Aviseringar
Rensa alla

antagningsintervju


Åtta

Leijonsparf:

vilket unicode-tecken beskriver bäst den relation du skulle vilja ha med mig?

Leijonsparf:

beskriv i ett enda ord dina känslor inför joakim thåström.

Ursäkta?

Leijonsparf:

om du fick välja mellan att enbart lyssna på tilly and the wall eller att enbart lyssna på bright eyes, för resten av ditt liv, vilket skulle du välja?

Tilly and the Wall, skulle jag tro.

Leijonsparf:

apokalypsen är kommen och danska zombies har invaderat vårt rike. du får välja tre umare att bistå dig under denna kris. vilka väljer du?

Griffin, Budo och Knarko (vi måste ju ha någon att i nödfall offra till danskzombiesarna).

Leijonsparf:

om dina alternativ är att dö av hög ålder eller att dö av självmord, vilket alternativ väljer du?

Hög ålder. Jag måste hinna förakta ungdomar tillräckligt, och jag tror inte att jag hinner med det om jag inte lever väldigt, väldigt länge.

Leijonsparf:

du får välja mellan att återuppliva en död person, eller döda tre levande. kravet är att du aldrig får hålla och aldrig har hållit en konversation med dessa personer irl. vad gör du?

EDIT: misslyckades tydligen med att svara på sista frågan. Återkommer med ett svar inom kort.

EDIT 2: Döda tre levande, utan tvekan. Tre idioter som långsamt går i bredd på en trottoar? Döda!


   
SvaraCitera

vilket unicode-tecken beskriver bäst den relation du skulle vilja ha med mig?

π

beskriv i ett enda ord dina känslor inför joakim thåström.

nja

om du fick välja mellan att enbart lyssna på tilly and the wall eller att enbart lyssna på bright eyes, för resten av ditt liv, vilket skulle du välja?

väljer nog tilly and the wall

apokalypsen är kommen och danska zombies har invaderat vårt rike. du får välja tre umare att bistå dig under denna kris. vilka väljer du?

passaro - han är stor, vältränad och kan slåss
budolicios - kan också med stor sannolikhet slåss
sming - kan använda honom som någon form av kanonmat om vi hamnar i en pressad situation (fast zoombiemat då)

om dina alternativ är att dö av hög ålder eller att dö av självmord, vilket alternativ väljer du?

att ta livet av sig verkar skrämmande och elakt mot efterlevande, väljer att dö av ålder

du får välja mellan att återuppliva en död person, eller döda tre levande. kravet är att du aldrig får hålla och aldrig har hållit en konversation med dessa personer irl. vad gör du?

återupplivar min morfar. kommer ej på någon annan och min mamma skulle bli glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

18/19. hur lyckades du hitta ett unicode-tecken som inte min dator är kapabel att visa upp? google ledde mig till att misstänka att det är någon slags obskyr kinesisk kanji (eller vad det nu heter där), med någon betydelse som antogs relatera till järn. rätt random.

Åtta:

19/30.

Blivande_japan:

π

15/30.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilket unicode-tecken beskriver bäst den relation du skulle vilja ha med mig?

beskriv i ett enda ord dina känslor inför joakim thåström.
okej

om du fick välja mellan att enbart lyssna på tilly and the wall eller att enbart lyssna på bright eyes, för resten av ditt liv, vilket skulle du välja?
bright eyes

apokalypsen är kommen och danska zombies har invaderat vårt rike. du får välja tre umare att bistå dig under denna kris. vilka väljer du?
vet inte[sad]

om dina alternativ är att dö av hög ålder eller att dö av självmord, vilket alternativ väljer du?
självmord ah

du får välja mellan att återuppliva en död person, eller döda tre levande. kravet är att du aldrig får hålla och aldrig har hållit en konversation med dessa personer irl. vad gör du?
att döda tre pers kan ju vem som helst göra liks, så skulle nog återuppliva någon bara för att ha magiska super powers.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

15/30.

hade förväntat mig högre då jag valde sming
eventuellt kan det ju iofs vara så att jag hade urusla poäng som förhöjdes tack vare det faktumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

18/19

varför har jag 19 som max?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

15/30.

Blivande_japan:

hade förväntat mig högre då jag valde sming
eventuellt kan det ju iofs vara så att jag hade urusla poäng som förhöjdes tack vare det faktumet.

ska inte spoila hur bedömningssystemet fungerar, men det finns dels ett facit, men även utrymme för en rent kvalitativ bedömning.

Brk g:

varför har jag 19 som max?

för att jag skrev fel, skulle jag tro. inte för att jag förstår hur man kan skriva 19 i stället för 30, men så blev det visst. vore i och för sig festligt med ett bedömningssystem där maxpoängen varierar. får integrera det i en eventuell omgång två. komplexa poängsystem är festligt, om än onödigt.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det finns dels ett facit

hoppas i så fall att jag är en av um:arna man bör välja vid zoombieinvasion [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hoppas i så fall att jag är en av um:arna man bör välja vid zoombieinvasion [cool]

de rankas dels efter färdigheter som kan vara användbara vid en dylik apokalyps, dels psykisk förmåga att klara av en dylik situation, och dels (det här är till stor del en godtycklig gissning från min sida) vad de kan tänkas bidra med rent utrustningsmässigt, om jag anser mig ha någon uppfattning. men kanske främst så sker rankningen utifrån hur väl personerna skulle fungera tillsammans i angivet scenario.

nu rankas alla frågor lika, men hade jag haft en assymetrisk poängsättning så hade jag förmodligen lagt rätt många poäng på just den frågan. som du säkert listat ut så ger varje svar 0-5 poäng, och vad jag kan minnas så har jag inte delat ut någon fempoängare än (däremot några fyror).


   
SvaraCitera