]

Anarkandi:

Kan du vara vettig nog att inte dricka när du tagit antabus så, do it!

Är ju det som är meningen. Ofta man vill dricka när det redan finns risk för leverskador och annat som inte är så kul. [wink]
Förstår inte riktigt grejen med antabus. Min käre fader är alkoholist och käkade tydligen antabus när han var yngre. När suget kom så slutade han ju bara att ta tabletterna och efter ett tag kunde han dricka igen.

Zhemchug:

Ofta man vill dricka när det redan finns risk för leverskador och annat som inte är så kul.

För en riktig alkis känns det inte som att det spelar någon större roll.
uppenbar:

Förstår inte riktigt grejen med antabus. Min käre fader är alkoholist och käkade tydligen antabus när han var yngre. När suget kom så slutade han ju bara att ta tabletterna och efter ett tag kunde han dricka igen.

Det är ju precis så man inte ska göra. Vet väl att det inte tar bort suget och det kan kännas förjävligt men han borde väl ha haft något annat stöd också?

uppenbar:

För en riktig alkis känns det inte som att det spelar någon större roll.

Är väl dessvärre så men om man väljer att må fysiskt dåligt är man inte särskilt smart...
Myksa:

Ja!
Till skillnad från att ta antabus bara för att man inte har en gnutta självdisciplin. Ska du inte skaffa blöja också?

Du förstår inte. Självdisciplin kan jag väl inte påstå att jag saknar helt men medicinen ska vara ett hjälpmedel. Abstinens är inget att leka med. Och vadå blöja? Efterbliven jämförelse. Jävligt omoget av dig.
Myksa:

...tycker/tror jag iaf.

Kanske uttryckte mig slarvigt, med svårt menar jag givetvis inte att jag inte gör det. Det är bara svårt att avstå helt.

uppenbar:

Lol, ofta missbruk handlar om intelligens.

Men lol nej, menade bara att man kanske redan mår dåligt om man är missbrukare men inte behöver göra det värre genom att ta exempelvis antabus om man verkligen inte vill sluta.

Hovnarren:

Missbruk handlar verkligen inte om brist på intelligens. Det är snarare genetiskt och psykiskt betingat isåfall.

Vet jag mycket väl, för just så är mitt fall.
dragon__:

Jag käkar antabus nu, men måste gå till en mottagning för att ta tabletterna så dom vet att man gör det och sådär. Men jag har ju valt själv att ta till antabus, jag tycker det är en bra grej, då vet jag att jag inte kan dricka helt enkelt.

Så blir det förmodligen för mig med. Tycker bara att det är bra, är ju för lätt att fuska annars om suget kommer och försöker ta över. Verkar funka för dig. Hur länge har du taget det?