Aviseringar
Rensa alla

Antagen


Åtta
Ämnesstartare

Blev just antagen till LTU. Läskigt. Vet ingenting, förstår ingenting. Går nog bra.

[shake]


   
Citera
Ämnesetiketter

Lycka till.


   
SvaraCitera

svårt att inte bli antagen där [rolleyes]


   
SvaraCitera

Vad skall du läsa?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

värdeuppgift:

svårt att inte bli antagen där [rolleyes]

Troligen inte. Men det är ändå läskigt.

Teknival:

Vad skall du läsa?

Systemvetenskap.


   
SvaraCitera

Åtta:

Systemvetenskap.

Ok, kul [y]


   
SvaraCitera

Åtta:

Troligen inte. Men det är ändå läskigt.

vore värre om du måste flytta till den stora stygga staden sthlm


   
SvaraCitera

Där pluggar jag med. ett litet, mysigt och gött ställe[y]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

värdeuppgift:

vore värre om du måste flytta till den stora stygga staden sthlm

Har redan bott i Stockholm. Förvisso var min hyresvärdinna ytterst skräckinjagande, men i övrigt så var det inte så läskigt.

hejpucko:

Där pluggar jag med. ett litet, mysigt och gött ställe[y]

Tycker att det ser ut som ett industriområde ungefär. [crazy]


   
SvaraCitera

välkommen in i vuxenslaveriets värld

arbetstiderna är mellan 00.00 och 24.00 måndag - söndag

mår du dåligt finns det alkohol på systembolaget att tillgå

mvh / styrelsen för vuxnas illamående


   
SvaraCitera

Åtta:

Tycker att det ser ut som ett industriområde ungefär.

Äh, snyggt sa jag aldrig att det var. Det är litet och mysigt, man känner igen folk efter nån månad, aa, det är lite så där charmigt, go stämning, de flesta föreläsare är ok.. jag gillare:)


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tilda1988:

mår du dåligt finns det alkohol på systembolaget att tillgå

Inte för mig. Är bara arton. [no-no]

hejpucko:

jag gillare:)

Hur har du det ordnat med boende? Jag funderade ett tag på att hyra en studentlägenhet, men de var så små och äckliga (bodde så under gymnasietiden) att jag bestämde mig för att hyra en större tvåa på hertsön istället. Tyvärr ligger det ju ungefär en miljon mil från universitet. [n]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

mvh / styrelsen för vuxnas illamående

[love] iBLAND ÄR DU FÖR JÄVLA SKÖN


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur har du det ordnat med boende?

Jag tog ingen studentlägenhet, bor tillsammans med kompisar, så vi hyr en från lulebo i stan. De två första månaderna hyrde vi ett ruckel av nån konstnär i stan..hah.

De har nybyggda studentlägenheter, de är hela och rena och ser bra ut, men de är grymt små, ryms ju bara en säng och ett litet bord typ.
Áaa, hertsön är jobbigt långt borta men det går direktbussar till LTU på morgonen så det är väl ok men de tar en stund. Åså bränner de ju lägenheter där[shake].

Annars är centrum bra och bo i (omöjligt att få lägenhet där bara), östermalm och lulsundet är bra, björkskatan med (ligger ju just nära ltu) och på örnäset brukar man få lägenhet, det är lite närmare än hertsön iallafall[y]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

hejpucko:

de är grymt små, ryms ju bara en säng och ett litet bord typ.

Jupp. Det var därför jag inte hyrde en sådan. Bodde i en sån i två år när jag gick i gymnasiet, och det vill jag fan inte göra igen. Det skulle väl vara okej om det fanns ordentligt kök, men det gör det tyvärr inte.

hejpucko:

Annars är centrum bra och bo i (omöjligt att få lägenhet där bara), östermalm och lulsundet är bra, björkskatan med (ligger ju just nära ltu) och på örnäset brukar man få lägenhet

Synd att det är snuskigt dyrt med alla de ställena (möjligen med undantag för örnnäset). Fast i och för sig. Den jag ska hyra nu ligger på 65m² och kostar 3800. Jag skulle ju lätt kunna gå ned till 40m² om det innebar att jag kunde bo närmre stan och universitetet.


   
SvaraCitera