Aviseringar
Rensa alla

anti depressiva ?


woaaaah:

Jag har försökt i 6 år

hos bup eller annan psykolog/kurator/terapeut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martinalarsson:

hos bup eller annan psykolog/kurator/terapeut?

Japp.
Skolkurator, BUP, privat kurator.


   
SvaraCitera

woaaaah:

Skolkurator, BUP, privat kurator.

Va? vad är det du mår dåligt över?[tard]


   
SvaraCitera

Jag fick gå igenom massvis (och nu menar jag massvis) med tester, formulär och mätningsskalor innan jag blev satt på mina mediciner, trots att jag skurit sönder nervbanor och låg inlagd (som om inte det var "grund" nog för direkt medicinering). Alltså, för att sammanfatta så går det inte att bara klampa in på BUP och säga "buhu jag är emo och vill ha antidepp" om vissa här trodde det... De skriver verkligen inte ut mediciner i onödan utan bara där de tycker att det behövs.


   
SvaraCitera

Jag fick åka till BUP, träffa psykolog som sa att jag inte var deprimerad och men att vi skulle testa med lite samtalsterapi. På ca. 8 besök (2 månader) och två små tester senare så kom han fram till att jag var jättedeprimerad och behövde medicin direkt. Jag fick träffa läkare, tog blodprov, kollade blodtryck och sen fick jag ett recept.

Nu kanske jag ska få igen, om atarax inte fungerar. Gick till kurator på UM, som skickade mig till umläkare, som skrev ut atarax på första besöket. Återbesök snart, tycker jag inte att det fungerar med atarax så ska jag få antidepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Va? vad är det du mår dåligt över?

Morsan dog 2005, gick då ner mig i min depression så sen dess har det mesta gått nerför så som skolan, kompisar, familjen etc.
2007 började ja skära mig och blev med tiden rätt grovt självmordsbenägen. Vet inte om det finns så mycket mer att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Morsan dog 2005

innan dess var morsan sjuk 2 år så mådde väl inte precis prima dårå. >_< gick hos en familjekurator som va fucked up.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera