Aviseringar
Rensa alla

Anti-svensk propaganda i TV4!


Måste kika på detta.


   
SvaraCitera
Flash
Ämnesstartare

Stringburka:

Vänta lite... Du sade ju nyss att det var sant, bara vinklat? Då har man väl inte förfalskat

Ja, det är grovt överdrivet och vinklat, alltså förfalskat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Imoon:

Flash: den oskyldiga svenska historian

Haha, den vadå?

Den oskyldiga och rena svenska historien, om man jämför med andra så har vi svenskar vart jävligt snälla och trevliga mot våra fiender.


   
SvaraCitera

Flash:

Ja, det är grovt överdrivet och vinklat, alltså förfalskat.

Ehm.

Överdrivet+vinklat != falskt.

Isåfall så skulle mycket annat vara falskt, till exempel kärlek och fotboll.

Flash:

Den oskyldiga och rena svenska historien, om man jämför med andra så har vi svenskar vart jävligt snälla och trevliga mot våra fiender.

Finns inget oskyldigt med svenskar Hört talas om vikingatiden? eller medeltiden? eller stormaktstiden?

Svenskar är lika pissiga som alla andra folk.


   
SvaraCitera

Flash:

så har vi

Vi? Du har inte gjort någonting.


   
SvaraCitera

vad är problemet?


   
SvaraCitera

Egentligen är ju TV4 en kommersiell från staten oberoende kanal så dem får gärna propagera för både tvångskollektiviseringar av jordbruket, etnisk rensning och nattväktarstaten om du frågar mig. Varför bry sig? [shake]


   
SvaraCitera
Flash
Ämnesstartare

Srbija:

Vi? Du har inte gjort någonting.

Vi svenskar, jag syftar på t.ex. min förfader som slogs mot ryssarna i stora nordiska kriget, det folk som hade samma språk, samma kultur, samma blod som jag har.

Oväntad:

vad är problemet?

Att de försöker få Svenskar att hata sin egen kultur och historia för att göra oss till får som inte ska tänka själva.

Mawns:

Svenskar är lika pissiga som alla andra folk.

Nej, jämfört med andra är och var vi jävligt snälla!

Mawns:

Hört talas om vikingatiden?

Du svenska vikingarna var främst handelsmän, inte erövrare eller plundrare.
De svenska vikingarna dödade massmördade inte tusentals oskyldiga som vissa andra gjorde i t.ex. amerika, asien, afrika, mellanöstern och övriga europa.


   
SvaraCitera

Flash:

Att de försöker få Svenskar att hata sin egen kultur och historia för att göra oss till får som inte ska tänka själva.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

På vilket sätt propaganda? Och vadå antisvensk?


   
SvaraCitera
Flash
Ämnesstartare

fistforfight:

Varför bry sig?

Så om någon skulle smutskasta någon närstående till dig i kommersiellt syfte och för att få folk ogilla dig och din vän skulle inte du bry dig då?


   
SvaraCitera

Flash:

Nej, jämfört med andra är och var vi jävligt snälla!

Nej

Flash:

Du svenska vikingarna var främst handelsmän, inte erövrare eller plundrare.

Ja

Flash:

De svenska vikingarna dödade massmördade inte tusentals oskyldiga som vissa andra gjorde i t.ex. amerika, asien, afrika, mellanöstern och övriga europa.

Jo


   
SvaraCitera

Flash:

Vi svenskar, jag syftar på t.ex. min förfader som slogs mot ryssarna i stora nordiska kriget, det folk som hade samma språk, samma kultur, samma blod som jag har.

Det är fortfarande inte du. Det är som att säga att jag stod bakom Srebrenicamassakern bara för att min pappa gjorde det, låter det rätt eller? Att det var jag som mördade en massa bosniaker?


   
SvaraCitera

Flash:

Så om någon skulle smutskasta någon närstående till dig i kommersiellt syfte och för att få folk ogilla dig och din vän skulle inte du bry dig då?

Om min "vän" smutskastade och försökte få folk att ogilla några andra då är det liksom go ahead. Det ju ändå ett fritt land sägs det. [zzz]


   
SvaraCitera
Flash
Ämnesstartare

Tilda1988:

På vilket sätt propaganda? Och vadå antisvensk?

Har du sett programmet?

De vinklar och smutskastar Sveriges historia för att gynna deras sviniga politiska program.


   
SvaraCitera

Flash:

Har du sett programmet?

De vinklar och smutskastar Sveriges historia för att gynna deras sviniga politiska program.

Nej, inte sett, bara läst. Men jag tror inte att syftet är att smutskasta Sverige, bara informera om att rasism är en del av Sveriges historia, precis som i övriga Europa. Sverige har ju ett gott rykte vad gäller mänskliga rättigheter, men tittar man längre tillbaka i tiden så har det ju förekommit allvarliga övergrepp på minoriteter här också. Det är väl bara positivt att det kommer upp till ytan, så att man kan bilda sig en mer helhetlig uppfattning om Sveriges historia.


   
SvaraCitera